Spelrum
Giraffen23
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 476

Forumkategorier

Användare Inlägg  
micro1132008-12-27 02:05
Antal inlägg: 17542

Jepp, man blir behandlad annorlunda, både av nära bekanta, kollegor och främlingar.

Oftast syns man inte -- och om man syns så ser och känner man kritiken hos de andra. Är man fet är man äcklig, äter som en gris och har dålig karaktär.

Jag har på grund av min medicinering ökat från 58 kg till strax över 100 -- och upplever skillnaden mycket påtagligt.

Det är förödande för självkänslan, och till slut ser man sig själv som ful, fet och dum.

fashionbaby - Ej medlem längre2008-12-27 02:58
Antal inlägg: 1152

jag tar personen för den ..de är och inget annat..

BiNo8 - Ej medlem längre2008-12-27 03:31
Antal inlägg: 3473

vad jag har märkt är att kraftigare människor är vänligare:)

Maja G2008-12-27 10:53
Antal inlägg: 10730

På tal om upp- och ner i vikt..Så är jag ett mycket bra exempel på det..
Kan lätt ( eller lätt o lätt?) gå ner 15 kg och sedan gå upp det igen på rekordfart!

Vet inte om jag blir annorlunda behandlad om jag är fet eller smal? Nä, jag tror jag blir lika behandlat faktiskt, sedan vet jag ju inte vad folk säger bakom ryggen på mig, och förresten så struntar jag i det också!:))
Har väl kommit till den åldern att jag har accepterat mig själv sådan som jag är..Vill jag gå ner i vikt så är det för min hälsas skull( och inte så mycket för utseendets) och inte för någon annans skull!
Tror inte jag skulle vara lyckligare om jag hade varit trådsmal och snygg..Jag är lycklig precis som jag är!

Snoosy2008-12-27 11:11
Antal inlägg: 4273

En överviktig får ju skylla sig själv. Det är lite konstigt med tanke på att en bulimiker eller anorektiker har likvärdigt problem. Ätstörningar.
Med tanke på att en överviktig person syns mer så kan jag nog påstå att en överviktig har mest jobbigt med negativa blickar.
Folk tittar mer med avsky mot en överviktig person än en anorektiker.

deathinvegas - Ej medlem längre2008-12-27 11:46
Antal inlägg: 713

jag tycker i regel att tjocka människor(överviktiga inte kraftiga) är argare än normalviktiga. den andliga förklaringen är ofta att "tjockisar" bär på mer ilska och kroppen svarar med att lägga på sig vikt som försvar.
Jag är ofta lite skraj för tjocka människor eftersom man aldrig vet när de ska bli arga och börja skälla på mig (efetrsom jag dessutom är normalbviktig, jag tänker att de hatar oss)

deathinvegas - Ej medlem längre2008-12-27 11:49

trådsmal måste man ju inte vara
men jag kan själv ge ett exempel. Jag väger för det mesta 55 kg
har vägt 58 och 49
kan säga när jag vägde 49 TROTS att jag var deprimerad fick ENORMT mycket ragg och komplimanger, "du är ju värsta puman" och blabla bla
så ja
när överskottet är borta gillar dom en
jag ä r inte tjock nu annars heller, men vill med detta exempel visa hur det fungerar.

Bitte - Administratör2008-12-27 11:49
Antal inlägg: 24224

Fack hit och fack dit , vi är väl alla personligheter oavsett vikt,, eller hur ,, de som känner mig vet att jag är samma Bitte idag som för + 50 kilo sedan

Bitte

deathinvegas - Ej medlem längre2008-12-27 11:50

fack yo

deathinvegas - Ej medlem längre2008-12-27 11:52

btw, vi hade en "tjockis" på jobbet
hon blev lite dumförklarad
speciellt när hon trodde hon kunde ha kläder som var ämnade för folk i mindre storlek

Lindalainen2008-12-27 12:11
Antal inlägg: 651

jag behandlar alla lika. men sen vet jag inte om jag kanske gör ngt undermedvetet..
min sambo och jag brukar nog vara tvärtom, t.ex. min sambo gillar inte smala tjejer, så om det går fårbi ngn så brukar han alltid mumla "men snälla, ät en macka eller ngt". haha
så vi kan skämta om att smala tjejer.

trashone - Ej medlem längre2008-12-27 12:45
Antal inlägg: 18678

"och det är ju tur att trash är så medmänsklig med de tjocka då"

haha varför låta så förvånad?

upa - Ej medlem längre2008-12-27 12:45
Antal inlägg: 2565

Kroppen mår inte bättre av att ha lite överflöd som någon sa här tidigare. Övervikt är mer farligt än lite undervikt. Kraftig undervikt är ju självfallet direkt farligt. Anledningen till att man kanske har kommit fram till att de som bär på lite lite övervikt också verkar bära på den bästa hälsan tror jag mer har att göra med att det är få människor, speciellt unga människor, som är hälsosamt "underviktiga" pga att de äter sunt och lite och rör sig. Det handlar nog snarare om att många mår mentalt dåligt och slarvar med kosten.
Äter man nyttigt ska man inte oroa sig för en aning undervikt.

trashone - Ej medlem längre2008-12-27 12:49

Jag orkar inte läsa vad alla skrivit men bara för att det inte är bra att vara överviktig så är det ok att behandla dem sämre? För vad har det med saken att göra gällande bemötande?

upa - Ej medlem längre2008-12-27 12:55

Trådskaparen frågade nog heller inte om det var ok eller inte utan helt enkelt om man faktiskt blir bemött annorlunda som överviktig.

trashone - Ej medlem längre2008-12-27 12:57

Så varav snacket om hurvida det är dåligt eller ej. Folk verkligen älskar att påpeka detta i alla sammanhang som går. Jag måste kika om allas vår fetmahatare har skrivit något...

Bitte - Administratör2008-12-27 12:59
Antal inlägg: 24224

Värst av allt är det att vara skitviktig och sätta sig till doms över andra människor utseende och liv,, vem har gett någon rätt att tycka si eller så om hur någon ser ut ,,

Bitte

trashone - Ej medlem längre2008-12-27 12:59

Så vadan snacket om hurvida det är dåligt eller ej?*

ewaleena - Ej medlem längre2008-12-27 13:04
Antal inlägg: 1977

Om TS undrar om man bli annorlunda bemött som "tjockis" så undrar jag vad Upa´s inlägg har med saken att göra?? Det handlar ju inte heller om hur man bemött som tjockis...

Visst blir dom annorlunda bemötta. Finns folk som inte får jobb för att dom är kraftigt byggda, folk som inte blir serverade på krogen, folk som inte får sittplatser, folk som blir som osynliga så fort dom får några extra kilon osv osv

upa - Ej medlem längre2008-12-27 13:10

Jag är ingen ämnespolis. Mig spelar det ingen större roll, det var mer menat som ett svar på trashone som klagade över att man inte höll sig till ämnet som jag inte tyckte var ämnet som hon menade var ämnet :) Frågan är väl redan besvarad. Blir överviktiga behandlade annorlunda?
Svar: Det verkar så.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?