Spelrum
Giraffen48
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade80
Mobilspel
Pågående19 479

Forumkategorier

Användare Inlägg  
YlBjörn2009-01-12 15:06
Antal inlägg: 502

Håller för övrigt med bove om jämförelsen att bomba Dublin...eller Belfast...för att bli av med IRA. Nu löstes ju det på diplomatisk väg.

Ordgräwaren - Ej medlem längre2009-01-12 15:08
Antal inlägg: 744

YlBjörn, nej nej, "förintelsen" får inte jämföras med något annat brott, det är att förringa den, det enda brott som innefattas av samma EU-lagstiftning är folkmordet i Rwanda, av nån märklig anledning. Om vi börjar diskutera förintelsen och jämföra den med andra brott kommer det så småningom framstå som något absurt att det hela tagit såna otroliga proportioner... man bör komma ihåg att strax efter kriget var förintelsen något som hänt under kriget, numera är kriget något som hände ungefär samtidigt som förintelsen. Märklig utveckling kan man tycka. Nazisterna släppte så vitt jag vet även in internationella hjälporganisationer, vilket är mer än man kan säga om Israel.

YlBjörn2009-01-12 17:02

Ordgräwaren...är det inte just det faktum att ingen får nämna förintelsen i samma andemening som Israels brutalitet mot palestinierna som gör konflikten så fastlåst? Håller f ö med om märkligheten i lagstiftningen...folkmord är folkmord.

YlBjörn2009-01-12 17:05

Och tja, det handlar väl om vem som har mest pengar att skapa opinion för sin sak också...och USA i ryggen...och NEJ jag är inte antisemit, bara anti folkmord, ockupation och brott mot mänskliga rättigheter.

Ordgräwaren - Ej medlem längre2009-01-12 17:10

YlBjörn, nja... jag tror situationen är låst för att Israels höger-tokar kontrollerar USAs kongress via AIPAC samt det faktum att Israel är rustade till tänderna med kärnvapen, att de dessutom har lovat att spränga jorden i bitar ifall de angrips gör kanske inte situationen helt enkel att hantera. Det är lite som att man nog drar sig för att säga till det bråkiga barnet i sandlådan ifall det håller i en handgranat.

Margana2009-01-12 17:12
Antal inlägg: 826

Håller med de sistnämnda herrarna...själv är jag på intet sätt någon älskare av hur vissa religiösa araber behandlar kvinnor men i det här fallet handlar det om människor och hur de behandlas......

Hur kan man skjuta mot 2 barn som är uppe på ett tak och leker, de kan ju knappast skylla på att Hamas gömde sig bakom de 2 barnen...*suck*

Pg up - Ej medlem längre2009-01-12 17:14
Antal inlägg: 1354

Ah, okej.

Måntro om torsken är en av sakerna från döda havet i Israel.

lenni2009-01-12 17:55
Antal inlägg: 65

Bojott är en ypperlig idé! troligtvis en av de få saker man faktiskt kan göra! Hittills behöver inte Israel lyssna på resten av världen. ungefär alltid samma röstresultat i FN, två (USA, Israel) mot en resolution, fördömande, resten för. Handlar ingen med Israel måste dom lyssna så enkelt är det.

Kleinp "Du väljer i stället att bojkotta den judiska staten som just nu försvarar sig mot raketangrepp"
Köp inte den bluffen är du snäll, det går aldrig att hävda självförsvar när man isolerar ett land till svältgränsen, när man ockuperar och bedriver aktiv bosättningspolitik. Tyskarna sysslade inte med självförsvar när de hämnades de Franska byar varifrån motståndsrörelsen slagit till.

Snoosy2009-01-12 18:14
Antal inlägg: 4273

Allt är uppgjort. Konflikter överhuvudtaget. Allt som har med aktier att göra. Pengar.
Frågan är när vi ''vanliga'' ska få upp ögonen för att allt bara är ett spel.
Ett allvarligt spel..

Oljeaktierna går upp och ner i nuläget..
Det är enda anledningen till att maktens människor i israel håller på som dom gör.
De rika ska kunna tjäna ännu mer pengar på sina aktier helt enkelt.
Sen om människor dödas skiter dom fullständigt i.

Snoosy2009-01-12 18:15

*olja och gas

Risotto - Ej medlem längre2009-01-12 18:16
Antal inlägg: 3069

Vem vill köpa en "blodsdiamant"? eller bör man ha moraliska funderingar runt det enligt gemene man? Jag skulle kalla en vara från Israel för en blodsavocado eller blodsapelsin av samma anledning som vissa diamanter från Afrika är "blodsdiamanter.

Sushimannen - Ej medlem längre2009-01-12 18:26
Antal inlägg: 367

Finns det Israeliska varor? ... förutom typ frukt o sånt?

Sushimannen - Ej medlem längre2009-01-12 18:26

Finns det Israeliska varor? ... förutom typ frukt o sånt?

-Nephelia-2009-01-12 18:28
Antal inlägg: 1217

jo.. sushimannen (läs på lite vetja)

och jag bojkottar.

Sushimannen - Ej medlem längre2009-01-12 18:29

biblar?

eloffe2009-01-12 18:34
Antal inlägg: 335

israels angreppskrig är oförsvarligt och oproportionerligt.

ändå tror jag inte på bojkotter. det har, historiskt sett, nästan aldrig fungerat.

Snoosy2009-01-12 18:37

läte nån överhuvudtaget det jag skrev ?

''Allt är uppgjort. Konflikter överhuvudtaget. Allt som har med aktier att göra. Pengar.
Frågan är när vi ''vanliga'' ska få upp ögonen för att allt bara är ett spel.
Ett allvarligt spel..

Oljeaktierna går upp och ner i nuläget..
Det är enda anledningen till att maktens människor i israel håller på som dom gör.
De rika ska kunna tjäna ännu mer pengar på sina aktier helt enkelt.
Sen om människor dödas skiter dom fullständigt i.''

Snoosy2009-01-12 18:38

*läste

Porslin - Ej medlem längre2009-01-12 18:50
Antal inlägg: 108

Det skulle vara intressant att höra vad alla ni som utmålar israelerna som ett blodtörstande folk som är mördare hela bunten hur ni tycker de ska göra när det dimper ner tusentals raketer i landet. Ska de sitta med armarna i kors och inte försvara sig? Ni som tycker att de använder för mycket våld, hade det varit ok om de använt mindre våld? Och vem ska avgöra hur mycket isåfall.

Någon skrev för några sidor sedan att de inte kunde nöja sig med det land de fick utan har tagit mer och mer land. Och varför har de gjort det? Jo för att de blev anfallna. Det var inte så kul att bli beskjutna från bergen.

Jag undrar också om alla ni som så starkt tar avstånd från Israel och försvarar palestinierna, är ni samma människor som sedan klagar när palestinierna kommer hit? Det är väl mer regel än undantag att svenskarna har negativa åsikter om muslimer. Men de är tydligen ok så länge ni slipper ha med dom att göra. Eller?

Det är kanske inte så lätt för Israel att lösa en konflikt med ett land som styrs av en terroristorganisation som inte under några som helst omständigheter erkänner Israel som stat. Trots det är det många israeler som är emot kriget och vill ha slut på våldet. Och som till och med är ute på gatorna i Tel Aviv och demonstrerar mot kriget. Varför ser vi aldrig palestinierna demonstrera mot det våld deras ledare orsakar Israel?

Jag försvarar inte Israel till 100% men däremot tycker jag det är fel att ge israelerna all skuld till kriget. Jag reagerar också starkt på en del här inne beskriver dom som blodtörstande bestar. Jag har varit i Israel massor av gånger och känner många israeler och jag är tämligen säker på att de flesta inget hellre vill än att få lugn och ro och fred.

Ordgräwaren - Ej medlem längre2009-01-12 18:59

Porslin, "hur ni tycker de ska göra när det dimper ner tusentals raketer i landet."

Ring FN, om det verkligen är så illa som det påstås så kommer de på studs, men Israel vill inte blanda in FN eftersom det skulle sabba deras etniska rensning av Palestina.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?