Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 560

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Ässät2009-02-12 13:58
Antal inlägg: 4824

men eftersom ja nu inte har nån partner o detta blev off topic så lämnar ja denna tråd :)

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 13:59
Antal inlägg: 462

Sylvia, det kan mycket väl hända att jag visar min inbox då, men grejen är att då har tilliten från min sida redan fått sig en törn bara för att hon känner sig tvingad att fråga. Så delvis är skadan redan skedd då.

godlovesme - Ej medlem längre2009-02-12 13:59
Antal inlägg: 664

dåså, bättre att ha telefonen öppen då.

btw: mitt ex fingrade på min mobil när jag sov! jag såg tumavtrucken, men som sagt jag raderar ju allt så :)

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-02-12 13:59
Antal inlägg: 2032

Att behöva smygläsa är lika trist som att behöva ha smygkontakt med någon..

godlovesme - Ej medlem längre2009-02-12 14:00

och jag snodde ett nummer ur hans telefonbok när han var ute med hunden.

godlovesme - Ej medlem längre2009-02-12 14:01

men vi hade ingen seriös relation heller. så. synd ifs.

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-02-12 14:03
Antal inlägg: 31064

hakwa: Förstår det, och jag säger inte att det är lätt att veta hur man skall agera. Det är en balansgång. Men så länge man fortsätter balansera och inte har för rigida gränser så tror jag man är på rätt väg.

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 14:11

Dilemmat med att läsa någon annans sms eller mail tycker jag också är vår oförmåga att tolka in vad som sägs i skriven text. Vi har alla olika jargong, inte bara som personer utan också olika gentemot olika personer. ta tex här på mitt jobb. Gentemot vissa (av andra könet) kan det bli en lite flirtig jargong ibland. Det har absolut inget med att vi har en relation att göra eller ens funderar på att göra något. Men skulle man då ta ett lösryckt mail ur högen skulle det alldeles antagligen kunna feltolkas ganska gravt. Så för att "rentvå" mig skulel jag då antagligen få förklara vem personen var, hur den var och vilken inbördes relation vi har. Därefter skulle man antagligen behöva se en hel mailväxling för att se sammanhanget. Det är för mig en bra anledning till att inte visa min inbox tex.
Nu vill jag betona att min fru VET att jag är flirtig och jag har aldrig hycklat om att jag vardagsflirtar, det jag ville få fram är hur fel ett lössryckt mail eller sms kan bli när en utomstående ska tolka det.

trashone - Ej medlem längre2009-02-12 14:12
Antal inlägg: 18678

"Att behöva smygläsa är lika trist som att behöva ha smygkontakt med någon.."

hahahahaa

remvanrijn2009-02-12 14:22
Antal inlägg: 16501

jag smyger inte.

rita..? hade han majonäs på fingrarna eller kollar du av din mobil med förstoringsglas då o då? hur kan man se en tumavtryck på tangeterna?

micro1132009-02-12 14:51
Antal inlägg: 17542

hawka

Hoppar på din ot fråga.

Jag är uppväxt i förorten, och man knackar på dörren och väntar tills någon öppnar eller ropar kom in.

Nu bor jag sedan tjugo år på landet, och här sliter folk upp dörren och går rakt in.

Eller inte längre, de slutade när jag skaffade mig min tjänstehund, och hon berättade för folk som klampade in exakt hur hon som hund uppfattade det -- det höll på att smälla rejält, men folk lärde sig knacka.

Om jag hälsar på mina syskon eller min mamma, så knackar jag på och inväntar svar eller att de öppnar -- de gör likadant hos mig.
Det händer dock att vi knackar, väntar en kortpaus och sedan kliver in hos varandra -- kortpausen är för att folk skall hinna reagera om de är i en känslig situation s a s.
Knackar gör vi alltså allltid, och oftast inväntar vi respons innan vi går in.

Jag tycker det är dålig fostran att bara klampa in hos folk

micro1132009-02-12 14:54

Samma hos barnen, vi knackar på --- om vi inte är där för att vi skall ta ut hund etc och går in med egen nyckel för att de inte är hemma.

Barnens nycklar används aldrig utan att de bett oss, alternativt att vi frågat dem om det är okej av någon anledning.

Vi kan alltså stå ute och vänta på bussen, med sonens nyckel i fickan, men går inte in och sätter oss om han inte är hemma eller vi fått tag på honom och kan fråga att det är okej.

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 14:58

Jag är också uppväxt i förorten till storstan, men har flyttat till ett mindre samhälle, undrar om det har lite med geografi att göra? Har haft dom funderingarna.

alfamarie - Ej medlem längre2009-02-12 15:02
Antal inlägg: 1003

micro113: Idag är vi på samma våglängd!
Jag knackar på min dotters sovrumsdörr när jag vill in där. Om hon verkligen verkar gömma något allvarligt så kommer jag att fråga om det (men hon är bara 12).

Jag låter min gubbe titta i min inbox om han vill, det gör han inte. Jag får titta i hans inbox om jag vill, det gör jag inte.
Skillnaden är om någon av oss ber den andra kolla något, jag sökte ett telefonnummer som fanns i ett mail. Jag ringde hem och bad honom leta reda på det åt mig. Tanken finns inte att han skulle titta igenom resten av min mail, även om han iofs skulle kunna det, jag har inget att dölja där.
Jag har gjort samma för honom någon gång när han ville kolla om han uppfattat något rätt som stod i ett mail, han bad mig gå in och läsa det och säga min uppfattning om det.
Jag letade reda på det mailet, läste det och bryr mig inte ens vilka han fått mail ifrån, i övrigt.
Jag skulle aldrig sprätta upp ett privat brev, varför snoka i sms eller inbox?

Jag har nyckel till min fars lgh för att kunna vattna blommor när de är bortresta, jag letar aldrig igenom deras lgh. Jag sorterar upp posten i brev, reklam och tidningar utan att kolla vad det handlar om.
Jag vill inte bli kontrollerad av någon, jag kontrollerar inte någon!

godlovesme - Ej medlem längre2009-02-12 15:03

hakwa det tror jag, i sthlm har man större respekt för integritet generellt. MIn farmor från "landet" var nog mer inklampartypen, men klart, man kan väl inte generalisera här heller, det sitter väl i hur finkänslig man är som person. Min polska väninna är extremt försiktig när det gäller att klampa över trösklar på alla tänkbara sätt, nästan så det blir jobbigt åt andra hållet. Man får tjata; Men TA en macka om du är hungrig, du behöver inte fråga.

micro1132009-02-12 15:03

hawka

Jag tror att det är vanligare på mindre orter att man inte har den där gränsen.
Här vill alla veta allt om alla, och skulle nog gärna vara så familjära så att de låg i mitten av sängen och lekte domare.

När man själv har stark integritet, och helst har folk på en armlängds avstånd, så betraktas man endera som snobb eller som asocial.

alfamarie - Ej medlem längre2009-02-12 15:05
Antal inlägg: 1003

Om någon tar en macka hos mig utan att jag bett dem känna sig som hemma, då blir de av med fingrarna!
=D

micro1132009-02-12 15:07

alfamarie

Ja, idag är vi överens -- jag har också läst mail på begäran, och bett honom göra samma sak för mig.

Ritalina
Fast om man är fostrad att fråga, så gör man ju det. Själv hade jag kompisar som under en period bara tog för sig ur kylen när de var hungriga.
Det var inte alls kul eller charmigt, och de uppskattade inte heller när jag började göra samma sak hos dem.

micro1132009-02-12 15:09

alfamarie

Håller med igen .... det är ett oskick att gå i folks skåp, lådor och att ta för sig objuden av någons saker.

Jag avskyr när folk gör det.

trashone - Ej medlem längre2009-02-12 15:11
Antal inlägg: 18678

Alla mina förhållanden har varit fullständigt oseriösa. Se bilder på andra, smsa med andra osv har varit helt ok och man får nog inte ha det så eg.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?