Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 685 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Basta - Ej medlem längre | 2009-01-27 22:09 | |
![]() | Man kanske skulle ha olika tariffer för umgänge med barn. +2,3 Dockteater på Söder +1.2 Handboll i Nacka +-1.0 badhus -2 Ålandsbåt vid spelautomat | |
| pms | 2009-01-27 22:10 | |
![]() | Ewa-Leena: Jag förstår vad du menar=) | |
| micro113 | 2009-01-27 22:12 | |
![]() | Basta Badhus måste väl ha högre tariff än aktiviteter där du sitter på åskådarplats och glor. | |
| Hillegnu | 2009-01-27 22:15 | |
![]() | Kvalitetsunderhåll: Att betala en stund då och då låt säga ett par gånger om året tillsammans med tex ett mc donaldsbesök - Det är kvalietsunderhåll. Att betala och försörja barnen året om det är nödvändigt men inte kvalitet. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-01-27 22:19 | |
![]() | micro113: Om jag sitter kvar och "Basta´r" medans barnen irrar runt på det djupa, är det +2? | |
| micro113 | 2009-01-27 22:22 | |
![]() | Hillegnu Nu hänger jag inte med på vad du menar.. Kvalite i föräldraskapet är väl att man kliver fram och tar alla delar som ingår -- både de tråkiga, de ekonomiska, och de roliga. Kvalitetstid med barnen är den tid man spenderar med dem, och där de är i fokus -- och ja, det kan mycket väl vara en gång om året på mc donalds, om det är det som barnen vill dela med dig -- men det innebär inte att du täckt alla behov som barnet har. Kvalitetstid innebär att man täcker barnens alla behov, det innebär att man engagerar sig i barnet där och då. I vår familj har det varit mycket praktiskt och mycket ordna, men inte lika mycket kvalitetstid som jag skulle ha önskat. Nu när jag ser tillbaka önskar jag att jag hade struntat i tvätt och städning och åkt pulka med barnen istället, eller gjort något annat kul. Samtidigt vet jag ju att tvätten, städningen och maten var tvungna att göras för att barnen skulle ha en bra tillvaro med god omvårdnad. | |
| micro113 | 2009-01-27 22:23 | |
![]() | *kvalitetstid innebär INTE * skall det stå fjärde stycket --- ordet smet igen medan jag skrev :( | |
| Maybach | 2009-01-27 22:24 | |
![]() | Nu är jag inte speciellt insatt i hur sånt här fungerar, och hur just ditt fall är, men jag tycker i alla fall att båda föräldrarna ska betala lika mkt. Dock känns det alldeles för mkt kommunism att motivera det med att "han har råd". | |
| amoma | 2009-01-27 22:25 | |
![]() | Synd att du inte fått relevant information pms. Det finns alla möjligheter att förhandla fram ett underhåll högre än det belopp som FK har! Sker oftast med hjälp av advokater och kallas standardtillägg i fall där det är stora inkomstskillnader. Dessutom finns skyldighet att bidra efter ekonomiskt förmåga för kostnader som inte ingår i det vardagliga. Finns en jättebra sida med all relevant och saklig information www.famratt.com Innehåller all lagstiftning, regelverk plus ngra hundra frågor och svar om allt i detta och närbesläktade frågor. | |
| micro113 | 2009-01-27 22:26 | |
![]() | Basta Det beror väl på om du vill dränka dina barn, och vems tariff du plussar på... Tyckte jag skrev ganska tydligt *kvalitetstid MED barnen* -- lyckas du med det inifrån bastun så.... Förstår ärligt talat inte riktigt varför just ordet kvalitetstid blev så provocerande :) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-01-27 22:27 | |
![]() | Maybach: Vad skönt att det kommer in en Bajare(eller var det Brynäsare?) med lite sunda åsikter. | |
| pms | 2009-01-27 22:37 | |
![]() | Amoma: Att anlita advokat var inte aktuellt för mig då, eftersom jag hade fullt upp med att klara studier, barn samt arbete...jag ansåg att "hålla på att bråka med mitt x" fick noll prioritet, då det skulle ta för mycket energi helt enkelt=) | |
| pms | 2009-01-27 22:38 | |
![]() | Anoma: Tack för länktipset=) | |
| le-lou | 2009-01-27 22:41 | |
![]() | kvalitetstid - det ordet avskyr jag verkligen. Vem ska bedöma vad det är? Det är ett (det är vad jag tycker nu, inte gjutet i sten nu) påfund som kvinnor gillar att använda. Kvalitetstid liksom? Man är med sina barn, oavsett om man gör läxor med dem, eller åker pulka, glor på tv ihop eller spelar ett ubersocialt brädspel. Vad skönt det skulle vara om kvinnor kunde skippa det där ordet, helt klart. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-01-27 22:51 | |
![]() | le-lou: Kvalitetstid är när vi män spenderar mer pengar på en söndagseftermiddag än vad ni stackars kvinnor gör på ett halvår, gärna i sällskap med en yppig ny styvmamma. | |
| micro113 | 2009-01-27 22:58 | |
![]() | Basta Spelar det någon roll? Om barnet får äga sin förälder den där söndagseftermiddagen och må bra, så är det väl det som är det väsentliga. De flesta barn växer ändå så småningom upp och kan skilja på vad som är vad, och se att den som har huvudansvaret är den som stått för omvårdnaden. Kvalitetstid för mig var de perioder när vi tog barnen till badhuset på fredagarna, och de fick plaska och leka med oss i poolen. När de stod i fokus. Kvalitetstid är inte när vi såg på Tv -- även om det i sig var samvaro som kunde vara avslappnad och trevlig. Jag önskar nu i efterhand att jag hade gjort mer aktiva saker med mina barn -- och det tror jag är ett dåligt samvete som fler föräldrar bär på. | |
| BugBig - Ej medlem längre | 2009-01-28 17:12 | |
![]() | Jag förstår att Kermis inte pallar skriva här mer! Bara ett gäng tjattriga kärringar....JAG FÖRSTÅR vad Kermis menar och håller med henne till 110%!!! Som vanligt när det kommer till pengar så börjar ni tjattra *kräks på tjattriga kärringar med en värld stor som en tennisboll* | |
| BugBig - Ej medlem längre | 2009-01-28 17:13 | |
![]() | PMS har ett bra namn!! *WINK WINK* | |
| mrperfect | 2009-01-28 17:16 | |
![]() | Ett besök på Mac Donalds kan ju inte klassas som kvalitetstid, ordet kvalitet finns inte i samband med det företaget. | |
| remvanrijn | 2009-01-28 17:18 | |
![]() | jag står förunderhållningen här, får jag bidrag så? För underhållet jag gör på huset får jag redan rotavdrag, så det behöver jag inte få 1 gång till | |