Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 171 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pseudonymf | 2009-03-16 15:24 | |
![]() | Finns det någon i liten storlek du kan rekommendera? | |
| micro113 | 2009-03-16 15:26 | |
![]() | Det är så länge sedan jag köpte antiskäll, så jag minns inte vad märkena på marknaden heter. Det skall i alla fall finnas en med avstägningsknapp, och det rekommenderar jag -- annars måste man plocka ur batterierna. | |
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-16 15:26 | |
![]() | Rekommendation: ta itu med orsaken, inte skällandet, på ett sätt som inte förstör hunden. --- INFÖR 'HUNDKÖRKORT' NU! | |
| Pseudonymf | 2009-03-16 15:29 | |
![]() | Eukonkanto, jag kan inte riktigt koncentrera mig på dina inlägg när de är så hätska och lite arga. Försök istället att skriva så att nån vill läsa och hoppa in på folk i deras föräldraroll :) Jag menar bara väl och undrar, därmed ställer jag också frågor! Jag kan inte allt om hundar och jag tar gärna emot andra knep än just antiskällhalsband för att få min hund att sluta skälla i tid och otid. Självklart vill jag min hunds bästa :) Hoppas vi kan hålla detta i en lite trevligare ton, det är min önskan iaf! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-16 15:29 | |
![]() | Eukankonto, jag tror tyvärr att du har rätt. Beträffande trådskaparens dilemma nu då, så undrar jag om man får ta kort på hund med ägare och visa djurtillsyningsman som bevis? | |
| micro113 | 2009-03-16 15:30 | |
![]() | Eukonkanto Och hur tar man reda på orsaken då? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-16 15:31 | |
![]() | Pseudonymf, du och din hund kan väl börja med dressyrkurs anordnad av brukshundklubben? Brukar finnas i minsta håla. | |
| Pseudonymf | 2009-03-16 15:32 | |
![]() | Mommes: Tack för tipset :) | |
| micro113 | 2009-03-16 15:33 | |
![]() | För övrigt kan man undra vad som skulle ingå i ett hundkörkort -- att följa alla åsikter på stan eller? Antiskäll strider inte mot djurskyddslagarna. Jag är dessutom tjänstehundsförare och skulle sannolikt inte ha några större problem med att får ett hundkörkort. | |
| micro113 | 2009-03-16 15:35 | |
![]() | Pseudo Ett trick som kan fungera på skällande hundar, är att man lär dem skälla på kommando, så att skällandet blir en uppgift ungefär som sitt eller fot -- sen lär man in tystkommando. | |
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-16 15:35 | |
![]() | Att kunna följa logiskt tänkande kring orsak, symptom, verkan etc. borde ju vara en början. Nej, det gör det inte, men det borde göra det. | |
| micro113 | 2009-03-16 15:37 | |
![]() | Eukan Det förutsätter att hunden följer den logiska kedjan -- alla hundar gör inte det, en del tomskäller bara. | |
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-16 15:39 | |
![]() | Svar nej. Att ägaren kan tänka logiskt påverkar hur man hanterar tomskällandet, inget annat. | |
| Pseudonymf | 2009-03-16 15:39 | |
![]() | Micro, det har jag provat, men det gick inget vidare. Kanske om jag följer mommes förslag att ta hjälp av en hundsintruktör/pedagog så kanske mina kunskaper kan öka och därmed kanske det kan gå bättre :) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-16 15:39 | |
![]() | Jag tycker det är trevligt med hundar och barn som går att ha bland folk och vet att det går utmärkt utan strypkoppel på endera. Uppfostran borde nog bygga på kärlek (utan gödning), lek och förtroende. Det finns en utmärkt hundexpert (Barbro) som brukar delta i tv1 en gång i veckan i det här godkvällprogrammet mellan 18.15-19.00 (kan skaffa exaktare uppg) som uppvisar lysande sätt att lära om felaktiga beteenden hos hundar, utan fysiskt eller psykiskt våld. Barn och hundar som har varit med om svårt traumatiska upplevelser behöver nog psykologhjälp, inte tystas! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-03-16 15:42 | |
![]() | mommes:Bra skrivet där=) | |
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-16 15:43 | |
![]() | Japp, håller med. Bra skrivet. | |
| Cassius | 2009-03-16 15:46 | |
![]() | Mina hundar har inte vart vidare skälliga, men jag tror att Micro har en poäng i det som skrivs. Antiskäll behöver inte vara nåt elakt. Jag skulle väl personligen testa andra saker först, men om det inte funkar så kanske man måste testa? Jag vet faktiskt inte då mina hundar inte är skälliga. Men en sak som micro säger som är rätt det är att en hund mår bra av att veta vad som är okej och inte, en hund som inte har några regler och får göra som den vill kan bli labil och vet inte sin rang. Och tyvärr är det många som låter sina hundar göra precis som dom vill. Villkorslös kärlek och regler är det bästa för en hund tror jag. Alla ser vi olika på det, men oftast ligger felet hos ägaren när det är problem med hunden... Kolla på Cesar,, han vet :D | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-03-16 15:48 | |
![]() | bara för det inte finns en lag om att man inte får anv antiskäll som tyder på de skulle vara skadligt för hunden,betyder inte det att de är ngt rätt elr bra för det,man kan ju tänka själv oxå,å alla tänker vi olika å de är uppenbart i allt man disskuterar Å de få sketna lagar som finns för djur, följs ju knappt,så lag elr ej,,tro inte folk skulle sluta anv anti skäll för det precis som de är med mycket annat det är lag på som inte följs Hur som helst så hoppas jag TS lyckas ta itu med detta fall & önskar lycka till!bra det finns dom som reagerar & vill göra ngt!ge inte upp! | |
| remvanrijn | 2009-03-16 15:49 | |
![]() | jag har slutat skälla utan halsband... | |