Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-02-22 11:51 | |
![]() | men pion de du säger är att man måste acceptera att vissa gilla barn, vilket jag gör jag går inte runt o sparkar gravida i magen o säger haha nu får du inge barn. Vem har sakt att jag inte accepterar andras val att bli mmma elelr pappa min frågar var ju bara varför. Jag får acceptera att andra vill ha barn, men jag har rätt att fråga varför som många nu svarat på (tacksamm för svar). Men enligt dig har inte jag rätta att inte tycka om barn. Folk frågar mig varför jag ogillar barn och jag förklarar men de kan accepteras, mycket lustigt | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-22 11:52 | |
![]() | Mångfald säkrar artens överlevnad. Det är meningen att vi ska vara så olika som möjligt. Om nu CG äcklas av barn, so what? Det finns ju massor av annat här i världen. Det jag kan äcklas av är propagandean att man inte FÅR känna som CG. Jag tycker det är helt ok att hon känner så. | |
| le-lou | 2009-02-22 11:52 | |
![]() | Curly G - har du frågat dina egna föräldrar varför de skaffade dig ? | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-02-22 11:54 | |
![]() | le-lou ne de har jag inte. Jag pratar knappt med mina föräldrar och verkligen inte om sånt här. | |
| pion ekrot | 2009-02-22 11:55 | |
![]() | anktejp: Okej. Förmodligen inte i just detta sammanhang, men tack ändå för påpekandet. Det är ett simplifierat klatschigt uttryck för att visa på människan som djur och samtidigt något som "särskiljer" sig från djur. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-02-22 11:55 | |
![]() | Curly, äcklas du av alla människor eller bara av barn? Var går gränsen i såfall när du slutar att äcklas av dem? Räknar du tonåringar som barn tex? | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-02-22 11:57 | |
![]() | Snälla, stäng denna tråden och ta bort Curly Girl. | |
| pion ekrot | 2009-02-22 11:57 | |
![]() | Curly: Kommentaren "Men enligt dig har inte jag rätta att inte tycka om barn." är rena FANTASIER. Jag har aldrig någonsin, och skulle aldrig påstå något sådant. Jag skiter faktiskt fullkomligt i vad du tycker, jag är inte ett dugg intresserad av det. Du får tycka vad f-n du vill. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-22 11:58 | |
![]() | Varför stänga tråden? Jag tycker det hon tar upp är intressant. man kan ju inte bara diskutera "vad lyssnar du på just nu" hela tiden. | |
| Robodendron - Ej medlem längre | 2009-02-22 11:59 | |
![]() | Rent generellt amatörpsykologiskt är det ju så att människor som äcklas av andra egentligen äcklas av sig själva. Jag kan emellertid inte säga att så är fallet med Curly Girl. | |
| le-lou | 2009-02-22 12:00 | |
![]() | Nehej okej. Jag finns och trivs jag med livet och så vill jag skänka samma sak till en annan - jag skaffar barn. Av lycka till livet ? Kanske är det människor som tycker livet inte är nåt speciellt egentligen... som väljer att inte skaffa barn? Många ggr skriver ju folk att de inte vill sätta barn till livet i den här världen osv.. Det kanske beror på oss själva, hur vi väljer att se på världen och på livet i största allmänhet - och det grundar också våra beslut i frågan om att skaffa barn el inte? När man är störtförälskad tex så är man lycklig, kanske föds den där lusten där och då för en del.... När man är olycklig så tänker man minst av allt på att få barn. (?) Jag säger inte att det är så, men det kan. Visst är det en egopryl att skaffa barn, men det är väl lika egoistiskt att avstå. | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:00 | |
![]() | Bizzy - skulle vara kul med ett svar på min fråga men du kanske inte kommer på något bra svar, de är ok Jo för mig handlar de om barn som inte är "rumsrena" typ såna som bajsar o spyr i tid och otid. O ja jag vet de ka de inte rå för men ja gillar de inte. Tycker heller inte om att man inte kan kommunicera med dem. Sen är de faktiskt så att jag stör mig på mångamänniskor gammla sm unga kan inte säga vilka eller vilka egenskaper utan de är allt ifrån fjortisar, snorkiga kärringar och gammla gubbar med för kort tröja. Skillnaden på tex ett barn o en kärring är att kärringen vet att man inte skall springa fram till okända människor de gör inte ett barn. Det är väll därför jag kanske har en extra obehagskänsla för just dem. | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:02 | |
![]() | men pion om du inte bryr dig varför skriver du i tråden? | |
| Robodendron - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:03 | |
![]() | Curly, live and let live! Take care. | |
| sjutusan | 2009-02-22 12:03 | |
![]() | Motsatsen till mångfald är enfald. Jag antar att cg har ett behov av uppmärksamhet. Live and let live. Även de enfaldiga. | |
| sjutusan | 2009-02-22 12:03 | |
![]() | AH! Robson! Svart smurf! | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:03 | |
![]() | Ok. Så CG har behov av en litet större privat zon runt om kring sig än genomsnittsmänniskan. Sånt brukar man snabbt kunna se på människors kroppsspråk. Sen finns det dem som ser det men väljer att inte respektera det utan tränger sig på ändå. Sånt är respektlöst och kan äckla även mig. | |
| le-lou | 2009-02-22 12:04 | |
![]() | Curly G - det du tar upp nu med bajsande barn osv - är ju småskit.... i jämförelse med vad det verkligen handlar om att få barn, att bli en förälder. Barn bajsar inte ner sig i evighet och tiden man inte kan kommunicera med de är pytteliten. Det verkar som du hänger upp dig på den lilla lilla tid när bebisen är ett hjälplöst knyte. Jag känner igen snacket från förr, från killkompisar i 20 års åldern som refererade till barn som "ungar som skiter, nä fy fan". | |
| le-lou | 2009-02-22 12:05 | |
![]() | sen såg jag att du faktiskt bara är 20 år. | |
| pion ekrot | 2009-02-22 12:08 | |
![]() | Curly: Jag har inget intresse av att ha en åsikt om dina åsikter, men jag får väl skriva här ändå? Vad som ligger i mitt "intresse" är bland annat hur du gör för att hantera detta dilemma i vardagen? | |