Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-20 11:44 | |
![]() | Karro - Har verkligen inte sagt att det är självklart. Men rent generellt tror jag de flesta människor tycker massmord är ganska omoraliskt. Hur skulle en prostitution kunna drabba en tredje part. Naturligtvis skadas en familj av att någon mår dåligt, men vi kan ju inte förutsätta att det är det ena eller andra som är orsaken till det i ett sådant fall. Men i den direkta handlingen skadas inte en tredje part av varken dödshjälp eller prostitution. När det gäller droger är det svårare eftersom ett tungt missbruk verkligen bryter ner kroppen fysiskt och därmed belastar inte minst sjukvården. Det är inget som man kan ifrågasätta öht. Men när det gäller droger finns det ju en oerhörd dubbelmoral. Vi stoppar ju inte den drog som orsakar absolust mest lidande och elände i landet, alkoholen. | |
| Satyra | 2009-03-20 11:49 | |
![]() | hakwa - du påstod att man inte kan separera sex från kärlek om man hade åsikter likt mina och det tolkade jag som att du tror att man inte kan ha sex utan att älska/vara kär, om man känner som jag gör kring prostitution. Men i första hand var mitt "kåthetssvar" riktat till d37. Caligatia - igen, för mig är det ingen skillnad på prostituerade män eller kvinnor. Varför tror du att det är det? Dock är det ju mer vanligt att den prostituerade ÄR kvinna. Och ditt resonemang om att ha sex med någon man är fysiskt attraherad av, etc etc ... det hör inte till ämnet, som jag ser det. Jag är nämligen rätt övertygad om att prostituerade inte säljer sex till enbart dem de kan tänkas vara fysiskt attraherade av. | |
| Bitte - Administratör | 2009-03-20 11:52 | |
![]() | Mend et gör det väl om horan har en sjukdom och mannen drar hem den ,, eller att bara veta att min man köper sex drabbar väl mig ,, Bitte som sitter på höga hästar,,, JAAAAA | |
| KARR0 | 2009-03-20 11:57 | |
![]() | Fast droger drabbar ju inte sjukvården direkt, och det verkar ju som att det är det direkta drabbande som räknas i ditt resonemang. Men helt ärligt så tycker jag det är mycket märkligt att alkohol är tillåtet! Dubbelmoral så det skriker om det. Jag tycker inte alls att det är självklart att det ska vara tillåtet. För att inte tala om ciggaretter som dödar så intensivt. Det borde verkligen förbjudas, tycker jag som själv har problem att låta bli detta gift. Om man tänker sig manlig prostitution så kanske man ser framför sig en kåt man med dången i vädret som bara väntar på att få sätta på en vacker kvinna, och då kan man ju tycka att detta kan väl inte vara fel. Men tänker man sig en kille som är så avtänd man kan bli, som för femte gången tar emot en ofräsch, illaluktande kvinna och denna trycker in en stor gurka i röven så kanske det kommer i ett annat ljus. Prostitution handlar ju inte om ömsesidig kåthet, utan om att man tänder på maktpositionen man är i. | |
| Caligatia | 2009-03-20 12:01 | |
![]() | Satyra, jag säger inte att det är allmänt gällande, men är det verkligen uteslutet att det förekommer? Har man som prostituerad ett krav på sig att sälja till ALLA potentiella köpare? Jag upprepar - jag förstår att det finns problem inom prostitution, flera stycken svåra problem, men som sagt. Med en legalisering skulle man kunna förbättra villkoren för den prostituerade, och även som sagt kontrollera för sjukdomar etc. Bitte, om din man "bara" är otrogen, utan att betala för det, så är väl det ändå lika illa? | |
| d37 | 2009-03-20 12:01 | |
![]() | Vi förstå vad du varit med om Bitte. Det är djupt tragiskt och du har all anledning att vara bitter. Det är dock så att sexuellt överförbara sjukdomar inte bara drabbar dem som har sex i samband med ekonomiska transaktioner, utan även vid otrohet och kan ligga latent sedan tidigare äventyr. | |
| Caligatia | 2009-03-20 12:05 | |
![]() | Jag är emot generaliseringar. Alla prostituerade har dålig självbild. Alla som köper sex gör det enbart för att uttrycka makt - de är alltid ofräscha eller på annat sätt avvikande. Alla feta är lata. Alla blondiner är bimbos. Alla män är svin... Är det BARA jag som tror att man har en chans att komma till rätta med problemen som finns först när man för ut dem i ljuset? | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-20 12:05 | |
![]() | Bitte - I så fall drabbar även otrohet dig. Ska vi kriminalisera det? *nyfiken* *säker sex kanske?* Karro - Jag medger att droger är en svårare balansgång. Men ur ett principiellt perspektiv så tycker jag faktiskt att varje människa har ett eget ansvar där. Men med en far som var alkoholist så är det lätt att vilja ta fram pekpinnen och kriminalisera, det medger jag *jag är ju inte perfekt som människa ;-)* Det handlar ju inte om en ömsesidig kåthet heller, det handlar om att det kanske finns dom som tycker det är ok att ge sex mot betalning, då tycker jag dom ska få göra det. Sen tycker jag att det där maktsnacket är lite fånigt. Finns säkert dom som ser det som en maktutövning. Men det finns nog lika många som utövar makt genom att förtrycka partners som är svagare lite här och var. Det är inte ett argument man kan köra över hela linjen. Sen vill jag bara att ni ska notera, jag är generellt inte för prostitution själv, kanske för att jag aldrig ens behövt fundera på det, jag har fått mina behov tillfredställda ändå. Men jag anser att man inkräktar på folks integritet när man ska bestämma åt dom vad som är bra och dåligt. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-20 12:07 | |
![]() | Tycker som du caligatia om generaliseringar. Och det är farligt att använda sådana när man ska lagstifta... | |
| Satyra | 2009-03-20 12:08 | |
![]() | Genom att legalisera höjer man genast ribban för vad som ska anses vara "normalt". Synen på det tragiska, som jag ser det som, tänjs ut och det finns det inget som helst gott med i mitt tycke. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-20 12:10 | |
![]() | Satyra, och varför är din syn på "normalt" den rätta då? Du har aldrig kännt ens den minsta lilla uns ödmjukhet inför det faktumet att andra har andra värderingar och normer än du? | |
| d37 | 2009-03-20 12:12 | |
![]() | Mina barn tror att jag ljuger när jag berättar för dom att det var, när jag var ung förbjudet att åka skateboard på allmän plats. Förbud och vad som står i lagen säger ingenting om vad som är rätt eller fel... | |
| Satyra | 2009-03-20 12:22 | |
![]() | hakwa - Min syn är den rätta för mig och den baserar jag på egna slutsatser jag dragit genom personligt djup inblick i ämnet. Jag har aldrig sagt att min syn måste vara den rätta för dig eller någon annan, vad jag kan minnas. Jag känner visst ödmjukhet - inför de prostituerade - genom den sorg jag känner över deras situation. Tycker däremot att det är väldigt naivt att tro att en människa, fullt mentalt frisk sådan, med fri vilja skulle välja att försörja sig som prostituerad. Jag ser det som att man då inte kan sätta sig in i situationen annat än genom "friska" ögon och med sin egen "friska" sexualitet som grund. Men för mig är inte prostitution och porr i kommersiellt syfte "friskt". För mig är det ett tecken på att man inte har eller av någon anledning tappat gränssättningen för det egna jaget. Det är MIN tro. | |
| d37 | 2009-03-20 12:37 | |
![]() | Satyra, du har väldigt bestämda åsikter om andra människor. Men jag är uppriktigt ärlig när jag nu säger att jag hellre skulle vara prostituerad framför att välja många andra yrken. Yrkessoldat exempelvis. Eller att vara flygkapten. (jag är flygrädd). | |
| Satyra | 2009-03-20 12:47 | |
![]() | d37 - återkom gärna om saken den dagen du faktiskt ÄR prostituerad. Om du då fortfarande säger samma sak så tror jag på dig. Förutsatt att du inte av någon orsak är avstängd invärtes, för det är vad jag tror att man är om man lever som prostituerad och hävdar att man inte tar skada av det, tyvärr. Och igen - den åsikt jag har baserar jag på faktisk personlig inblick i frågan. Den har inget att göra med att jag skulle ha svårigheter med att förstå sexbehov. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-03-20 12:47 | |
![]() | Känner mej lite dubbel i den här frågan. Tror som många sagt här att det finns få horor som är lyckliga. Det ligger oftast en väldigt trasig själ bakom en människa som säljer sig. Men åt andra sidan så finns det prostituerade, har funnits i alla tider och kommer också att finnas. Så varför inte underlätta för dessa kvinnor så det får den hjälp och skydd som de behöver för att utföra sitt jobb så säkert som möjligt. Så JA, jag är nog för en legalisering, tyvärr kan tilläggas eftersom jag inte på något sätt vill stödja det. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-20 12:51 | |
![]() | Som sagt var Satyra så är du allt annat än ödmjuk... "Tycker däremot att det är väldigt naivt att tro att en människa, fullt mentalt frisk sådan, med fri vilja skulle välja att försörja sig som prostituerad" Vad i detta är så naivt? Jag hävdar motsatsen. Det är väldigt naivt, eller snarare trångsynt att förutsätta att alla andra ser världen på samma sätt som jag... Sen att åberopa en inblick utan att redogöra för hur är fullständigt orelevant i denna diskussionen eftersom vi omöjligen kan värdera den erfarenheten. Tror fö att det finns få, om ens några som har en fullständig inblick i prostitutionen eftersom den sker i det fördolda. Det finns ju allt från "tjackhoror" på gatan till lyxprostituerade till manliga gayprostituerade. Och eftrsom det är ett skamfullt ämne i Sverige är det ju inget folk pratar om, således så är det tveksamt om någon förstår sig på alla dessa människor öht. I övrigt håller jag med d37, jag skulle absolut hellre vara prostituerad än yrkessoldat, vilket är ett legitimt yrke konstigt nog... | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-20 12:56 | |
![]() | Jag tror nog att det allra största antalet prostituerade har "valt" det yrket just för att de är tvungna som sista utväg för att få ihop pengar, skulle förvåna mig storligen om det finns så hilma många som horar för att ha råd att köpa den "urtjusiga jackan som hängde i skyltfönstret på NK". För att inte glömma de som måste underhålla ett drogmissbruk eller kanske blivit hitrövade från andra länder. Det finns så enormt många tragedier och lidande bakom prostitutionen, men visst kan det finnas en och annan "lycklig hora". En legalisering skulle kunna städa upp en del i träsket, men personligen så tycker jag att det är ett avskyvärt "arbete"... | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:00 | |
![]() | Alltså, jag måste poängtera, jag tycker att det är ointressant om de allra flesta har valt eller inte valt att bli prostituerade. Det är inte många som "väljer" att stå vid ett löpande band heller för den delen. Det intressanta är ju frågan om man ska få bestämma över sin egen kropp eller ej. Dessutom så är det bara spekulationer från vår sida om folk väljer det eller ej. Men är vi inne på "troende" så tror jag absolut att det finns folk som frivilligt väljer prostitution före annat. Särskilt sk lyxprostitution. | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-20 13:00 | |
![]() | "Va fan släpp skiten fritt! Tjejer horar ju på krogen ändå. "Kan du bjuda mig på en drink"... Vilket betyder: "Om du köper den här drinken åt mig så får du komma till". Varför inte bara lägga pengarna i handen och gå hem?" Herregud säger jag bara! Om jag vill "gå hem med någon" så visar jag det på andra sätt än att låta mig bjudas på drinkar. Däremot är det ett sätt att få gratisdrinkar av såna som tror att det fungerar. Jag tror SÄLLAN damer menar "ja vi ska ha sex" bara för att de tackar ja till en drink. Jag har gjort det när jag tycker drinkarna är för dyra och när någon annan kan betala om han dessutom erbjuder sig. Jag skulle aldrig be någon betala för min drink, om det inte var min äkta man då tex och jag hade glömt plånboken. Gud, finns verkligen dessa fördomar om "bjuda på drink"= "ligga" fortfarande! Tur att jag slutat med alkohol och krog då. | |