Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 302 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajix | 2010-01-11 22:51 | |
![]() | det har väl snarare visat sig att lågkolhydrat är snällare mot kroppen för många. och kom fasen inte och säg att feta människor tycker att det är lätt att leva på energibalanserad snr-kost | |
| wildcard | 2010-01-11 22:52 | |
![]() | Jag tror att risken för masslakt av LCHF-anhängare är liten, eller snarare hoppas jag det. Jag är annars så balanserad i humöret nu, att jag kan ta kritik utan att bli förbannad, ÄVEN när jag är svinhungrig, vilket jag sällan är nu för tiden. Ja, du har rätt i att jag åt en massa godis tidigare men i mitt fall berodde det på att jag gick omkring och var småhungrig hela tiden, detta blodsockerfall botade jag med godis eller frukt. Nu äter jag inte godis, för jag behöver det inte för att överleva fram till nästa mål. Det var alltså inte som jag valde, att äta godis ofta, utan ett måste för att återställa blodsockret. | |
| wildcard | 2010-01-11 22:54 | |
![]() | Lionnea syftade jag på 2010-01-11 22:52 | |
| Lionnea | 2010-01-11 22:55 | |
![]() | Kajix: Hur har det visat att LCHF är snällare mot kroppen? Och det var min poäng precis, att LCHF:are inte vet hur man lever efter energibalanserad normalkost, därför skrev jag även att de kan fortsätta med LCHF om d fungerar för viktnedgång, read up. Men att säga att SNR är fel är ju galet, isf får man ju erkänna att man inte klarar följa SNR-kost. | |
| Lionnea | 2010-01-11 22:58 | |
![]() | Wildcard: Skulle vara intressant att se om du åt enligt SNR då du var hungrig. Arbetar med kost och människor, och många äter helt galet trots att de anser sig äta "normalt". | |
| kajix | 2010-01-11 23:03 | |
![]() | människor som äter lowcarb får förbättrade hälsovärden. om människor inte klarar att äta enligt snr kanske det är fel på... snr? | |
| wildcard | 2010-01-11 23:05 | |
![]() | Men då måste jag återgå till ilska och blodsockerfall? Skicka mig en lista på vad jag ska äta för att äta enligt SNR, så ska jag kolla in den. Jag tvivlar, då jag mår så bra utan detta socker och många andra som jag känner har samma erfarenheter. På vilket sätt skulle det vara farligt att äta så här, menar du? | |
| lsaw | 2010-01-11 23:08 | |
![]() | Lionnea: läs sammanhanget! Det jag skrev var om 1-åriga och 2-åriga " tester " om LCHF-kost. Det finns sk vetenskap som säger att man blir sjuk av, att man mår dåligt av etc etc. Därav hänvisningen till ett folk med få hjärt- kärlsjukdomar och få diabetes typ 2 fall, som bevisligen mår bra av sin kost! Visst är det vi som "fuckat up" kosten (även om jag aldrig skulle välja det uttrycket). Jag känner mig inte ett dugg slaktad, men tänker heller inte bli något freak som äter saker jag inte vill ha, på tider då jag inte är hungrig. Men jag förespråkar inte det ena framför det andra, det här är mitt svar till TS och det är det sätt som funkar för mig (som inte provat några andra sätt innan, eftersom jag vet att de inte skulle hålla i längden hos MIG)! | |
| Lionnea | 2010-01-11 23:10 | |
![]() | Om du läser tråden så verkar ju inte alla tycka LCHF är hallelujah heller. Det handlar om att vi i samhället tappat bort basal kunskap om vad som är bra för oss. Mer utbildning för barn och familjer behövs samt högre skatt på onyttigheter/lägre skatt på nyttigheter. Och angående värden så orkar jag inte ens med den diskussionen då det tagits upp tidigare i tråden att långsiktig forskning saknas osv. Det som visar sig vara bra idag (ex blodsocker ner) är inte alltid bra i längden (åderförkalkning?, näringsbrister? eller annat skit?), kroppen är komplex. God natt! | |
| wildcard | 2010-01-11 23:16 | |
![]() | Det svåra med att beskatta onyttigheterna är väl att vi har olika uppfattning om vilka dessa är. Jag äter inte mycket frukt men grönsaker, för att grönsakerna innehåller mindre socker. Fett är bra, tror jag men inte andra. Vad ska beskattas? Fett eller socker? Vilken typ av fett, palmolja eller "naturligt" fett? Vilken typ av socker, raffinerat eller fruktsocker? | |
| lsaw | 2010-01-11 23:17 | |
![]() | Lionnea: Dina uttryck (Read up). Följ dem själv snälla och kasta inte bara ut dem på andra! Inuiterna återkommer då det gäller långsiktighet och värden! Godnatt! | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2014-05-02 22:57 | |
![]() | Bästa dieten! Recept & instruktioner på diet "sjukhusdieten" (används av hjärtpatienter för att gå ner i vikt så fort som möjligt). Ingredienser till soppan 800 g kycklingfileer (skär i bitar) 2 burkar krossade tomater (ta med chilismak då blir det lite mer sting i soppan) 3 stora purjolök 2 höns buljong/tärning 1 paket nudlar 1 stång selleri 2 burkar gröna bönor 2 gröna paprikor 0,8 kg morötter Krydda med vitlök, salt, peppar, persilja osv om du önskar. Den här soppan ska ätas hela veckan, ät så mycket du vill. Det är inga extra kalorier. Ju mer du äter av soppan, ju mer går du ner i vikt. Ät den till frukost, lunch och middag. Drick endast vatten, kaffe eller The utan socker. DAG 1 Ät alla slags frukter (utom bananer). Melon är bra ( få kalorier). Ät bara soppa och frukt idag. DAG 2 Ät bara grönsaker och soppa idag. Ät dig mätt på råa, kokta eller burkgrönsaker (ej majs, ärtor eller bönor). DAG 3 Ät så mycket frukt, grönsaker och soppa du vill idag. Efter idag ska du ha gått ner 2 kg. DAG 4 Idag får du äta bananer och dricka lättmjölk. Ät minst 3 bananer och drick så mycket lättmjölk du kan. Kroppen behöver proteiner och kalium. Kom ihåg att äta soppan också. Idag ska du märka ett mindre sug efter sötsaker. DAG 5 Idag får du äta biff och tomater. Du kan äta mellan 200 - 560 gram biff och 4 tomater. Ät soppan minst 1 gång. DAG 6 Ät så mycket biff och grönsaker du vill idag. Ät soppan också. DAG 7 Brunt råris. Drick juice utan socker, ät grönsaker, kom ihåg att äta soppan. Du kan blanda kokta grönsaker i riset om du vill. Efter 7 dagar ska du ha gått ner 4,5 - 7,7 kg. Gör inte dieten direkt efter om du gått ner mer än 7, 7 kg. Du måste vänta minst 2 dagar innan du gör den igen, dvs om du gått ner mer än 7,7 kg. Du kan göra den här dieten så ofta du vill, den rensar kroppen på gifter och du får en bättre hälsa Det måste gå 24 timmar efter avslutad diet innan du dricker alkohol. Den här dieten påverkar folk olika, efter 3 dagar kommer du att ha mer energi innan du började, så länge du inte fuskar. Drick inte kolsyrat vatten! | |
| Real-one - Ej medlem längre | 2014-05-22 22:54 | |
![]() | Jag skulle aldrig tänka tanken att börja med någon specialdiet för att snabbt gå ner i vikt..Nu har ju inte jag det problemet med att behöva gå ner i vikt.men om jag så skulle ha de problemet! Så anser då jag att det inte kan vara bussigt eller schysst mot kroppen att tvärt ändra diet! -Jag har alltid ansett..och anser fortfarande med bestämd uppfattning att: Ät varierat från kostcirkeln. Motionera mera,rör på dig./el. fysisk aktivitet i någon form dagligen/el. iaf regelbundet 3-5 ggr/vecka iaf. Ät på mer bestämda tider..och inte strax innan läggdags. Och är man en person som väger dubbelt så mkt. som sin egentliga idealvikt för sin längd och benstomme.Så handlar det ju i de flesta fall iaf. om nåt så enkelt som att helt enkelt halvera födointaget. Men om man är ganska så överviktig som typ dubbelt som sin idealvikt eller mkt. tyngre? Så kanske det är mest skonsamt för kroppen att succesivt första månaden trappa ner födointaget tills man är på halverat matintag. Och har man allergi för nån slags föda i matcirkeln? Så får man väl byta ut just den födan mot annan mat som ger likvärdig energi,vitaminer,minerale r etc. När en person går upp i vikt så handlar det ju oftast om att man äter fel sorts mat,såsom för mkt. stekt mat,friterat, feta såser och likn. och onyttiga drycker med hög halt av skr. och dessutom i större och stora mängder! För ingen människa går väl upp i vikt utan att äta för mkt. eller fel sorts föda! Vissa läkemedel kan ju göra att en person sväller upp,och får vätskeansamling..som typ cortison vissa ggr. men andra läkemedel kan också göra att hungerkänslorna ökar..och äter man mer då? Ja..då går man ju såklart upp i vikt. Men som sagt..oftast helt fel föda och dryck ,för lite fysisk aktivitet gör människan oftast eller lättare överviktig. Och klarar man inte av att börja äta mindre eller bättra på sin fysiska aktivitet i någon form? Då handlar problemet om nåt helt annat.Såsom psykisk ohälsa i någon form,som gör att kanske vissa börjat tröstäta..och tillslut hamnar i en ond cirkel i takt med att vikten ökar..och som vidare gör personen änmer depprimerad iomd.viktökningen..och som i nästa steg gör att persoen bara äter ännumer. Och oftast då såklart riktigt onyttig och ohälsosam mat.! | |
| Real-one - Ej medlem längre | 2014-05-22 23:11 | |
![]() | Och man ska inte äta sig proppmätt! Bara så man känner sig lagomt belåten. De som ständigt eller ofta trycker i sig mat tills det nästan står upp i halsen! Är också de som tränger ut sin magsäck mer och mer..och då kräver kroppen mer och mer mat med tiden,vilket såklart gör att vikten också ökar itakt med detta! | |
| Real-one - Ej medlem längre | 2014-05-23 11:22 | |
![]() | Och för att inte tala om tillräckligt med sömn..men också god och bra sömn. Den som inte sover tillräckligt löper också stor risk för att gå upp i vikt! | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2014-05-23 11:38 | |
![]() | Men oj! | |
| Anna Ellie - Ej medlem längre | 2014-05-23 11:51 | |
![]() | Jag testade den under en vecka för några år sedan. Började må JÄTTEdåligt, hade ingen som helst energi och blev väldigt yr. Gick dock ner 2 kg under denna veckan.... Så visst är det effektivt! Jag gick från 63 kg ner till 54 kg genom att bara skära ner på kolhydrater men inte utesluta helt. Rörde på mig mer. Nu pendlar jag mellan 54-56 kg och vill jag trycka ner vikten skär jag bara bort allt sött och äter mindre kolhydrater. Väldigt effektivt för mig. Lycka till!:) | |
| omeganoll | 2014-05-23 13:04 | |
![]() | "Någon som testat det?" Tror jag säkert så pass känd som metoden är. | |
| Anna Ellie - Ej medlem längre | 2014-05-23 23:17 | |
![]() | Omeganoll.... Du som jag har nog missat att denna tråden startades 2009:) | |