Spelrum
Giraffen45
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade78
Mobilspel
Pågående19 285

Forumkategorier

Användare Inlägg  
stol2009-03-24 18:53
Antal inlägg: 1015

Den vanlige svensken kan klaga hur mycket som helst på bonusar, extremt höga löner, avgångsvederlag och pensionsavtal dessa avtal och löner är här för att stanna. Det finns en ELIT och dom håller varandra bakom ryggen. Det är bara att acceptera att så här är det.

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-03-24 18:57
Antal inlägg: 1702

/me sätter sig på stol!

*gillar läget*

Keiward2009-03-24 19:05
Antal inlägg: 471

Det är upp till ägarna hur de vill spendera sina pengar. Vill de dela ut bonusar till sina direktörer får de väl göra det. Ägarna har ingen skyldighet mot de anställda. Det är ägarna som sätter villkoren, passar det inte har man friheten att lämna om man vill.

Däremot tycker jag höga bonusar är absurda i statliga pensionsbolag. Pengarna är ju från oss skattebetalare. Det är en helt annan femma än det privata näringslivet.

Flera av AP-fonderna misslyckades i sin förvaltning och bommade sina jämförelseindex. Fjärde AP-fonden har som ett avkastningsmål på 4,5% men bara levererat 1,1% de senaste fem åren, dvs mkt sämre än bankräntan. Samtidigt ökade lönekostnaderna med 633 miljoner dvs 10% förra året (allt enligt SvD).

remvanrijn2009-03-24 19:12
Antal inlägg: 16501

Nu lär det väl dröja innan man ser Östros igen i talarstolen och fråga hur regeringspartierna kan godkänna fantasi bonusar hehe..

stol2009-03-24 20:51

Tänk att få jobba i sex år och lyfta en lön på totalt 33 miljoner kronor som Margot W...... har gjort och desutom kassera in en pension på 21 miljoner. Min mamma har en pension på 8000:- efter 30 års arbete. Mamma får jag hjälpa ekonomiskt vid läkarbesök, när medicin ska hämtas ut på apoteket, tandläkarbesök och mycket annat. Har insatsen nere i Bryssel varit så fantastisk.

Keiward2009-03-24 21:38
Antal inlägg: 471

Enligt min mening är det för hög ersättning för en politiker. Politiker ska man bli för att man brinner för det och viljan att påverka samhället. Inte att bli rik.

Man kan ju fråga sig varför Margot Wallström nekar till tunga ministerposter (även partiledarposten efter GP) och väljer att fortsätta ute i Europa. Kanske är högre ersättning en betydande faktor? Statsminister Reinfeldt tjänar runt 130k/mån eller 1,5m/år.

ingson2009-03-24 22:13
Antal inlägg: 4285

Idag har jag föreslagit Urban Bäckström, ledamot i styrelsen för bla AMF, att han bör avgå eftersom han själv påstår att han är inkompetent.

Lyckligtvis är LO-ordföranden inte mina bekymmer, men klart är att hon inte går att ta på allvar.

Minta2009-03-24 23:30
Antal inlägg: 20042

Hon har 33 styrelseuppdrag och tjänar bra på dem. Inte kosntigt att hon inte haft tid att hålla reda på bonusarna.

Snoosy2009-03-25 00:20
Antal inlägg: 4273

Men förstår ni inte att Wanja är en del av spelet. Hon känner mycket väl till allt.
Det är med all säkerhet dags för henne att avgå. Hon får säkert en saftig bonus för allt skådespeleri hon utfört på sista tiden..

stol2009-03-28 16:55

Typiskt svenskt betende så fort någan har en rejäl slant på banken så kommer avundsjukan fram. Kan ni inte unna de som har pengar att få ha dom ifred. De rika har inte fått pengarna grattis de har jobbat och slitit för att samla ihop denna förmögenhet, många jobbar upp till 80 timmar i veckan. De har inte tid att sköta om sina barn, städa, de har inget umgängesliv, de har bara sina pengar så låt dom vara ifred de förtjänat sina pengar.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?