Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 171 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-02-21 12:44 | |
![]() | ...och jag som trodde att detta skulle vara en "klapp-på-axeln-för-att-d u-äter-djur"-tråd? Tyvärr går jag inte att påverka med propaganda. Jag äter kött, jag tycker att det är gott. Jag äter dock nästan bara kött från djur som jag vet hur de har haft det under livstiden eller från vilt eller fisk som jag fångat själv. Jag har därmed inte dåligt samvete för det och inget ni veganer skriver kommer att få mig att ändra åsikt. Så det så, HA! | |
| pennyjenny | 2009-02-21 12:44 | |
![]() | Nu hängde jag inte med. Är det vegetarianerna du jämför med kristna? Hur menar du då? | |
| -Flesh- | 2009-02-21 12:47 | |
![]() | nä, jag anser bara att det är likasinnade när det gäller att pusha på folk. inget annat. | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-02-21 12:51 | |
![]() | Jag tror de allra flesta lägger sig i och tycker en massa när en kannibal har kokat till en mör människoflicka till middag. Det fina med det är att matbiten faktiskt kan ha gett sitt samtycke till att bli uppäten vilket gör det hela mer moralsikt försvarbart än när vi äter djur som inte kan ge sitt godkännande. | |
| fillip - Ej medlem längre | 2009-02-21 12:51 | |
![]() | Hur många här använder Filips Alfapet grej (Jag gör)? | |
| chelz | 2009-02-21 12:56 | |
![]() | Bra recept på katt sökes. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-02-21 12:57 | |
![]() | Ger grönsakerna, bönorna och linserna sitt godkännande för att bli uppätna då Upa?? :D | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-21 12:58 | |
![]() | recept på katt? dom som är så goda när dom är råa. | |
| chelz | 2009-02-21 13:00 | |
![]() | Jag förvisso är det bra klös i det. Det riktigt spinner i buken när man lägger en jamare. | |
| tyston12 - Ej medlem längre | 2009-02-21 13:16 | |
![]() | mm kött är gott :) | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-02-21 13:18 | |
![]() | ewaleena, man måste komma överens om att djuren skiljer sig en del från växterna när man diskuterar det här. Jag tror att djuren kan uppleva att de lider vilket genast gör det lite mer moraliskt komplicerat när vi ska döda och äta dem. Vad tror du? | |
| Mimikryp | 2009-02-21 13:19 | |
![]() | fillip; Det är väl inte så jävla smart att skrika ut att du fuskar? | |
| BjeBje | 2009-02-21 13:20 | |
![]() | Jag är kristen och äter kött. Jag pushar aldrig på någon med att börja tro, det är mest sekterna som gör det för att få mer medlemmar till sin församling. Så dra inte alla kristna över en kam. | |
| pennyjenny | 2009-02-21 13:23 | |
![]() | BjeBje: Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Många som inte är kristna verkar likställa alla kristna med de som är medlemmar i olika sekter. | |
| -Flesh- | 2009-02-21 13:23 | |
![]() | klart jag gör, för det är den delen som syns mest. och så är det väl med allt. man generaliserar väl för mycket. | |
| BjeBje | 2009-02-21 13:27 | |
![]() | pennyjenny : Ja, jag kan berätta att jag gick till en kyrka varje helg i 2 år utan att ta reda på vad för kyrka. Alla var underbara och hur trevliga som helst, tills dom försökte få mig att gå på en läger där man bara bad till gud och hela sig själv? Där började klockorna ringa, och jag började forska om kyrkan. Gissa? Livets ord. Jag har aldrig gått dit efter det, jag väljer hellre svenska kyrkan :) | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-21 13:29 | |
![]() | Att äta kött eller inte verkar mest vara en samvetsfråga, det går ju uppenbarligen att leva utan och det går uppenbarligen att leva med. Om någon tycker att jag har låg moral för att jag äter kött... jaha, vem fan är du då? | |
| pennyjenny | 2009-02-21 13:30 | |
![]() | Jag köpte en jättebra bok, "Sekter och hemliga sällskap". Är inte klar än, men när jag läser den förstår jag delvis hur folk kan dras till sekter. De lovar så jäkla mycket bra, men sen går det utför.. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-02-21 13:36 | |
![]() | Jag tror inte att svenska slakterier behandlar djur på det sättet som den där videon visar, då det vore ett brott mot svensk lag (Se djurplågeri, 16 kap. 13 § brottsbalken). Och uppenbarligen skulle sådana slaktmetoder upptäckas om de praktiserades hos proffessionella företag. Därmed inte sagt att de svenska slakterierna har för mig, godtagbara metoder. Givetvis är detta en fråga på moralisk basis men istället för att diskutera andras moral kan det vara en idé att titta på det vetenskapliga perspektivet. Jag hänvisar som vanligt till rådande vetenskap: www.fao.org/docrep/0...70 1e00.HTM | |
| BjeBje | 2009-02-21 13:37 | |
![]() | Det handlar om att dom hjärntvättar. Man ska vara si och så, inte gör si och så.. Absolut inte göra si och så! Annars är man syndare och då börjar dom prata massa babbel om att hela sig, ta bort demonen inom sig etc etc. Jag hamnade på psyket efter jag slutade gå dit, för dom fick mig verkligen att må dåligt. För hela tiden pratade dom om djävulen och demoner. Så gör dom absolut INTE i svenska kyrkan, utan där accepterar man som man är. Jag känner mig tryggare nu än någonsin :) | |