Spelrum
Giraffen36
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade66
Mobilspel
Pågående19 360

Forumkategorier

Användare Inlägg  
katalias - Ej medlem längre2009-03-29 00:03
Antal inlägg: 2032

Eller jaha! Sorry, postade innan jag tänkte. Det är en handkontroll och en nunchuck ni menar?

sanlin2009-03-29 08:23
Antal inlägg: 1462

Jo, katalias jag menade en handkontroll o en nuchuck (den kopplar man ihop med själva handkontrollen då man t ex ska boxas).

Vi har iofs två vanliga handkontroller som kan vara bra att ha då två personer tillsammans t ex vill spela tennis i det vanliga Wii-spelet som är med till spelkonsollen (ej tll Wii Fit alltså).

Vet inte om nån vill ha fler länkar (men ni slipper leta själva då ;-) men hittade dessa bra:

cdon.se/spel/nintend...rt s-548926

cdon.se/spel/wii_fit-7699 62

sanlin2009-03-29 08:25

*Vi har iofs två vanliga handkontroller OCKSÅ....(så skulle det vara ju) :)

Mimikryp2009-03-29 10:51
Antal inlägg: 9057

Oj, där var det lite för mycket information för mig att ta in just nu. På den engelska Nintendosidan alltså... Men har läst allt som CDON skriver.
Så om man köper Wii inklusive Wii sports och så Wii Fit till det, så har man allt man behöver?
Det står att själva konsollen är lika bred som tre DVD-skivor, men hur hög är den? (Måste ju veta om den får plats i det tänkta utrymmet till den... *ler*)

foxy_12009-03-29 11:18
Antal inlägg: 140

höjden är 20 cm, och längd 22

sanlin2009-03-29 11:40

Japp det är det som behövs Mimikryp sen är det bara att ha skoj! =)
Ang storleken så mätte jag den till ca 16 x 21 cm och ca 4,5 cm tjock. Konsollen går att ha stående på högkant så den bara är en smal apparat eller så kan man lägga den ner så den blir en bredare men dock bara 4,5 cm hög apparat. Så det går att välja vad som passar bäst i hyllan!
Men oavsett hur den står så är det ingen stor apparat och den är som sagt väl värd sitt pris (och sin plats...).

Lycka till! Fråga på mer om det är något ni undrar! =)

Mimikryp2009-03-29 11:53
Antal inlägg: 9057

Tack för måtten! Då passar den perfekt i sido"facket" på TV-bänken. :-)
Ska fundera lite till. Och läsa mer. Och försöka ragga upp någon som har det så jag får testa innan jag köper.

sanlin2009-03-29 12:18

Gör det Mimikryp. Vet att det nån gång före jul var så att Nintendo var ute med Wii Fit i köpcenter så att folk kunde prova på det.Vet inte om de gör så nu också ibland men kanske går o kolla upp någonstans.

ventuno2009-03-29 12:33
Antal inlägg: 30

Har wii och gillar det skarpt....

revolutionerande inom gaming. allt är sämre prestanda men själva prylen med wii väger tungt enligt mig. sjukt roligt och socialt med att fäkta omkring tillsammans.

Förstår diskussionen kring att det finns dåligt med spel och att de som kommer är relativt dåliga. Alla massproducerade spel som släpps till diverse konsoller och PC blir pannkaka på Wii.

Zelda är ett av de bästa spelen jag spelat. väldigt många speltimmar, och en hisnande storytelling. Katalias, du kommer älska det om du redan bestämt dg för att köpa det. =) jag har inte ens gillat serien innan.

Mariokart är ett annat spel jag måste hylla. Spelar det med tjejen då och då. Det är ganska roligt att titta på när andra spelar. (ännu mer på förfest när folk druckit lite) folk sitter med en ratt i händerna och kör som om de vore Schumacher =)

Wii Fit. har inte det själv, men det är ju en alldeles lysande innovation. just som sagts finns det alldeles för lite användning av brädan till andra program än just fit för jag ska köpa det själv. brädan kommer bara ligga där efter ett tag. Men vem vet...kanske ska spendera lite skatteåterbäring på en Wii Fit.

sanlin2009-03-29 12:47

Tycker verkligen du ska spendera lite på Wii Fit ventuno! :) Tror inte du kommer ha balansbrädan bara liggande efter ett tag.Det är såå kul o känns inte som träning utan som just ett roligt spel.

Vet inte hur det är med utbudet av vanliga spel för vuxna till Wii då jag bara i princip tränar på WiiFit.Men till barn finns det ju hur många bra o roliga spel som helst ,iaf enl mina barn som gillar många av dem.
Ett spel som även jag gillar o som är till barn är: Happy Feet.Den större tjejen i familjen har Disney´s Sing it (med mikrofon) som favorit.

ventuno2009-03-29 12:57

jag har testat det...det får gärna vara mer action med det. har inte barn o tänker inte skaffa inom snar framtid heller...jag e bara en som växt upp med "dataspel" och har fortfarande det som ett av miastra intressen. för små barn finns det massor...det vet jag =)
men för oss "stora", nja, lite skralt =)

ventuno2009-03-29 12:57

mina största intressen kanske det skulle stå...lol

sanlin2009-03-29 13:03

Är mycket möjligt att det är så med spel för vuxna ja,men Wii Fit räcker så bra för mig. :)

katalias - Ej medlem längre2009-03-29 14:14
Antal inlägg: 2032

ventuno, japp, jag har redan beställt. Zelda får visserligen vänta till hösten/vintern eftersom jag inte har tid med spel nu, men träningen kan inte vänta så därför beställde jag allting på en gång.

Jag har spelat Zelda - Ocarina of Time och Zelda - Majoras Mask tidigare och var stormförtjust! Ser därför fram emot Twilight Princess.

Sanlin, då förstår jag det här med handkontrollerna. Tack.

Gafflaren - Ej medlem längre2009-03-29 15:10
Antal inlägg: 256

Okej, men jag håller mig nog till Twilfit ändå. ;-)

sanlin2009-03-29 16:00

Återkom gärna katalias när du får ditt Wii och när du provat på träningen. :) Alltid kul o höra om det är nån mer som tycker det är lika kul som jag eller om jag kanske lurat på er nåt........Hmmmmm. ;)

smalltownboy2009-03-29 17:15
Antal inlägg: 1

Har skaffat mig ett wii fit, mest för barnens skull. Använder det som komplement till min "vanliga" träning och vilket resultat det gett!
Hatar att träna mage, men har fått grymt resultat via rockring på min wii fit.
Så nu är man på väg att få ett sexpack till sommaren.

Tess 082009-03-29 17:18
Antal inlägg: 18003

Snacka om att jag är sugen på Wii fit nu!!

Denna tråd borde finnas på marknadsföringssidan för wii fit!
(ska genast samla pengar)

sanlin2009-03-29 17:19

Jaa,rockringen är kanonbra för magen o hela kroppen! Kul att märka att det ger resultat! Grattis till den begynnande sexpacken då! :)

sanlin2009-03-29 17:19

Haha,Tess! Håller med om det! :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?