Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 199 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Polly Juice | 2009-03-05 23:31 | |
![]() | Alla känner vi oss ensamma och obehövda ibland - när jag var långtidsarbetslös gick jag och handlade varje dag, bara för att få träffa folk och byta två-tre ord med dem i kassan. Det är viktigt att umgås med sina medmänniskor på ett positivt sätt, annars känner man sig lätt deprimerad. Jag skulle rekommendera att du skriver in dig på en kurs, börjar gå på gym eller nåt sånt. Till en början är det kanske bara lite småprat under fikarasten eller ett "ursäkta, var du klar med den här maskinen?", men även små, små ord betyder mycket. Och om du verkligen vill känna dig behövd kan du börja hjälpa till i ett soppkök eller nåt annat välgörenhetsaktigt. Att hjälpa andra gör gott inuti. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-03-05 23:52 | |
![]() | www.dn.se/nyheter/ve...e- 1.558363 | |
| emmylicious | 2009-03-05 23:54 | |
![]() | Men tänk på att johannesört kan ta bort effekten av p-piller *värt att påpeka* | |
| emmylicious | 2009-03-05 23:54 | |
![]() | och kanske andra läkemedel också, men det vet jag inte. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-05 23:57 | |
![]() | Jag tycker också att det är värt att påpeka att man inte ska kombinera vitt vin och Citalopram. | |
| Ässät | 2009-03-06 00:00 | |
![]() | värt oxå att påpeka att tabletter mot tjocktarmsinflammation och p-piller inte är nån idé.. dom slår ut varann.. så ja blev gravid.. *s* | |
| micro113 | 2009-03-06 06:49 | |
![]() | Hyreslagen säger att man fritt kan måla och tapetsera -- det behöver inte vara utfört av fackman. Om man målar ordentligt i neutral färg så är det att räkna som förbättring av lägenheten. Kladdar man runt så kan man få återställa vid avflytt. Tumregeln är dock att man får måla och tapetsera så länge man inte är så extrem att det kan ses som en försämring av hyresrättens uthyrningsvärde. | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-03-06 08:46 | |
![]() | ja har sånadär bubblig tabeter som inte går o måla dessutom hatar ja denna lägenhet o planerar o flytta så snart de går | |
| nataber | 2009-03-06 08:56 | |
![]() | verkar som ett typiskt fall av någon som inte vill bli hjälpt. då svaren på allas hjälp inte verkar inspirera till något. döm mig inte nu, jag har själv vart sjukskriven i 6 år för deprission & anorexi. och hjälpen börjar när man erkänner för sig själv vad man har problem med. jag tror det ligger mer än ensamhet bakom. om man själv inte erkänner vad man behöver hjälp med finns det ingen i världen som kan rädda en. och framförallt (trotts alla fina människor som försöker hjälpa curly) än en själv. lycka till. | |
| emmylicious | 2009-03-06 09:43 | |
![]() | nataber, jag tänkte samma tanke. det var bra skrivet. jag känner själv igen mig, frågat folk om råd och hjälp men inte velat ändra på mig. det är första steget. | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-03-06 09:45 | |
![]() | ja vet de är supergulligt att ni försöker o ja skall försöka men de är skitsvårt vet inte vart ja skall vända mig | |
| mrperfect | 2009-03-06 10:33 | |
![]() | det är så här: Ifall man inte vet vart man skall vända sig med problem av olika typ så så börjar man någonstans. Ifall denna instans inte kan svara på frågan eller hjälpa en så frågar man där ifall de har någon ide. Och de har de i allmänhet ifall de har något i huvudet och är intresserade av sitt arbete. Kanske man finner hjälpen efter att ha frågat några stycken, kanske direkt eller kanske i nästa steg. Svårt är det inte, det gäller som i allt annat , man måste vara aktiv själv helt enkelt ifall man inte orkar vara aktiv så skall man fråga någon ifall de kan hjälpa till att leta efter hjälp. Jag är själv en jäkel på att komma med ideer hur man skall komma vidare. Dt finns många som jag i samhället. :) | |
| LisaE0 - Ej medlem längre | 2009-03-06 16:16 | |
![]() | Äntligen en sida som inte förstörts med en massa ovidkommande inlägg. Tummen upp för dig Curly Girl som haft den otroliga styrkan att ta upp ett så personligt ämne. - Hoppas verkligen att du inser det själv också hur stark person du är. Och minst lika mycket tummen upp för alla dessa gulliga och uppriktiga svar hon har fått. På Bettis finns det minsann många härliga själar... | |