Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 38 |
| Inloggade | 80 |
Mobilspel
| Pågående | 19 622 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-02-02 17:43 | |
![]() | trash: större vad? | |
| -50- | 2009-02-02 17:51 | |
![]() | levmysjkin konstig liknelse, hammaren bryter ju inga ben vilket risken är att du gör om du slår ngn i ansiktet med näven utan skydd. Prova att slå näven i en betongvägg med eller utan boxningshandske så får du se vilket som gör ondast. | |
| BugBig - Ej medlem längre | 2009-02-02 17:58 | |
![]() | Det är mer dödsfall och skador i t.e.x fotboll än vad det är i UFC och proffsboxning. Så sluta snacka! | |
| levmysjkin - Ej medlem längre | 2009-02-02 18:02 | |
![]() | "Hammaren bryter inga ben"?? Klart att handen också skyddas av handsken, det har jag aldrig förnekat. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-02-02 18:03 | |
![]() | Dödsfall i fotboll? De som dött på planen har oftast haft tex hjärtfel.. Och nog fan dör det folk inom boxningen med, men det är ingen anledning att förbjuda, isf skulle vi behöva förbjuda nästan alla sporter utom curling, bowling och sportfiske... Tänk på alla hockeylirare som fått sluta i förtid pga alla hjärnskakningar de haft, utförsåkare som blivit totalförlamade och för att inte nämna alla dödsolyckor inom motorsporten, där har ju tillochmed åskådare dött.. | |
| bove | 2009-02-02 18:04 | |
![]() | trashone: Basket skulle inte direkt röra mig om de förbjöd heller men det har ingenting med shortsen att göra. Jag har inte argumenterat emot boxning som helhet som vissa verkar försöka få det till, jag vet att det är en sport som kräver lika mycket skicklighet som andra av utövaren. Jag tittar gärna själv på amatörboxning. Proffsboxning däremot är minst lika mycket ett modernt (?) gladiatorspel som en sport, jag känner inte att jag behöver upprepa mina argument för det en gång till och jag kräver inte att alla ska hålla med heller. | |
| therese_r | 2009-02-02 18:09 | |
![]() | Lev skrev: "Uppenbart är att förbudsivrarna inte är ett dugg intresserade av boxning och därför också inte ens har rudimentära kunskaper om sporten." Visst är det så. Man ska inte förkasta något man inte har provat själv, bara för att andra människor förkastar något de inte provat själva. Boxning och annan "kampsport" är väldigt utvecklande på alla sätt och vis och tillför oerhört mycket i livet. Har själv tävlat på elitnivå i fullkontaktkarate vilket i sig inte kanske direkt kan jämföras med att tävla i Boxning, men hur som helst; det märks väldigt tydligt i tråden vilka som förstår vad det handlar om och vllka som inte är intresserade av att förstå (de senare verkar dock ändå vara väldigt säkra på sin sak). Kan förstå att boxning och kampsort eventuellt är svårare att förstå och ta till sig än andra mer typiska svenska sporter, det påståendet stämde åtminstone överens på mig. Summa summarum: Bedöm inte för snabbt, det hindrar tyvärr kunskapsutvecklingen. | |
| -50- | 2009-02-02 18:13 | |
![]() | Ond_Kanin_ :även fotbollen är ju den direkta orsaken till flertalet dödsfall av åskådare. trashone:Det som bär mig emot sporter typ proffsboxning är att man tränar för att skada ngn annan, som ja sa förut så är jag fascinerad men har inget emot att dom förbjuds | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-02-02 18:16 | |
![]() | Dödsfall när det gäller åskådare inom fotboll har inget att göra med något inom idrotten dock, utan just åskådare som slåss med varann före och efter matchen. Har inte hört talas om att en fotbollsspelare dödat en åskådare heller, vilket hänt i tex rally.. | |
| bove | 2009-02-02 19:40 | |
![]() | Eric Cantona gjorde väl i alla fall ett halvhjärtat försök en gång i tiden... =) | |
| BugBig - Ej medlem längre | 2009-02-02 22:07 | |
![]() | Ja! och jag har INTE sagt att det INTE dör folk inom boxningen! Curling och bowling....man kan snubbla och bryta nacken..sportfiske som jag själv håller på med kan man DEFINITIVT dö av. Glömmer aldrig när det blåste kuling på Atlanten eller när vi rasade ur kanoten i forsen i Norge! Där hjälper inga flytvästar värst bra! Prova ramla i Saltstraumen så flyter du upp 5-6 km längre bort efter att du slagits ihjäl mot botten. 22 knops fart på den strömmen. Sportfiske kan vara väldigt farligt. Eller som 2010 när vi ska till Kapstaden och fiska vithaj..inte farligt?? yeah right haha | |
| Leeuwarden | 2009-02-02 22:12 | |
![]() | Min dotter är 13 år och tränar boxning, jag upprepar ordet TRÄNAR. Det är en allsidig bra träning etc etc. Strax innan jul frågade hennes tränare (som bla tagit medaljer för Sverige internationellt) om han fick börja träna henne på typ heltid. Han trodde då att hon kunde ha en chans i OS i London (eller va fan det var). Seriöst... träna en 13åring 6 dar i veckan??? Ehh skulle inte tro det. Stämningen blev så spänd efter det så min dotter numera "tappat" glädjen i att träna. Proffsboxning, slå skiten ur varandra? Nej tack. | |
| BugBig - Ej medlem längre | 2009-02-02 22:14 | |
![]() | I OS slår dom inte skiten ur varandra. Synd att du inte gav henne chansen. | |
| Leeuwarden | 2009-02-02 22:20 | |
![]() | Är det en chans då? Vad händer med hennes barndom, kompisar etc? | |
| BugBig - Ej medlem längre | 2009-02-02 23:05 | |
![]() | Ja....antingen satsar man eller inte. Men hon verkade ju inte vilja själv iallafall. | |
| FatherTed | 2009-02-02 23:19 | |
![]() | Tycker folk får träna vad de vill. Själv tränade jag kampsport när jag var ung och tror att jag blev en bättre människa av det. Det som stör mig mest är folk som orkar klaga på andra så mycket. Jag tycker själv att fotboll är en idiotisk och tråkig sport men jag skulle aldrig skapa ett inlägg om det. | |