Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 580 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-12-12 19:36 | |
![]() | Jag sitter mest och är jätteförvirrad nu... Den där förklaringen hade verkligen hjälpt. | |
| Imaginos2010 - Ej medlem längre | 2008-12-12 19:38 | |
![]() | Bollo: Dåligt att dra in stackars lilla Bobby i detta. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-12 19:38 | |
![]() | Men bollo! Du måste inse dina begränsningar. Man kan inte förstå allt här i den stora världen. Du kommer kanske på det när du blir äldre:-) | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-12-12 19:40 | |
![]() | Kan du inte bara förklara istället? | |
| RikaM | 2008-12-12 19:42 | |
![]() | Fast ett skämt om Bobby tycker tom jag jag är osmakligt! Har en kompis som inte bor långt ifrån där Bobby levde så det är för när! Annars kan jag ha världens sjukast humor! | |
| Imaginos2010 - Ej medlem längre | 2008-12-12 19:42 | |
![]() | Kissed: Jag har ju sagt åt dig att inte käka huggorm till middag på fredagarna. ;-P | |
| Imaginos2010 - Ej medlem längre | 2008-12-12 19:43 | |
![]() | RikaM: Word! | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-12 19:46 | |
![]() | Tror inte det va nån huggorm på min delikata pizza som jag intog tillsammans med min brorsdotter:-)) | |
| BugBig - Ej medlem längre | 2008-12-12 19:47 | |
![]() | Klart att du inte är förvånad kissed! Jag är ju inne på alla trådar där du medverkar för att djävlas. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-12 19:49 | |
![]() | Vad härlig att man kan roa nån då BugBig. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-12 19:49 | |
![]() | Allt är relativt, även syn osmaklighet. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-12 19:50 | |
![]() | + på Skitdag | |
| Imaginos2010 - Ej medlem längre | 2008-12-12 19:52 | |
![]() | Allt är relativt... oooff, kom du på den alldeles själv, Trash? ;-P Puss! | |
| Mouche - Administratör | 2008-12-12 19:53 | |
![]() | Att skämta om en mördad tio-åring? Finns det egentligen något man KAN säga om sådana tilltag? Mouche | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-12 19:54 | |
![]() | Ja jisses... nej det är dumt att inte tycka som alla andra här | |
| Imaginos2010 - Ej medlem längre | 2008-12-12 19:57 | |
![]() | Kom igen, någon måtta får det väl ändå vara på "tokerierna". *Håller med Mouche såklart* | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-12 19:59 | |
![]() | klart du gör vilken tur att IDOL är på g så jag kan störa mig på annat ett tag | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-12-12 20:08 | |
![]() | Ok, eftersom jag inte fick ngn förklaring (hoppades kanske att problemen skulle bli lite mer uppenbara om ngn gav sig på en förklaring) så ger jag min egen. Jag kunde helt enkelt inte låta bli att börja bråka lite. Det är väldigt lätt att sitta och själv bestämma var gränsen går för vad andra ska tåla medan man samtidigt så klart inte vill att detsamma ska appliceras på en själv. Det är rätt lätt att dra till med följande så länge det känns ok för en själv: "...om man inte får skämta så blir ju världen urtist...måste man ta det så himla personligt...menar ju inte att kränka någon...men det finns alltid någon som tar illa upp...så man får väl sluta skämta det kan ju vara någon som blir Kränkt..hmmm" När man sen själv hamnar i en situation där man känner sig förolämpad eller kränkt eller bara finner det hela osmakligt vill man kanske inte höra "måste man ta det så himla personligt?" och mer eller mindre bli idiotförklarad pga det. Själv tycker jag nästan allt är ok att skämta om, bara det görs i rätt sammanhang. Bobbyskämten funkar självklart inte här, det blir som ngn sa jävligt osmakligt, men i en annan situation, en diskussion om skämt som gått för långt kanske, så kanske de fungerar bättre. The Aristocrats är ett ganska bra exempel på vad man kan ta upp om det bara är under rätt omständigheter. Var går dock gränsen? Är det rimligt av mig att förvänta mig att ingen kommer ta illa upp när jag skämtar om judar eller Bobby? Nej, så klart inte. Är det rimligt att kräva att alla måste tåla skämten i inledningen? (Det är inte en retorisk fråga så svara gärna) Det är alltså inte skämten i sig jag reagerar på (vilka enligt min smak är jävligt, jävligt tråkiga för övrigt) utan orimligheten i att någon kräver att alla andra ska acceptera dem och inte tillåts känna sig förolämpade. Så kom igen och skämta på men ge fan i att berätta för folk vad som ska vara ok för dem och inte. | |
| RikaM | 2008-12-12 20:11 | |
![]() | Tre killar gick vilse i öknen. Efter att ha gått runt och irrat runt i där både länge och väl hittade de tillslut ett kloster. Överlyckliga gick de dit och bankade på dörren och en nunna öppnade. De förklarade att de hade vandrat runt helt vilse i öknen och nu var helt utmattade av hunger och törst. Nunnan svarade att hon skulle rådgöra med abedissan huruvida de skulle få mat och vatten. Efter ett tag kom hon tillbaka och sa att de fick mat och husrum på ett villkor. Männen svarade att de gick med på vad som helst bara de fick mat och vatten. Den första mannen gick in och efter en stund hördes ett skrik. Nunnan kom tillbaka och hämtade den andre mannen och efter en stund hördes ett vrål. Nunnan kom tillbaka efter den tredje mannen som då sa: Jag hörde att mina kompisar skrek. Vad gjorde ni med dem? Jo, svarade nunnan, vi kapar era penisar utefter vilka yrken ni har. Den första mannen var skoghuggare så den hugg vi av, den andre mannen var snickare så den sågade vi av. Vad arbetar du med frågade nunnan. Mannen började skratta och svarade att jag jobbar för hemglass så min får ni suga av! | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-12 20:11 | |
![]() | Det hade räckt med ett litet "förlåt" också. Men den långa vägen och läs mellan raderna gick också hem:-) | |