Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 663 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-29 21:44 | |
![]() | upa: Hur fan kan man vara otrogen utan handling? | |
| Minta | 2009-03-29 21:44 | |
![]() | Man kan aldrig förbjuda tankar. Det är i alla fall en frizon som vi har. Jag tror att det är få som levt i förhållanden och inte någon gång känt sig attraherad av någon annan än sin partner. Man kan också ha känt lust att döda någon i tankarna. Det är stor skillnad på att vilja döda någon och att faktiskt göra det. Att vilja en sak men inte agera på sina känslor av hänsyn och respekt för en partner är hedervärt tycker jag och inte att jämställa med otrohet. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-03-29 21:45 | |
![]() | Anders: Just så, men utan att rea ut sin självrespekt alltför ofta. :) | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-03-29 21:47 | |
![]() | Basta, det får ditt samvete tala om för dig. | |
| creatorno1 | 2009-03-29 21:48 | |
![]() | .. i bastun helst! | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-29 21:49 | |
![]() | Var kommer denna moralpanik ifrån? Nu går vi alla tillbaka in i radhuset och sitter framför vår platt-tv med en skojsig fondvägg bakom ryggen och sköna takspotts. Sen tänker vi vårt mantra - Jag kommer aldrig att åtrå en annan människa än den där som sitter bredvid mig i soffan. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-29 21:50 | |
![]() | upa: Det var inte en fråga till mig. | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-03-29 21:52 | |
![]() | Basta 2009-03-29 21:44 upa: Hur fan kan man vara otrogen utan handling? Jo? | |
| Tess 08 | 2009-03-29 21:53 | |
![]() | Basta. Det känns som om du har något du vill berätta för oss andra...? Bra för att MIN åsikt är den jag skrivit om här och även om det kommer tillfällen där jag känner suget att hoppa i säng med någon annan tänker jag inte göra det. Och OM jag gör det så kommer jag inte vara tillsammans med den man jag var otrogen mot. I varje förhållande jag haft har jag, från dag ett ungefär, varit tydlig med min ståndpunkt angående otrohet. Take it or leave it, loksom! | |
| skogsbär - Ej medlem längre | 2009-03-29 21:56 | |
![]() | Skulle tankar och viljan av att hoppa över till andra sidan staketet räknas som otrogenhet, så skulle nog de flesta av männen ligga risigt till, för vad jag förstått så är vi kvinnor och ni män annorlunda funtade även på den fronten... För männen är sexualitet i mångt verkligen en drift utan att så mycket äkta känslor (läs; kärlek) alla gånger behöver vara inblandad i det, vi kvinns däremot har - i regel - just kärleken starkt inblandad (och den är grunden) i en relation...MEN därmed INTE sagt att inte männen skulle kunna vara trogna och hålla sig inom "staketet". DÄR kommer just skillnaden mellan tanke och handling med i bilden... Så jag hävdar att männen ofta s k u l l e v i l j a både det ena och det andra, men för det mesta (iaf de som lever i en relation) skrider de väl inte till handling.... Eller? (och ni som nu eventuellt tänker smälla av p.g.a det ovan skrivna, läääs det en gång till vetja, och grunna några ögonblick till...) | |
| undermythumb - Ej medlem längre | 2009-03-29 21:58 | |
![]() | Hur definierar du otrohet då upa, om man kan vara otrogen utan aktiv handling? Om man har enorm lust att vara otrogen, känner sig väldigt attraherad och till och med har svårt att stå emot, men ändå gör det. Är det otrohet då eller vad? | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-29 22:00 | |
![]() | Tess 08: Jag har inget av vikt att berätta, däremot så vet jag av erfarenhet att otrohet drabbar många som inte tror att dom kan vara i "risksonen" om du tittar dig omkring så kanske du har någon som drabbats av otrohet. | |
| Tess 08 | 2009-03-29 22:02 | |
![]() | Klart jag har det. Jag vet om ett par och säkert är det fler än de som har drabbats.... | |
| pion ekrot | 2009-03-29 22:03 | |
![]() | upa: "Har man inte redan svikit sin partner när man vill något man vet den andra skulle bli sårad av?" Jo kanske det, men är det alltså det som är att vara otrogen enligt din definition? | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-29 22:05 | |
![]() | Tess 08: Dom älskade antagligen inte inte varandra. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-03-29 22:08 | |
![]() | Jag tycker inte att upa ger uttryck för moralpanik, tvärtom. Hennes grumliga definition av begreppet lättar ansvarsbördan för alla som någon gång tagit steget att vara fysiskt otrogna. Om tanke är otrohet, då är vi alla otrogna; och då kan heller ingen egentligen klandras. Moralupplösning kallar jag det snarare. | |
| creatorno1 | 2009-03-29 22:10 | |
![]() | lol "hur hanterar du din otrohet" jag borde lära mig hantera min egen | |
| creatorno1 | 2009-03-29 22:11 | |
![]() | moraluppstötning av moralkakor menar du sylvie | |
| Tess 08 | 2009-03-29 22:11 | |
![]() | Basta: nej, det tror inte jag heller... inte nog mycket i alla fall | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2009-03-29 22:13 | |
![]() | Fantasier och funderingar anser inte jag vara otrohet. Men om ens partner konstant fantiserar om en annan så är det ganska stor brist på respekt och antagligen saknas något i förhållandet. | |