Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 738 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snoosy | 2009-01-14 14:53 | |
![]() | har nån idiot kommit på att man kan tjäna pengar på pins nu också. helt sanslöst.. var var alla tidigare då israelerna besköt palestinerna ?? tänk efter ni som går på allt som blossas upp i media.. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-01-14 14:54 | |
![]() | *hukar mig ner under bordet* | |
| blankomblank | 2009-01-14 14:54 | |
![]() | Bojkotter hjälper inte det skadar bara befolkningen inte regeringen | |
| Mårten | 2009-01-14 14:54 | |
![]() | >> "Danmark gick inte direkt under i Arlabojkotten från muslimer världen över?" Nej precis. Däremot har ju Danmark fallit för vapenmakt ett flertal gånger. Det är en metod som fungerar. | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2009-01-14 14:54 | |
![]() | Vapenbojkott då? det skadar väl knappast civilbefolkningen? | |
| Mårten | 2009-01-14 14:56 | |
![]() | Knevert. Klart det gör. De lär ju gå på sina förråd av lokalt producerade kemiska och biologiska stridsmedel i så fall. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-01-14 14:57 | |
![]() | Mårten: Inte nu för tiden, när vi är civiliserade och diskuterar på forum istället för att angripa varandra handgripligen. Jag gillar inte danmarks sätt att hantera muslimsituationen men jag kan tänka mig att ta en dansk öl för det. De röda pölserna får de ha ifred, dock. Då föredrar jag en ungersk korv till ölen, istället. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-01-14 14:58 | |
![]() | eller jag kanske skall skriva: en del danska journalisters sätt att hantera.... | |
| Mårten | 2009-01-14 15:00 | |
![]() | Diskussion fungerar bevisligen inte i det här fallet. Bojkotter fungerar inte. FN-resolutioner fungerar inte. Våld däremot är ett språk som alla förstår. Vi har ju här att göra med en ideologi som HELT saknar moralisk kompass och rationalitet, och i den egenskapen saknar motstycke genom hela historien. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-01-14 15:01 | |
![]() | Men nu blir det ju lite fel, vi är ju inte i bojkott-av-israel-tråden och skriver utan i pins-för-palestina-tråden . Eller var är vi? OJ, så förvirrande det blev nu! | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-01-14 15:08 | |
![]() | Jag vill i alla fall inte att man gör affär av saken och köper pins-för-palestina, det låter mer dumt än bojkott. Opinion kan skapas utan att ha en massa för- och emotknappar på kläderna. Demonstrationer är ett sätt, diskussion i små och stora forum är ett annat, våld gör bara att motståndarna går under jorden och funderar på nästa vedergällning! Våld föder våld, det måste väl lärda människor som ni ha funderat över? Nu utgår jag och hoppar eventuellt in i någon annan het debatt i samma ämne i en annan tråd, där jag känner mig mer hemma än i en köp-pins-tråd! | |
| naeverluren - Ej medlem längre | 2009-01-14 15:11 | |
![]() | Jag tycker att det är på tiden att samerna kräver tillbaka Lappland! Och indianerna i Nord och sydamerika deras land, aboriginerna australien, osv osv osv. Och sist men inte minst tycker jag att den svenska befolkningen ska kräva tillbaka all f.d statlig havsnära mark. Så det så. | |
| Slowpoke82 | 2009-01-14 15:35 | |
![]() | Lustigt att ni (Mårten å Co) verkar tänka precis som många av ert hatobjekt nummer 2, amerikanerna, att man hela tiden måste försvara sig med vapen och våld mot ditten å datten. De självmordsdåd som utförs, oavsett land, verkar alltid stödjas här med typ samma argument som de kör med, inte konstigt att vi har krig och elände. Börjar tro att det är vad många här i Sverige faktiskt oxå vill ha, vissa måste kanske ha någon att hata för att "må bra". | |
| Incubation | 2009-01-14 15:57 | |
![]() | Sen när försvarar Amerika självmordsbombare? | |
| Slowpoke82 | 2009-01-14 16:06 | |
![]() | Incubation - fundera lite till så förstår du kanske vad jag menade. | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2009-01-14 16:17 | |
![]() | Det är väl en väsentlig skillnad mellan ett imperialistisk angreppskrig och ett självförsvar eller hindrandet av ett folkmord? | |
| Slowpoke82 | 2009-01-14 16:58 | |
![]() | Men amerikanarna verkar ju på många sätt känna sig minst lika hotade inför någon slags utrotning som de beter sig. Kolla bara på deras politik, alla vapen, mord och skit som florerar där. Vissa gynnas uppenbarligen av att medborgarna skräms upp på allehanda sätt; ännu mer vapen! Skulle tro att ni är mer lika dem än ni fattar, speciellt eftersom ni uppenbarligen också vurmar för mer våld (i detta fall t.ex. självmordsattentat). Jag tycker inte att ni verkar bry er ett dyft om palestinierna egentligen, det är inte precis någon omtanke om folket som lyser igenom era hätska inlägg (då ni uppenbarligen också anser att de bör fortsätta att spränga sig själva i luften, för det är ju bara deras liv som går åt i kampen och inte ert). Runt om i världen våldtas, torteras, mördas och svälter människor dagligen men inte skapas det en massa trådar på betapet om det. Att Israel-palestina problemet skulle vara värre än hur många andra människor har det på andra ställen på jorden köper jag inte för fem öre. Nåt folkmord i t.ex. Afrika hör man aldrig er ondgöra er över på samma sätt. Om inte USA eller Israel skulle vara inblandade förstås.. | |
| Snoosy | 2009-01-14 17:07 | |
![]() | Tänk vilken värld man skulle kunna leva i. Dom har valt att vi ska drömma om att hamna i paradiset då vi dör. Makthavarna har alla möjligheter att se till att vi alla skulle kunna leva i ett paradis redan här på jorden. Dom flesta av oss är bra korkade som inte förstår att allt bara är ett enda påhitt. Människor har en förmåga att gå på allt som sägs i media. Tänk om vi alla kunde inse att livet kunde vara enklare än vad som sägs i press.. Bin laden ojojoj,, ja han dyker då och då som gubben i lådan. Snälla. Kan inte åtminstone någon inse att han bara är ett påhitt. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-14 17:14 | |
![]() | naeverluren, samerna vill inte ha tillbaka Lappland. De vill vara integrerade i det svenska samhället med både för- och nackdelar. Här har vi flera hundra år av ett liv sida vid sida med samer och nybyggare. Många samhällen har vuxit upp, vi har tillsammans skapat Porjusdammen och det mesta annat som finns i Lappland. Samer är ingifta med svenskar sen generationer tillbaka och en uppdelning skulle vara omöjlig. Schismer förekommer mellan t ex skogsbrukare och renskötande samer (vilket bara är en bråkdel av alla samer) och största "problemet" är renarna, detta urtidsdjur, som går där de vill gå och äter där de vill äta, oavsett markägare och asfalterade vägar. På det stora hela är vi sams och samverkande Lapplandsbor. Går inte att jämföra med Palestina/Israel. | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2009-01-14 17:19 | |
![]() | Vad snackar du om att vi inte skulle bry oss om något folkmord i Afrika? jag har varit på flera demonstrationer om att Marocko ska sluta med sin olagliga ockupation av Väst-Sahara till exempel. Jag är för kamp emot orättvisor var än i världen de än skulle förekomma, eller mot vilket folk det än må vara. Om situationen varit den omvända som att Palestina förtryckt Israel så hade jag demonstrerat under den Israeliska flaggan för deras frigörelse. | |