Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 702

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pg up - Ej medlem längre2009-01-20 02:11
Antal inlägg: 1354

"Hat är passionerat och innefattar en viss respekt.
Förakt och likgiltighet är mycket mera nedvärderande."

En slags tolkning.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-20 02:11
Antal inlägg: 7605

Ja, jag demonstrerar både hemma, på gator och torg och skriver debattinlägg :P
Men mest mår jag illa.

Pg up - Ej medlem längre2009-01-20 02:14

Skulle inte jag kunna vara likgiltig inför alla beslut som tagits av politiker och andra som inte innefattar människor på fabriken så.. ja. Jag vet inte.

Pg up - Ej medlem längre2009-01-20 02:17

Men å andra sidan ogillar jag hellre om inte likgiltigheten finner sitt fäste. Hat är ungefär detsamma som att älska. Älskar få, hatar få.

FarfarsGrova2009-01-20 03:20
Antal inlägg: 12

Jag hatar vitt bröd.

micro1132009-01-20 06:26
Antal inlägg: 17542

Jag älskar att hata ...... och har många objekt på min lista

Dock inte Maud Olofsson ...... hon är så proffessionellt korkat och opåläst att varje framträdande måste kosta alliansen ett par hundra röster -- och det kan man ju bara gilla henne för ...... eller nåt.

Hatobjekt är annars den överskattade Carl Bildth ... som ute i världen inte ses som den statsman vi svenskar blivit tubbade att tro .......han får mig bildligt talat att se rött..

Känslorna för Mona Sahlin har svalnat.... och hon har gått från hatobjekt till framtiden får utvisa projekt..

Adaktusson .... pompös uppblåst viktigpetter, som levererar sanningar som inte skall reta etablissemanget och storföretagen ....... en totalt onödigt nyhetsanalys med andra ord

Ekdahl TV4 -- fruktansvärt dålig journalist, har alltid varit.

Min lista kan bli hur lång som helst .... jag älskar att hata, och att debattera mot idioterna i TV:n .......

......på något sätt måste ju den lilla människan få göra sig hörd *hehe*

Billan_852009-01-20 06:51
Antal inlägg: 860

Hata är ett väldigt stakt ord. Jag tycker "förakta" är ett bättre ord.

Det finns många människor jag föraktar. T.ex.
stekare, bratz, wannabes, alla som vänder kappan efter vinden, min mamma, andra släktingar, rätt många kändisar (bl.a dem ni sagt), snobbar, översittare osv.

Förstår inte att ingen skrivit Helena Bergstöm ännu, förresten.

Så svaret på frågan - Nej, jag gillar inte att hata =D

Mouche - Administratör2009-01-20 06:53
Antal inlägg: 24193

För mig är hat ett obegripligt fenomen.

Hat trubbar av omdömesförmågan, får en att tänka mer på negativa saker än på de positiva.
Det hindrar människan från att ägna sig åt mer väsentliga saker och jag tror på fullt allvar att en människa som är fylld av hat aldrig kan uppnå total framgång inom vare sig privatliv eller yrkesliv.

Tiden och energin vissa människor lägger ner på att hata borde rimligtvis kunna användas till avsevärt mer givande saker.

Däremot kan jag erkänna att jag avskyr vissa personers sätt att vara men hat...nix!
Den triumfen skulle jag aldrig någonsin unna en "fiende" för hat förstör mer för den som utövar hatet än de som hatas.

Mouche

micro1132009-01-20 07:05
Antal inlägg: 17542

Mouche

Så sant, så sant ..... dock för mig finns hat i två varianter --- en variant som är förbehållen ett ytterst fåtal, och som via sina handlingar utlöst känslan --- som man helst inte vill känna eftersom det vore enklare att istället blocka bort människorna och deras handlingar ur medvetandet..

Och en variant av poppishat .... dvs man tar ut sina aggressioner på personen när den dyker upp i TV rutan, och man har lust och ork ...

Riktigt hata, förakta, älska, gilla, osv kan man inte göra med någon man aldrig träffat --- det är ju den mediala bilden, och det medialabudskapet man kan roa sig med att uppröra sig över.

Och det kan nog vara nyttigt ibland .... politikt måste man ju ha en åsikt för att inte gilla en åsikt t ex.... samma med journalistiskanalys ...

och inte att förglömma ---- det sätter fart på blodtrycket ;))

Mouche - Administratör2009-01-20 07:09
Antal inlägg: 24193

Hmmm...det där med att knappt stå ut med att se vissa personer i TV-rutan, i tidningar etc stämmer gott.
Inga namn nämnes dock. =)

Mouche

bizzzy - Ej medlem längre2009-01-20 07:31
Antal inlägg: 3169

Jag har jävligt svårt för Victoria Silvstedt. Hon är diva i stort mått utan att ha uppnått något egentligen. Men hata henne gör jag inte, jag känner inte henne. Däremot så hatar jag en föredetta arbetsgivare som jag borde ha anmält för sexuella trakasserier men jag var tyvärr för svag för det. När jag ser honom ser jag rött..

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2009-01-20 08:55
Antal inlägg: 5809

Men menar ni på allvar att ni verkligen hatar dessa människor. Jag kan ju förstå att man tycker illa om någon eller får lite sura uppstötningar när man hör vissa personer, men hata är väl att ta i. Jag kan inte komma på en enda människa som jag verkligen hatar.

alfamarie - Ej medlem längre2009-01-20 09:00
Antal inlägg: 1003

Förlåt om jag förstör tråden men det är väl inte meningen att vi skall uppnå konsensus här i forumet?

Jag hörde en klok människa säga en gång:
Om du inte har något gott att säga om NN, håll tyst!

Jag älskar att älska, inte att hata.
*hukar mig ner och väntar på påhopp i hattråden*

Billan_852009-01-20 09:02

Jag älskar att älska jag med så jag står bakom dig :)

alfamarie - Ej medlem längre2009-01-20 09:07

Billan_85:
oj då!
*sätter mig snabbt ner*
...eller du kanske inte menade bokstavligt?
=)

_abc_:
jag gillar dig och dina upptåg.

alfamarie - Ej medlem längre2009-01-20 09:09

Undrar dessutom lite:
Vad är motsatsen till likgiltighet? Finns det?
Nu har jag tappat tråden...
*lämnar förbryllat*

Billan_852009-01-20 09:10

Hahahahaha!!!

Mandark2009-01-20 10:44
Antal inlägg: 637

Enligt Jocke Berg är Kärlek spegelvänd Hat, eller hur fan det var. Det var klokt sagt i alla fall.

Annars säger jag som Plura: 'Där kärlek och hat går hand i hand'

LiiiLooo2009-01-20 11:52
Antal inlägg: 80

Jag har någonstans alltid trott att jag har kommit såpass långt med mig själv att jag inte tillåter andra att irritera mig till en sådan grad att jag faktiskt börja hata dem men OJ vad fel jag hade...

Jag började nyligen läsa på högskolan å blev indelad i en studiegrupp.. I denna studiegruppen finns den mest avskyvärda människan i hela Sverige... Om hon hade varit hiskeligt snygg hade jag väl kanske intalat mig att hon är så avskyvärd bara för att jag är avundsjuk men hon är EXTREMT ful.. Jag kan inte för mitt liv förstå hur hon kunde komma in på högdkolan över huvudet taget. Hon har lika högt IQ som skiten under min sko och hennes sociala kompetens är under all kritik. Jag sträcker mig så långt att jag kallar henne socialt handikappad.

Hon har gjort uttalanden som -"Människor som tar livt av sig gör det väldigt lättvindigt för sig"

-"Jag kan inte förstå varför folk bara skiljer sig hit och dit över små saker,,"

Vi satt och diskutera detta i skolan då en annan i studiegruppen har skiljt sig och det är väl klart att hon tar detta som ett påhopp?! En närstående till mig tog livt av sig och de var då hon kläckte kommentaren om självmord.
Hon retar upp mig till en sådan grad att hon kan skatta sig lycklig varje dag hon kan åka hem utan att jag har överfallit henne. Henne HATAR jag och de är jag faktiskt glad över... Sorgen är väl att man inte tvångs steriliserar längre... Hon tillhör inte ens Homo sapiens.. hon utgör en helt egen art och det är ledsamt att hon skall bli lärare och ännu mer ledsamt att hon skall få chansen att bidra till genpoolen...

alfamarie - Ej medlem längre2009-01-20 11:56

LiiiLooo:
Är inte hon en sådan där energitjuv?
Ska du verkligen låta hennes negativa energi gå ut över din positiva?
Försök, verkligen försök att undvika henne eller åtminstone att inte låta hennes sätt förstöra för dig.

Jag låter ibland en del männsikor förstöra för mig, sedan kommer jag på att det inte är så bra och lämnar det därhän, där det hör hemma (under skosulan t.ex.) då kan man skrapa av sig det innan man kommer hem och vill ta det lugnt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?