Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 218 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-03-11 11:41 | |
![]() | Vad som krävs för att man ska förtjäna respekt?? Att man inte behandlar andra som skit, t.ex. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-11 11:45 | |
![]() | Jag har svårt att respektera när någon säger att man "får ta konsekvenserna" om man inte visar respekt... | |
| Miss_jk | 2009-03-11 12:42 | |
![]() | Lever man på att visa upp sig (som Rosing med flera gör) så får man ta konsekvenserna. Vissa älskar ditt utseende, andra hatar det. Så är det. Gilla läget eller sluta vara så mediakåt är väl mitt råd. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-11 13:02 | |
![]() | Jag tycker absolut att man kan få tycka saker om folk, oavsett om de figurerar i media eller på Facebook eller exponerar sig i kassan på Konsum. (Däremot behöver man kanske inte vara utstuderat elak)Det som jag tycker är mest intressant är inte att folk säger elaka saker om känsdiar (eller andra människor), utan varför de gör det. Tänk ändå, att folk som man aldrig sett eller någonsin kommer att bry sig ett dyft om, ödar hur mycket tid som helst på att skriva elaka saker om en. Det säger egentligen ingenting om kändisen, men massor om den som skriver. Att en helt okänd människas hela känsloregister slås an på det viset, över...vad? En annan människas existens? Läppar? Bröst? Kanske inte den yttersta komplimangen, men tillräckligt för att få till ett fnitter, skulle jag tro. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-03-11 13:03 | |
![]() | Mycket bra skrivet Linn, instämmer! | |
| pion ekrot | 2009-03-11 13:33 | |
![]() | miss_jk: Det där resonemanget har jag aldrig kunnat skriva under på. Att någon är mer eller mindre offentlig ger ingen automatisk rätt för folk att bete sig illa genom att slänga verbal skit. Det låter mest som en riktigt dålig ursäkt. Är folk som reagerar verbalt och öppet över typ Rosing offer som bara går omkring och kastar skit genom nån slags naturlag de inte rår över? Knappast. Linn79: Förhoppningsvis orsakar det ingen större skada. Håller verkligen med om att det säger massor om den som reagerar och egentligen inget om den som är föremål för reaktionerna. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-11 13:43 | |
![]() | Att vara elak eller nedlåtande kan aldrig, aldrig vara rätt oavsett om det är i smyg eller om en kändis eller vad som. Man kan tycka att Linda R:s läppar är fula, det kan kanske vara ok att yttra, men att säga något i stil med att "hon är en idiot som gör så med sina läppar" är definitivt att gå över linjen. Sen är jag inte en perfekt människa, jag faller kanske dit på ovanstående själv ibland, men det gör det inte mer rätt. | |
| pion ekrot | 2009-03-11 13:53 | |
![]() | hawka: Ja, det är självklart att man får tycka precis vad man vill. Något annat vore ju helknäppt. Det är inte det jag har svårt att skriva under på, utan detta med att skylla ifrån sig. Våld (verbalt/fysiskt/psykiskt ) "legitimeras" oftast med att det är en "naturlig konsekvens" av någon annans beteende, så att man på så vis tar bort det egna ansvaret. | |
| KaptenJoel | 2009-03-11 13:56 | |
![]() | jag förstår inte varför folk bryr sig om kritik riktad mot dessa personer om jag ska vara ärlig. Vad har de gjort för att förtjäna någons respekt? De lever ju på att vara dumma blondiner i stort sett. Och en grej bara. När ni skriver att dessa personer är "annorlunda".. På vilket sätt menar du då? Jag tycker alla dessa personer har nämnts är definitionen av bimbo. Och sådana finns det ganska gott om vill jag lova. Dessutom vill jag påstå att det är ganska svårt att vara "annorlunda" när man följer mode och klädtrender i allt man gör, vilket jag är 99% säker att de gör. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-11 13:56 | |
![]() | Att tycka någon är en idiot för att man sprutar in botox i läpparna är inte ett personligt påhopp enligt mig, dels är det ett ställningstagande angående såna ingrepp och dels är det ju antagligen menat gentemot alla som gör det. Sen är det ju ren och skär idioti också att spruta in nervgift i kroppen. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-11 13:58 | |
![]() | Snart kan man inte säga något alls utan att någon, någonstans känner sig kränkt eller på någons vägnar. Jag tycker att man är en idiot om man kör utan bilbälte, har jag förolämpat hälften av sveriges befolkning då? Måste starta en tråd om det... | |
| KaptenJoel | 2009-03-11 13:59 | |
![]() | hahaha. Jag håller med ond_kanin_ | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-03-11 14:06 | |
![]() | Nja jag håller inte med min älskling kaninen:-) Det är stor skillnad på att fördömma en handling som människor gör. Jag har inga problem med att många tycker att det är fel att fixa silikontuttar eller sko sig på sitt utseende. Lika gärna som man kan fördömma människor som kör utan bilbälte, slår sina barn osv. Men att tycka nån är fel i huvudet eller kalla nån ful för att man har silikontuttar eller botoxläppar är inte snällt. Det är stor skillnad på att klanka ner på någons yttre än att ta avstånd från handlingar. | |
| HurRullarMan | 2009-03-11 14:07 | |
![]() | töntigt att radera mitt inlägg, det var ju det enda vettiga inlägg i denna pisstråd! | |
| pion ekrot | 2009-03-11 14:07 | |
![]() | Kapten Joel: Det är olika vad man värdesätter. För mig känns det bäst att ha en grundläggande respekt för alla, och att bete mig schysst i allmänhet, och gentemot mig själv inberäknat givetvis. Dessutom har jag ingen lust att göra andras problem till mina, som det i mina ögon blir när man reagerar så att satan åker upp i himlen p.g.a någon annan människas utseende. Botox idioti - javisst - men det tar liksom slut vid det "lilla" konstaterandet i mig själv. Frågan är varför man sedan till exempel har behov av att starta en tråd om det eller på andra sätt öppet kasta skit verbalt riktat mot en person? En diskussion om botox - absolut, men varför inriktat på person? Det i sig är helt ointressant. | |
| pion ekrot | 2009-03-11 14:09 | |
![]() | "Det är stor skillnad på att klanka ner på någons yttre än att ta avstånd från handlingar." Ja, precis. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-11 14:12 | |
![]() | Jag ser fortfarande inga problem med att säga: "du är en idiot som sprutar in botox i läpparna". Det är ett uttryck för vad jag känner ang de flesta okynnesoperationerna..Där emot att kalla någon en idiot bara för att man inte gillar personen ifråga är meningslöst. Speciellt om det är en person man inte känner öht... | |
| pion ekrot | 2009-03-11 14:15 | |
![]() | Okej. Det där är ingen känsla, det är en åsikt. Bara ett påpekande. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-11 14:18 | |
![]() | Jaha, var det svårt att förstå vad jag menade bara för det? | |
| HurRullarMan | 2009-03-11 14:18 | |
![]() | är man en mediahora som Linda R och Victoria S är så får man vara beredd på att alla tafsar på en! | |