Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-05-26 22:31 | |
![]() | Svårt att säga vart språket är på väg. Det utvecklas, förmodar jag. I alla tider har folk förfasat sig över "ungdomen idag" och deras slappa inställning till språket. Det är ju t.ex. betydligt högre i tak i dag än för bara sisådär 20 år sedan. Så länge man klarar att kommunicera med varandra blir jag inte så upphetsad över ett stavfel. Det verkar för övrigt som om kommunikationssvårigheter sällan beror på en särstavning eller felstavning, utan om helt andra saker. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-05-26 22:37 | |
![]() | Mmmmmmm....visst. Om man inte förstår språket kan man bli överkörd. men det gäller även backwards. Om man inte tar till sig det nya språket blir man överkörd från andra hållet. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-26 22:49 | |
![]() | Minta, du kanske har rätt och det var därför jag srågade, tack. men i mitt språkbruk käns det fel men jag kan ha fel i den frågan, är förvisso uppvuxen med en språkbegåvad far som pekade på ALLT som sades fel. Så kanske därför min magkänsla. Vad du fick luft ifrån Bunny vet jag inte men det var otroligt korkat tilltag utav dig. Men visst du har väl lika många hjärnceller inne i huvet som du har hårstrån på det. Gå och dra något gammalt över dig, eller dra över något gammalt, jag skiter i vilket. Men avstå gärna sådana dumma kommentarer i fortsättningen om det inte finns fog för att komma med dem. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-26 22:49 | |
![]() | anneli: Och vad tar man då för skada av det, månn tro? :) Om du nockar dina elever, hur tror du då att de ska komma ihåg vad du lärt dem? Handlar bara om att anpassa sig. Jag talar bra, eller kan i alla fall tala bra men jag anpassar mig och använder själv mycket slang. Jag bli inte rabiat på grund av andras felstavningar och jag skiter väl å det grövsta i våran språkhistoria och hur språket behandlas. Språk ändras. Slår vad om att våra släktingar från det ljuva 1700-talet hade vridit sig i sina gravar vid det här laget om de hört hur alla svenskar pratar idag. om det nu hade brytt sig om språkets utveckling. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-26 22:51 | |
![]() | ååh risotto..det finns fog så det räcker och blir över. din gnälliga och sura attityd och att du blir så till dig över mothugg kommer att bereda mig mycket glädje i forumet. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-26 23:00 | |
![]() | Nja,nu är inte min metod att knocka folk. Men jag lyckades väl inte uttrycka mig i tal och skrift. Sedan tycker jag inte att man behöver racka ned på Risotto pga han blandar ihop bokstäver ibland. Han kan så mycket om matlagning så där ligger tom jag i lä. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-27 01:09 | |
![]() | Är jag sur och gnällig för att jag ställer en fråga om språkbruk? lite långsökt tycker jag faktiskt. Jag tror att bunny inte har något annat liv än att häcka vid datorn och vara otrevlig, det kommer att visa sig genom att en kort stund efter att jag har droppat detta mess så kommer det att finnas ett syrligt svar. Om det inte finns ett syrligt svar inom en snar framtid så är ingen gladare än jag, teorin håller i alla väder. Notera bunnys fräna kommentar 16;39 på min fråga 16;22 och jämför det sedan med repliken 22;51 på min kommentar 22;49. Killen måste bo vid datorn......trisst liv. Själv har jag passat på att träna judo under kvällen vilket under alla omständigheter måste vara bättre än att sitta och glo på en datorskärm, eller? | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-27 01:20 | |
![]() | var det allt du hade att komma med lilla tanten? sur och gnällig är du alltid när någon råkar komma med en annan åsikt än din, och syrliga kommentarer är du duktig på också. Det går att ha ett liv utan att träna judo eller skjuta älgar i skogen, och appropå att sitta och glo på en datorskärm,så vad gör du själv just nu? | |
| le dauphin - Ej medlem längre | 2009-05-27 10:35 | |
![]() | Heter det inte apropå?:) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-27 10:35 | |
![]() | Skaffa dig ett liv kanin istället för att hela tiden som en treåring attakera folk för vad de skriver. I de flesta fall så är du inte ens inne på rätt spår utan du bara häver ur dig något för att skapa aggitation och det tycker jag är obegåvat. Jag tänker inte bli lurad till att bråka med dig för du är ingen människa som existerar i min verkliga värld, du är bara en skallig gubbe på en bild med dumma kommentarer bredvid. En gubbe som försöker vara ungdomlig med en cammotröja och säkert några dog-tags hängandes i kedja runt halsen. Jag förstår att du inte har något liv utanför den här sidan därför att dina repliker på det jag skriver kommer med bara några minuters eftersläp och det oavsett om det är på dagen eller om det är på natten, är det normalt eller? Dessutom så tycker du att jag tar lång tid på mig att replikera dig när jag inte gör det förens efter fyrtio minuter och då ska jag verkligen ha tagit god tid på mig att fundera ut ett svar och kommer med ett lamt enligt dig. Sanningen är den att jag gör andra på riktigt viktiga saker och kollar datorn lite då och då, som en normal människa bör göra. NORMAL, nu vet du hur det stavs också utifall att du skulle behöva använda det i ett spel någon gång. Och nej jag tänker inte pm:a för jag har ingen egentlig önskan om att driva detta till sin spets. Jag ber bara om att dumma kommentarer undanberedes, du är välkommen att lägga dig i det jag skriver då det har en seriös mening, men inte förr. Du behöver inte hålla med mig i det jag skriver men du behöver inte beté dig som en treåring som du i det NORMALA läget gör. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-27 10:40 | |
![]() | off topic kanske? det är just det här som gör det så roligt | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-27 11:12 | |
![]() | Ond_Kanin_ 2009-05-26 16:39 ett par minuter efter min fråga som absolut är on topic i tråden. min åsikt är att risotto ska ta bort profilbilden på hunken och ersätta den med en riktig bild på en gammal tant... Det är där off topic spåret börjar för jag kan inte se att det på något sätt har med min fråga att göra utan bra är skrivet för att provocera. Det hann inte ens gå fem minuter innan replik på det senaste jag skrev, I rest my case, no further questions som de säger på film. et kommer att kännas bittert den dag då allt är slut för dig och du inser att du har levt hela ditt liv på en och samma plats, vid datorn. Den bästa utsikt du kan få är den från filmer som du laddar ner. Prova att ladda ner The Edge så kommer du något sånär i närheten utav den utsikt jag hade från mina tältplatser då jag ensamvandrade på Island, Höga fjäll, hög altitud och Atlanten i söder. Killar som du laddar väl ner en haj-dvd om de vill åka på hajsafari...... | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-27 11:12 | |
![]() | dutti | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-27 11:14 | |
![]() | Risotto: Aj, är det du som fått ta veckans skit. Skicka ett par öl så blir det tyst. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-27 11:17 | |
![]() | nu är jag helt tillintetgjord..lilla jag får nog hålla mig borta nu så tillplattad jag blev..... | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-27 11:57 | |
![]() | trash, ja det verkar så. Menar du att den där jönsen ska få ett par öl? tror du han dricker det? jag gissar snarare på bröstmjölk. Nej jag tycker istället att du och jag kan ta ett par öl tillsammans och på så vis bägge slippa den här jönsen, för hur som så kommer den att stanna vid datorn och inte hänga på till krogen eller kajkanten i stan eller vart vi nu väljer att insupa en kall god öl. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-27 11:58 | |
![]() | Kolla tiden, 11;12 postade jag ett inlägg och 11;12 har jönsen en replik, det är så att man blir tårögd. | |
| vulcan | 2009-05-27 12:13 | |
![]() | forumadmin: kanin&risotto ombedes hövligt men bestämt att fortsätta sin inbördes vendetta i privata PM istället. Alternativt lägga ner den helt. :-) | |
| Y MALMSTEEN | 2009-05-27 13:03 | |
![]() | Det blev visst inte så lyckat att leka språkpolis för trådskaparen när han själv stavar fel i ur och skur. :) | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-27 16:15 | |
![]() | skogsmulle har talat... | |