Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 213 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-20 19:47 | |
![]() | Skrik o panik när man inte håller med. Ovanligt ;) | |
| Prositi | 2009-03-20 19:47 | |
![]() | Precis....charm kommer från det inre. | |
| mrperfect | 2009-03-20 19:54 | |
![]() | Miss Jk haha, jag tar aldrig något för givet, men då är mrperfect för dig en sydamerikansk mörkhårig kille med tangorabatt tydligen :) | |
| mrperfect | 2009-03-20 19:55 | |
![]() | megasen man kan ta kölapp :P | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-20 19:56 | |
![]() | jag håller med vad sylvia skrev på framsidan, tycker det var träffande Rädslan är väl tankarna om att "tänk om jag inte är sådär ung och vibrerande som jag var när jag var 19" "tänk om mina bästa år är förbi" DET är väl vad jag är rädd för när man säger att bli gammal. Men att bli GAMMAL är kanske en känsla av att ge upp och det är tragiskt. Där vill jag inte hamna mer. Det har inget med faktisk ålder att göra, livsglädjen däremot håller oss unga. | |
| Miss_jk | 2009-03-20 20:14 | |
![]() | Som mamma och pappa säger: "Efter att ha jobbat i nästan 50 år, och sparat hur mycket som helst så är det om ett par år (pensionen) som livet börjar på riktigt." Och jag håller med. Tänk vad de kommer kunna njuta tillsammans på ålderns vår. Låter så härligt när de pratar! | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-20 20:30 | |
![]() | Jag menar så här: Gammal är ingenting för ålder är bara tid oc erfarenhet. Det värsta är om man tappar livsgnistan. DET är det värsta och det kan hända när som helst i livet. Jag har varit där och jag vill verkligen ta mig ur det och bli den glada sprudlande person jag föddes att vara. | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-20 20:31 | |
![]() | miss jk: visst livet efter pensionen, men man ska ju inte VÄNTA på det. Man ska leva hela tiden, njuta varje ögonblick! | |
| Candee | 2009-03-20 20:58 | |
![]() | Inte värt att enbart vänta på pensionen. Min pappa gick bort när han var 61 och hann aldrig njuta av sin pension och ledighet..håller med bbecker. Njut av alla små tillfällen och så ofta du kan, se lyckan även i små ting..man vet aldrig vad som händer imorgon.. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-03-20 21:01 | |
![]() | Mitt motto är att leva här och nu. Och att bli gammal, varför det ordet? Alla blir vi äldre. Och dö är det vi vet tvärsäkert att vi ska göra. Skönhet kan väl inte bara handla om ungdomlig skönhet? Många blir vackrare med tiden. Rynkor-javisst-men var ligger problemet? Livet är en gåva och det gäller att förvalta det väl.Sedan om det blir kort eller långt? En definitionsmässig fråga kanske? Har själv fött tre söner till världen och visst kroppen är inte som vid 15 års ålder, men innanför är den detsamma. | |
| Candee | 2009-03-20 21:02 | |
![]() | Jo..och för övrigt är det väl inte fult o bli gammal, även om ytan säkert tagit stryk med åren. Men yngre personer kan säkert se det så. Att man är gammal och rynkig är ju något som är långt borta då, så tänkte man själv när man var yngre. Några ålderskriser har jag inte haft..har börjat få fina linjer under ögonen som jag kan reta mig på..överflödskilon som jag nu ivrigt försöker träna bort varje dag, abstinens har man gått igenom efter 15 års rökning (har slutat för 1 år sedan) men för övrigt är jag alltid 27 ;) | |
| Mammaoxå | 2009-03-20 21:04 | |
![]() | Inombords känner man sig ju lika hela tiden. Jag tycker att det är roligt att ha vänner i olika åldrar. Om man inte hela tiden jämför sig med andra blir det lättare. Snygghet har ju heller inte med ålder att göra. Det jobbiga med att bli gammal är väl när kroppen inte vill det huvudet vill. Men är man handikappad så har det ju inte med ålder att göra heller. | |
| Candee | 2009-03-20 21:11 | |
![]() | Ja, precis så Mammaoxå..man är ju den man är oavsett alla år som går...nå lite klokare dock..:) Jag känner igen mig i det du skriver och man uppskattas ju för den man är..inte ytan. | |
| Miss_jk | 2009-03-20 21:15 | |
![]() | Nej, givetvis ska man inte vänta på pensionen, men när den väl är där så ska man passa på att leva livet. Alltför många tycker ju att livet tar slut vid pensionen, men har man ork så lev livet så som bara du kan! | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2009-03-20 21:16 | |
![]() | Jag tycker att det är bra att bli gammal. Dessutom är jag vacker också! | |
| Candee | 2009-03-20 22:16 | |
![]() | Mjo..klart man ska njuta då om man kan Miss_jk, menade bara att man ska passa på att njuta av livet mitt i livet. Många jobbar ju järnet och sliter ut sig för att spara till pensionen men glömmer bort att njuta när de är mitt i livet. | |
| Niko2008 | 2009-03-20 22:32 | |
![]() | Fult att bli gammal? Nej, att bli äldre har något vackert med sig. Jag träffar hellre en en kvinna som är äldre än mig, det ger mig mer. Skönhet är mer än bara yta. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-20 23:21 | |
![]() | Jag har alltid varit svag för äldre kvinnor, det började redan runt tjugo för mig. Då var ju kvinnorna inte så gamla om man ser tillbaka. Mamman till min förstfödde son var och är åtta år äldre än jag. Nu är det inget konstigt men då väckte det lite uppmärksamhet. Nu lever jag med en kvinna som endast är tre år äldre än jag, nu är jag ju lycklig i mitt förhållande men annars skulle man kunna tänka sig att jag går åt andra hållet. Äldre kvinnor som ung och yngre kvinnor som gammal. | |
| le-lou | 2009-03-20 23:31 | |
![]() | så värst roligt att bli gammal är det väl knappast. men få medger det då det händer oss alla. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-20 23:33 | |
![]() | le-lou: Vad menar du med gammal? Till hösten blir jag 45 och jag har aldrig haft det bättre. | |