Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade72
Mobilspel
Pågående18 834

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Myspruppen - Ej medlem längre2009-01-08 20:24
Antal inlägg: 5000

Dahl:jag har haft två kullar med 5 kattungar i vardera,lyckades oxå väldigt bra med att placera dem i super hem=)får lite uppdateriingar nu å då å några har jag hälsat på!
det är jätte bra att man kan göra så å att man dessutom är villig till det,fler borde vara så!!!!

Myspruppen - Ej medlem längre2009-01-08 20:25

CHL:du menar de jag har?
elr de jag vill ta hand om en dag?

Dahlbergs2009-01-08 20:31
Antal inlägg: 17

Precis! Alla som skaffar sig en katt, eller något annat djur för den delen, borde tänka lite. Liksom planera de 20 åren framför sig som det kan innebära att ha ett djur, se om det liksom funkar i planen. Suck. Jag får som ont i magen då jag tänker på hur illa var och vart annat djur far. Mina katter är för övrig "räddade" från döden. Den minsta (majlis/pruttan 5 månader) snabbade jag mig att ta hand om då jag fick höra att hon skulle bli skjuten eller eventuellt DRÄNKT.
Den andra katten (Ali, snart 8 månader) tog jag från ett ålderdomshem (det låter sjukt jag vet), då en vikarie från gbg hade med sig sin katt, som sedan oväntat knöste ur sig två små bebisar.
Hon skulle också göra sig av med dom på ett eller annat sätt så jag skyndade mig ganska hastigt där också.
Det är nästan som ett litet zoo här hemma. eller. det var.
Just nu har jag bara mina två katter och en orm. För ca en vecka sedan gav jag bort en ödla också, som jag för övrigt också räddat från döden. Åh creds till mig. haha. Jag känner mig som ett helgon.
Hur som haver så VET jag att mina djur jag har idag kommer få leva livet fullt ut tills de dör. (och inte av någon överdos av bedövningsmedel hos en vet.)
Tack för mig.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-01-08 20:32

dahl:ett helgon för mej är du då allt,med tanke på hur du tar hand om djur*s*jag önskar alla vore så,,,,

PhoebeBuffay2009-01-08 20:38
Antal inlägg: 57

Kissar som passerat i mitt liv...

Nicke, svart och vit, som brorsan fick på sin treårsdag. Nicke fick tyvärr en hjärnblödning och avlivades 10 år gammal.

Linus, kolsvart sånär som på den "obligatoriska" fläcken fram på halsen. Blev tyvärr överkörd.

Frasse, svart som Linus, men en helt annan personlighet. Satt oftast "runt halsen" på mig och snuttade i håret. Var som en hund, älskade att bada/duscha, hade klotögon som en uggla och var dum som en dörr. Men åååh så jag älskade den kissen! Blev tyvärr också överkörd - stor stor sorg!

Jesper, blyertsgrå och vit. Blev överkörd som kattunge. Efter det har jag lovat mig att inte ha några utekatter så länge jag inte bor långt från vägar...

Snodden, brunrandig tös, en riktig gosigosa! Var nödd att avliva henne pga av att hon och hennes syster som jag också hade, blev så in i vassen osams så det inte gick att ha dem i samma rum utan att de slogs på liv och död. Att Snodden blev den som togs bort var pga att hon också alltför ofta envisades med att kissa i soffan...

Esmeralda (Essi) då, Snoddens syrra, kolsvart med vit fläck :) Pga juvertumörer fick hon åka till katthimlen 14 år gammal. Hon älskade att ligga i sönernas spjälsäng och på skötbordet och se ut som att "du tror väl ändå inte att du ska ha tillgång till den här eminenta (sov)platsen??" Dock gjorde hon aldrig någonsin något dumt mot barnen.

Nu har jag svart/vita kattanten Skorpan och sköldpaddsfärgade kattfröken(!) Felix, två underbara mysisar.

Ett liv utan katter är ett liv utan... liv :)

Myspruppen - Ej medlem längre2009-01-08 20:42

PHEOBE:jag sa oxå aaaaldrig mer ett djur till,då jag förlorade min katt!så otroligt ont som de gjorde/gör!men,som du säger,,,ett liv utan katter är ett liv utan liv

CHL2009-01-08 20:43
Antal inlägg: 1212

Jag menar att om man ska ha sig en katt, så finns det tusentals både vuxna å kattungar på olika omplaceringshem.
Dom vuxna har ofta blivit övergivna och sargade.

Dom behöver ett hem. Dom i första hand.
Skaffa inga kattungar när så många finns som behöver hem.
Alla dessa sommarkatter, å andra misshandlade katter och kullar efter dom, även katter folk tröttnat på.

Ge hem till dessa om du är kattvän!

PhoebeBuffay2009-01-08 20:44
Antal inlägg: 57

Förresten, en lite kul grej; Linus, han var fena på att klättra upp i träd, men urusel på att komma ner igen. Två gånger fick brandkåren plocka ner honom, en gång stod mamma och jag under med ett "brandsegel" och väntade i evigheter tills han mer eller mindre ramlade ner.

CHL2009-01-08 20:45

mina två är ompaceringar.

Dom har gett mig så mycket och gör än.

barbi2009-01-08 20:46
Antal inlägg: 1924

jag vill så gärna ha en katt igen. Finns det nån ras som funkar bra om man har allergi och astma?

CHL2009-01-08 20:47

nakenkatt?

Myspruppen - Ej medlem längre2009-01-08 20:47

CHL;Ja,det kommer bli somjag skrev,de som inte har det bra elr är hemlösa,de är de jag vill ta hand om!kommer inte avla fram kattungar när det redan finns så många katter som far illa & saknar hem!

CHL2009-01-08 20:49

www.katter.nu/raser/...sp hynx.htm kanske den funkar vid allergi?

melankolia2009-01-08 20:49
Antal inlägg: 122

vi har 7 stycken, men bara 5 bor hemma hos oss just nu.
3 siameser, 2 orientaliska korthår, 1 sphynx & 1 abessinier..

alla dessa var omplaceringskatter av olika skäl.

Tidigare hade vi en cornish rex & som barn hade jag 2 bondkatter.

melankolia2009-01-08 20:50

CHL: sphynxen funkar för vissa allergiker, men många tål dem inte.
cornish rex eller devon rex kan funka för vissa annars.

CHL2009-01-08 20:52

oki melankolia, hade för mig att dom funkade ibland :)

melankolia2009-01-08 20:53

barbi: kontakta en uppfödare och be att få komma och hälsa på och se hur du reagerar på just en speciell ras.

Dahlbergs2009-01-08 20:54
Antal inlägg: 17

Riktigt långhåriga katter brukar vara bra :)

Myspruppen - Ej medlem längre2009-01-08 20:59

det är ju mjället hos katten inte pälsen

Myspruppen - Ej medlem längre2009-01-08 21:00

men sen vet ja inte om de är slumpen,,men de långhåriga katterna verkar ha mindre mjäll,knappt ngt,medans de korthåriga har mer!
kanske därför det går bättre med långhåriga då elr?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?