Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 175 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Fast | 2009-03-11 20:57 | |
![]() | Döpt ja Konfirmerad nej troende ja definitivt Kristen ja definitivt medlem svenska kyrkan nej medlem i Jesu Kristit kyrka av sista dagars heliga tänkte efter först en gång sedan en gång till. Sedan en hängiven troende. Det bästa som jag gjort i hela mitt liv. | |
| Snoosy | 2009-03-11 21:15 | |
![]() | fast, mormon ? | |
| Fast | 2009-03-11 21:21 | |
![]() | Snoosy japp påläst? | |
| Zmrzlina | 2009-03-11 21:45 | |
![]() | Är varken döpt eller konfimerad, och anser att dopet är ett övergrepp på barnets integritet. Skulle gärna se att barn inte kunde vara med i trossamfund. Barn är för små för att tycka till om t ex politik, hur ska de då kunna ha en åsikt om frågor av kosmisk vidd? Råkar dock vara medlem i kyrkan fortfarande eftersom jag föddes på 80-talet när man fortfarande blev medlem automatiskt, men ska gå ur alldeles nu. Troende? Nej, absolut inte. | |
| SpelamEr | 2009-03-11 21:59 | |
![]() | Tycker att det är så intressant med alla som är med i svenska kyrkan fast de inte är kristna. Varför är ni det? Bara nyfiken. Eller inte egentligen. Förstår inte varför och tycker det skulle intressant att veta. För mig är det som att vara med i moderaterna men rösta på vp. | |
| Zmrzlina | 2009-03-11 22:07 | |
![]() | För mig handlar det egentligen mest om lathet och att jag föddes in i det. Men ska som sagt gå ur. | |
| emsut | 2009-03-11 22:27 | |
![]() | är inte döpt. inte medlem i svenska kyrkan. inte troende. är uppväxt i sjundedagsadventistsamfun det. fick välja själv som liten, och valde bort det. ingenting jag ångrar, på något vis. har en syster som är döpt, i vuxen ålder. dock något hon ångrar, nu. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-11 22:33 | |
![]() | Troende, absolut Kristen, nej | |
| nystan1 | 2009-03-11 22:35 | |
![]() | Jag är döpt och konfirmerad, båda skedde i princip utan eget val. Jag är ej troende, och har aldrig varit det heller, därför gick jag ur kyrkan i vuxen ålder. | |
| Snoosy | 2009-03-11 22:44 | |
![]() | fast, nä.. | |
| Zmrzlina | 2009-03-11 22:59 | |
![]() | Snoosy: något är inte övernaturligt för att det inte är förklarat, vilket det verkade som du menade i första inlägget på sid 2 i tråden. | |
| kajix | 2009-03-11 23:02 | |
![]() | Varför vill svenska kyrkan ha massa medlemmar som inte tror på gud. Jaha, pengarna... Går det öht att bli utesluten? | |
| DennisPlz | 2009-03-11 23:20 | |
![]() | Medlem? Nej. Med lem? Ja. | |
| Snoosy | 2009-03-11 23:23 | |
![]() | zmr,, möjligt, men kom gärna med ett annat ord för det som är övernaturligt ;) | |
| Bertil Truck - Ej medlem längre | 2009-03-11 23:47 | |
![]() | Jag är kristen, har alltid en slipad kniv i bältet. | |
| Zmrzlina | 2009-03-12 04:41 | |
![]() | Möjligt och möjligt, det är inte så helt enkelt. Det som är övernaturligt är inte nödvändigtvis övernaturligt alls, utan bara oförklarat. | |
| Mimikryp | 2009-03-12 06:31 | |
![]() | Absolut inte kristen eller troende! Jag är glad att mina föräldrar inte döpte mig och jag har självklart gått ur svenska kyrkan. | |
| Yazzman | 2009-03-12 09:57 | |
![]() | Föddes in i svenska kyrkan, har aldrig trott på det, jobbade som kantor där under några år och fick "avsmak" på nåt sätt. Det finns andra vägar att gå, som är mycket bättre, och inte alls längre från "sanningen". För den som är intresserad av ämnet så kan jag rekommendera the Teaching Company som gett ut flertalet audioböcker i ämnet, bl a Historical Jesus som tar livet av kristna myter ganska enkelt och brutalt. Finns även ett antal spelfilmer som kan sätta tankarna i rullning: Man From Earth och Living Luminaries är några. I övrigt rekommenderar jag Eckhart Tolle... | |
| maruschkaaa - Ej medlem längre | 2009-03-12 14:53 | |
![]() | Jag har svårt att förstå hur man kan tro på nån gud över huvud taget. Vetenskapen har motbevisat en hel del av det som står i bibeln. Jag kan absolut förstå att människan trodde på något större för några hundra år sedan då vi inte visste om något annat, men kom igen! Nu vet vi bättre. (Ja, jag vet att "gud" stavas med stor bokstav egentligen) | |
| Snoosy | 2009-03-12 15:38 | |
![]() | marusha,, nog finns väl något som är större?! Tror du vi är helt ensamma i unuversum ? | |