Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 26 |
Mobilspel
| Pågående | 19 558 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Nephelia- | 2009-02-12 00:02 | |
![]() | hm på tal om nicket "piaree" så har jag en annan koppling där, som jag inte kan låta bli att göra. Nämligen till ordet "prutt" på finska. Svårt att inte le åt det, fast jag tycker det känns lite jobbigt också, för jag VILL ju inte dra sådana paralleller till "piaree" : ) | |
| magga | 2009-02-12 00:05 | |
![]() | När jag tänker på Piaree så tänker jag på diarré. Förlåt. :S Och Viktor: Var det inte jag som länkade till den videon? ;P | |
| Caligatia | 2009-02-12 00:22 | |
![]() | Jag håller faktiskt med miss_jk här, det behöver inte alls det röra sig om något "inlärt" beteende. Bara det att när det händer något oväntat, som dessutom rör upp känslor (rädsla t ex), så reagerar kroppen spontant. Man skrattar inte av elakhet. Jag skrattar också till då det händer något jag är helt oförberedd på, och det är heller ingenting jag kan styra över. Eftersom det är en reflexmässig reaktion finns ingen tid till eftertanke INNAN skrattet redan är där. Att man däremot snabbt kan kväva det och fråga hur det gick är en annan sak. | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-02-12 00:36 | |
![]() | Jag kan inte låta bli att skratta, när jag ser bekanta män, gifta grannar och arbetskamrater ragga brudar på främmande orter. Jag reser en del i mitt arbete och det händer, att man ser ibland sådant som man inte borde ha sett. Det är så himla sorgligt egentligen, samtidigt som det är komiskt att se hur människor tar till sig roller och förändras, när de kommer utanför sin sfär av det egna samhällets kontrollerande element. En ensam man på affärsresa långt borta från hemorten är en sorglig syn. Man borde inte bli road av det, men jag kan inte låta bli att gapskratta! | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-02-12 00:42 | |
![]() | magga: jag har inte läst några tidigare inlägg innan det jag skrev (förutom första) så det har jag dessvärre ingen aning om. | |
| Miss_jk | 2009-02-12 06:56 | |
![]() | Polly: Nä, det var mannen som sa picare till drottningen. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-02-12 07:28 | |
![]() | TS: jag älskar coupling, den här hade jag glömt bort. Jag skrattar nästan på mig av detta gäng. Det handlar både om att skratta åt och att skratta med när det gäller dessa. ritalina:"Jag körde den här med min son, om han trillade : "Det gick bra" och så hjälper jag honom upp. Han gråter väldigt sällan om han ramlar osv. Och han skrattar inte åt andra." Det är bra att du lär din son att inte vara elak mot andra men han måste väl ha rätt till sina känslor om han ramlar. Det kanske känns i honom som om det INTE gick bra, så påstår du något annat. Är inte det nästan som att skratta åt/med när du inte frågar HONOM hur han tyckte att det kändes att ramla, utan bara tar för givet att han tar det bra? Man ska inte överdramatisera om någon ramlar, om det gick illa kan man hjälpa dem, om det gick bra kan man skratta med dem. Jag har vid ett par tillfällen sprungit fram till äldre som har ramlat av cykeln/ halkat på is. Först jätteorolig och sedan jag hjälpt dem upp och konstaterat att det gick bra så har vi skrattat tillsammans för att det gick bra. Taskigt? Nej, det tycker inte jag och det har inte de tyckt, heller! | |