Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 387 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| golden | 2008-12-13 16:08 | |
![]() | är det såna här hittapå-usa-terrorister vi pratar om, eller är det vanliga terrorister? | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:09 | |
![]() | Åh, ursäkta. Jag trodde vi bara staplade upp våra senaste rullningar efter varandra? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:11 | |
![]() | Knev, det du beskriver är inte demokrati. Jag tycker det är fräckt att hävda att demokrati är något fult med tanke på alla de människor för vilka demokratins frihet(-er) framstår som en hägrande dröm. | |
| Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:12 | |
![]() | Inget land någonsin har lyckats implementera demokrati och alla som dött i kampen för den har således dött förgäves. | |
| malekhamoves | 2008-12-13 16:12 | |
![]() | Civil olydnad gör sig för övrigt bäst när den är demokratiskt förankrad. Då talar vi om demokrati den formen att majoriteten styr. När våra lagar inte följer den principen så är det enligt mig rätt att ifrågasätta och agera på ett sätt som strider emot lagen. Detta är möjligtvis inte fallet när det handlar om vissa djurrättsaktioner, men ändå. Civil olydnad behöver för övrigt inte innebära våldshandlingar. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:13 | |
![]() | Man kan iofs förstå att just djurskyddsrörelsen söker alternativa opinionsvägar. Den gången man försökte leka demokrati gick det inte så bra: sv.wikipedia.org/wik...yn digheten | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:14 | |
![]() | Malek: Vad är civil olydnad? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:15 | |
![]() | Jag motsätter mig inte civil olydnad. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:17 | |
![]() | Knev, när du säger att inget land lyckats implementera demokrati, vilken definition av ordet talar du om då? Är det direktdemokrati du syftar på? | |
| Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:17 | |
![]() | Sverige som land skulle kunnat gå över till att endast använda pälsar från djur som levt fritt för länge sedan och eftersom vi inte gjort det så ser jag inte problemet med att med våld stoppa de som håller på med den vidriga branschen eftersom politikerna är ovilliga att göra det. | |
| Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:20 | |
![]() | Demokrati för mig är inte parlamentarism där vi får säga till om frågor var fjärde år utan hade varit ett system där man kunde påverka sin eget liv på arbetsplatser, i skolan, i huset man bor i eller rättare sagt alla situationer man hamnar i. Det inbegriper även ett klasslöst rättvist samhälle där en direktör inte tjänar 550 gånger en arbetare. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:23 | |
![]() | Men herregud, sätter du bara ihop ord som du hittat på måfå SAOL eller? Schäferns alter-ego: Sverige som land skulle kunnat gå över till att endast förorda analsex för länge sedan och eftersom vi inte gjort det så ser jag inte problemet med att med våld stoppa de som håller på med vaginalsex eftersom politikerna är ovilliga att göra det. | |
| malekhamoves | 2008-12-13 16:23 | |
![]() | Tror du vet precis vad jag menar Jaap... Om du tycker jag varit otydlig få du påpeka det så får jag förklara det närmare istället. | |
| golden | 2008-12-13 16:23 | |
![]() | djurskyddsmyndigheten fungerade såklart inte eftersom alla jättejättetjocka farbröder i sverige vill äta stora stekar och ge pälsar till sina små fruar. samtidigt som det är dessa jättejättetjocka rika farbröder som alltid bestämmer exakt allt.. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:23 | |
![]() | Knev, jag tycker också branschen är vidrig - men det gör inte pälsfarmaren vidrig. Jag kan acceptera och respktera en sådan aktion på dess "symboliska" nivå, men så länge det finns en reellt människa som får ta emot slagen - här representerad av pälsfarmaren - är den inte okej. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:24 | |
![]() | Schäferhatt: Som det är nu verkar ju majoriteten vara för nedläggning av pälsfarmarna. Okej, kanske all publicitet är bra publicitet, verkar lite dumt ändå att ta till så pass drastiska metoder som i det här exemplet. Jag ser inget enromt problem med materiell skadegörelse i samband med befriande av djuren (om man kan ta hand om dem). Det borde räcka med ekonomiska förluster för pälsfarmarna. | |
| Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:27 | |
![]() | Det är väl skillnad ändå Jaap? analsex är väl något som två människor är överens om att genomföra medan de stackars minkarna inte har något val? | |
| Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:30 | |
![]() | Jag såg tyvärr inte programmet budalv så jag kan inte kommentera det exemplet utan argumenterar utifrån vad jag tycker om pälsfarmar. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:31 | |
![]() | Inte jag heller... Det var något om hot och en uppgrävd död mormor :) | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-12-13 16:32 | |
![]() | Schäfern: Absolut. Det är en bra poäng. Mitt problem är medlet, inte syftet. Malek: Nåväl. Hur definierar du civil olydnad? Hur skiljer det sig från 'vanlig' kriminalitet? | |