Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 648 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2009-01-18 15:38 | |
![]() | Undra hur många som rymde procentuellt, om man tänker på alla som dom vid rymningsförsök, svält och annat | |
| Candee | 2009-01-18 15:58 | |
![]() | Skulle jättegärna vilja åka dit. En undran bara med praktiska grejjor..ni som varit där..vad kostar en sådan resa och vilket sätt är det bäst att ta sig dig..flyg, bil..?? | |
| Legobiten | 2009-01-18 19:27 | |
![]() | Flyg till krakow behöver inte vara så dyrt. Finns nåt bolag som heter wizzair (tror jag) som har riktigt bra priser iaf. I övrigt är Polen rätt så billigt. Om inte läget förändrats dramatiskt iom finanskrisen. Krakow är en härlig stad så passa på att vara där ett tag! Vacker stad och många bra restauranger. Extra kul om man undviker de mest turistiga ställena mitt i smeten och letar sig utåt. Skippa de dyra (300 spänn eller så) "paketturerna" till Auschwitz som säljs i resebutiker i Krakow. Mkt billigare att åka vanlig buss från stationen eftersom själva Auschwitz är gratis. Men en guidetur när man väl är där är att rekommendera och kostar inte speciellt mycket. Kommer inte ihåg exakt hur mycket men en dryg femtilapp om jag inte minns fel. | |
| Tess 08 | 2009-01-18 19:32 | |
![]() | Utanför Warsawa finns en liten stad/by som heter Josefow, där finns (har i alla fall funnits) en lite butik som säljer hemgjord glass. MYCKET GOD glass!!! Den var så poppis (då, när jag var där) att folk körde flera mil för att köpa glass där... Lody | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-01-19 15:16 | |
![]() | Tess 08: det finns statistik på det. Ytterst få rymlingar överlevde. Jag rekommenderar er att läsa allt i ämnet skrivet av Gitta Sereny. Hon var hjälparbetare under kriget och blev sedemera författare. Hon har även intervjuat ett par nazister och försökt ta reda på om de var genuint onda människor. | |
| Tess 08 | 2009-01-19 15:17 | |
![]() | (kommenterade mest kommentaren från klobba2 om att de var försedda med svängdörrar) | |
| barbi | 2009-01-19 15:45 | |
![]() | tycker inte att den här tråden passar med knäppa kommentarer | |