Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 294 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-23 20:24 | |
![]() | dude, man läser vad man vill läsa......jag tror mer om dig än att du ska kryssa genom inläggen på det där sättet. Men visst nej du förstår inte mig eftersom vi har helt olika syn på vitala värderingar där jag t.ex inte ens vill besöka det USA som du har flyttat till och lever i. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-02-23 20:32 | |
![]() | klart man läser det man vill läsa risotto. Jag läste att du beskrev svårigheterna med vegetariankost på en vandring med exemplet smör som inte har med vegetarianism att köra (en vegetarian äter inte kött). Eftersom jag inte är vegetarian så vet du att jag inte tar denna diskussion personligt, men jag förvånas över hur vissa köttätare förmår att lägga så mycket värde i köttet som konsumtionsvara. Förstår inte vad usa har med saken att göra. Du går ju miste om en hel del, men å andra sidan så finns det ju så mycket annat i denna värld också. Vi fick för övrigt fyra decimeter snö i natt! ;) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-23 20:40 | |
![]() | Veganer äter inte smör eftersom att det är animaliskt och det är i regel de som gapar mest medans vegetarianer i regel har en bra och respektabel hållning till människor som äter annorlunda än de. Jag beskrev inte svårigheten med vegetarisk kost under en vandring för någon annan än mig själv och vad jag behöver, jag vill ha smör aka animaliskt fett alltså otänkbart för en vegan som i de flesta fall är den som predikar vad som andra bör äta och varför. Jag tänker inte dricka olivolja på fjällvandringen även om det också är gott om det håller bra kvallitet. | |
| Behringer | 2009-02-23 20:46 | |
![]() | Alltihopa handlar om normer och det som avviker från normen har en tendens att verka skrämmande. Det må sen gälla, vegetarianer, homosexuella, muslimer, människor med annan hudfärg, sociala koder etc etc | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-23 20:46 | |
![]() | dude, det här nordamerika är jag intresserad utav men inget annat. www.youtube.com/watc...WV I8bJ3_MQ | |
| Behringer | 2009-02-23 20:48 | |
![]() | Karlshamns mjölkfria margarin, har du provat det, risotto? Billigare än smör också | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-02-23 20:48 | |
![]() | kvarstår är begreppsförvirringen risotto: En vegetarian äter inte kött. Och du skrev vegos vilket jag missförstod som en förkortning på vegetarian inte vegan (brukar förkortas: Vegan). Så, jag missförstod dig helt. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-23 20:53 | |
![]() | dude, jag inbegriper bägge religionerna i det begreppet men när det handlar om kritik så är det i första hand (och andra hand) veganer som jag menar och det är de som gapar mest. Jag får helt enkelt lita på att de som äter vegetariskt (övertydlig) minst lika bra som jag klara av att arbeta fysiskt hårt vilket är bra för dem, det är inte min sak att värdera på något sätt. Men jag funkar inte så och det vill inte heller jag bli värderad och ifrågasatt utifrån. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-02-23 20:56 | |
![]() | din förmåga att långvandra i fjällen har jag inte och tänker jag inte ifrågasätta, risotto. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-02-23 21:11 | |
![]() | Är inte vegetarian men,faktiskt så är det såhär: Köttätare får oftare coloncancer än vegetarianer. 1-0 till köttätarna alltså. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-23 21:16 | |
![]() | Och svart te skyddar mot cancer, vilken tur att jag dricker det flera gånger per dag då så att status quo kan uppehållas. "Var och en är salig på sin egen tro" | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-23 21:21 | |
![]() | Jag tror vi får starta en till tråd : Riktiga karlakarlar äter kött!! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-02-23 21:23 | |
![]() | ja, in med en tråd för oss riktiga män som knaprar fårfiol samtidigt som vi monterar SAAB-bilar på fabrik! | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-23 21:24 | |
![]() | Som vi veka kvinnor kan läsa och drömma oss bort........... | |
| Behringer | 2009-02-23 21:25 | |
![]() | Jag som vräker i mej kött men inser att köttframställning inte är något annat än ett enormt slöseri med med protein, energi och vatten. Finns det nån tråd för mej? | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-23 21:25 | |
![]() | Vi fixar en!!! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-02-23 21:26 | |
![]() | tråkigt nog BH-ringer så blir det nog bara du och jag som ryggdunkar varandra i den tråden. Safflor, ja ni kvinnor kan få läsa i smyg när vi karla-karlar berättar om hur vi svingar våra köttklubbor... tja | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-23 21:27 | |
![]() | Flås, flås...... | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-02-23 21:31 | |
![]() | mmm... blir lite som grabbarna på fagerhult fast inte lika fjolligt utan för riktiga män som vet hur ett kycklingbröst skall stekas. | |
| modersteps | 2009-02-26 12:53 | |
![]() | Oj vilken diskussion det blev:) | |