Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 414 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Flesh- | 2009-02-21 16:12 | |
![]() | allvarligast, gör som alla blir tvungna att göra, visa framfötterna och försök få ett. inom bygg smäller det bara upp jobb nu. fast det är klart är man såpass utbildad att man ska sitta bakom en dator är det nog svårare just nu. och btw, så är inte jag högavlönad, jobbar som billackerare, men jag trivs bra med det så. så länge det får mat på bordet så :) | |
| Mimikryp | 2009-02-21 16:15 | |
![]() | Klart att man inte skulle må dåligt av att vara rik, men det är ju ingenting man blir lycklig av i längden. Det viktigaste i livet går inte att köpa. | |
| bove | 2009-02-21 16:16 | |
![]() | Skulle hellre gå på a-kassa än att ta ett telefonjobb. Med gott samvete också. Tror att en telefonförsäljare skadar samhället och den allmänna trivseln mer än en vad en människa som går på a-kassa gör. Ringa hem till folk och störa för att försöka lura på dem nån skit, det borde vara förbjudet enligt lag. | |
| Betapater | 2009-02-21 16:18 | |
![]() | bove, det finns ju telefonintervjuarjobb också. | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2009-02-21 16:30 | |
![]() | Betala in 350:- på mitt konto 5252-6126 så ska jag berätta hur man blir omåttligt rik! | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-02-21 16:54 | |
![]() | Håller med bove. | |
| Intet | 2009-02-21 17:48 | |
![]() | Haha vad roliga ni är. Det låter som att de flesta av er verkar tycka att livet förlorar sin mening om man blir rik. Skicka era pengar till mig då så kan ni fortsätta kämpa för allt som ni nu vill kämpa för. :D | |
| The_Viking | 2009-02-21 17:56 | |
![]() | Jag skulle kunna göra det jag vill och det gör mig lycklig men att ha stylister och sånt skit tilltalar inte mig. | |
| canvas | 2009-02-21 18:02 | |
![]() | självklart skulle man bli lyckligare | |
| Isoptera | 2009-02-21 18:02 | |
![]() | Ska man dra en haha rätt dum jämförelse så .. hur kul är The sims tex i längden när man fuskar till sig pengarna.. köper vad man vill .. THEN WHAT? Nej Finns nog gränser hade inte tackat nej till en megasumma pengar. men hade INTE sparat allting själv. | |
| canvas | 2009-02-21 18:04 | |
![]() | om jag vore arbetslös och oändligt rik skulle söka akassa ändå | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-02-21 21:32 | |
![]() | Och varför skulle du göra det? | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-21 21:41 | |
![]() | Hade jag varit rik hade jag köpt mig en enkel stuga långt in i skogen och skänkt resten till djurskydd. Gammal dröm. | |
| smörbit | 2009-02-21 21:43 | |
![]() | Hannaroman: Ovaset vilken medborgare man är så har man samma möjlighet till systemet. Jag anser att A-kassan är ett skit, den kräver att den sökande ska söka över hela riket därför är jag inte med. Jag tar hällre smällen om min arbetsgivare vill säja upp mig. I min värd så är jag nöjd med tillvaron. / kram | |
| nissen1 | 2009-02-22 12:31 | |
![]() | Det är inte dumt att vara rik, men att köpa skor och smycken anser jag som rätt meningslöst. Man behöver inte ha hur mycke sånt som helst. Om jag vore rik skulle jag resa och göra sånt som man kan se tillbaka på och minnas. Uppleva saker. Och att kunna skänka pengar till dom som behöver ger också tillfredställelse. Men att ha pengar bara för att kunna köpa onödiga saker, TS, anser jag inte gör någon lycklig. | |
| Tess 08 | 2009-02-22 12:39 | |
![]() | Kanske det skulle underlätta att ha mycket pengar, men jag skulle inte köpa kläder och skor och grejer... utan kanske mer renovera huset och skaffa ny bil... Det skulle underlätta, men det vete faen om jag skulle vara lycklig då... mindre fundersam på ekonomin kanske, men inte lyckligare | |
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:48 | |
![]() | Är hellre oberoende av ekonomi, än ekonomiskt oberoende. Och med det vill jag ha sagt att jag inte tror på pengar, jakten efter rikedom gör mig bara illamående. Det var bättre förr, när vi klubbade djur, tog tillvara på varenda pinal från kadavren, levde i grottor och dog i sjukdomar och svält. Möjligtvis att vi kan skippa den där delen om att dö i sjukdom och svält, den passar jag gärna på... men nog är det i varje fall i mina öron mer lockande än att vara bunden av materiella ting och pengar. | |