Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 339 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2009-04-01 23:58 | |
![]() | Är rottweiler en skarp ras? "Rottweilern utvecklar starka band till sin ägare och har ett stort begär att tillfredsställa ägaren. Rottweilers mår bra av mycket uppmärksamhet från sina ägare och bryr sig om att deras ägare är glada. En rottweiler som har blivit försummad kommer ofta att sträva efter att få sin ägares uppmärksamhet. Rottweiler är hundar med starkt och stabilt psyke och är en lugn, vänlig och godmodig hundras som är tålmodig med barn, tillgivna och följsamma. De är dock mycket lekfulla djur, vanligtvis upphetsade vid minsta tecken på lek. Rottweilers är snabblärda och lydiga men kräver såväl mental som fysisk stimulans för att må bra. Rottweilern är av naturen en tyst hund och skäller sällan. Tiken kan dock skälla för att skydda sin lya. Om hunden känner sig hotad tystnar den och stannar upp innan den attackerar, och varnar sällan genom att morra. Det här är ett av rasens karaktärsdrag vilket har gett rasen ryktet av att vara opålitlig. En observant ägare märker dock lätt när hunden känner sig hotad. När Rottweilern skäller är det mest av irritation över andra faktorer (bilalarm eller tutor och andra ljud och störningar). Hanhunden kan vara dominant mot andra hanhundar, dvs. inte tolerera andra hanar i sin närhet. Tidiga möten med många människor, djur och situationer är viktigt för att lära hunden att hantera okända situationer." (Wikipedia) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-04-01 23:58 | |
![]() | Jag kan intyga att det är gott om munkorgar på hundar på kanarieöarna iaf. Men så springer de ju ofta lösa eller leds bland mycket folk, där ett par viftande fingrar kan råka hamna i käften. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-04-01 23:59 | |
![]() | Ursäkta, jag skrev fel: Jag vill förbjuda nyårsafton för hundar. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-01 23:59 | |
![]() | ;) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-02 00:01 | |
![]() | Nåväl, förbjuda raser är idiotiskt. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-02 00:03 | |
![]() | Hundbett är orsak till att mer än 400 barn förs till akutmottagningarna i Sverige varje år. De flesta kan åka hem igen efter omplåstring, men cirka 75 av dem måste läggas in på sjukhus för vård. Betydligt fler vuxna blir allvarligt hundbitna. Mer än 200 vuxna måste vårdas på sjukhus för sina skador. Källa: Räddningsverket, Svenska Kennelklubben Räddningsverket/NCO 2008-05-01 Tveksam källa måste medges. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-04-02 00:06 | |
![]() | "Tveksam källa måste medges." Nej, vi ha ju alla de där siffrorna i handflatan. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-04-02 00:06 | |
![]() | Trash, tänker du på planetens mångfald? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-02 00:07 | |
![]() | Inte direkt. Även om lite mer avel över rasgränserna hos människan tydligen är önskvärt enligt forskare. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-04-02 00:08 | |
![]() | Reportaget gav inte så mycket information. De tog upp fallet Catch, en ovtjarkablandning. Alltså en blandrashund... :) Säger inte så mkt om ovtjarkan egentligen. Hade också varit intressant att se hur de fungerar som boskapsvaktare. | |
| le-lou | 2009-04-02 00:11 | |
![]() | Minta - Rottweiler är en skarp ras ja. Jag har flera vänner som både föder upp och har rottweiler och det är deras åsikter i alla fall (och väldigt många fler). Klart många tikar av rasen är mjuka, men helt klart är väl att rottweiler har en grunddominans som inte är av spanielsort tex. Du tar en text från wikpedia, jag länkar till en helt vanlig ägare som beskriver sin hundras väldigt realistiskt och ärligt : hem.passagen.se/rott...st oria.htm Allt detta länkande och kopierande. Har du haft rottweiler själv Minta? | |
| le-lou | 2009-04-02 00:13 | |
![]() | Budalv - de tog ju inte bara upp blandingen. Han Sven-Erics var ju renrasiga, vaktkillens också och även han Niclas hundar . Alla var renrasiga där. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-02 00:14 | |
![]() | Så länge det finns en massa trasiga människor som behöver något att bestämma över då deras eget liv är meningslöst så får vi andra leva med att 400 barn/år får uppsöka sjukvård. | |
| le-lou | 2009-04-02 00:16 | |
![]() | ska tillägga att jag gillar rottweilers, otroligt fina hundar. En hane höll mig upptagen med att klia hans huvud en hel halvtimme medan hans ägare duschade. Så fort jag slutade morrade han. Så jag kliade på, lite smått nervöst :P, och försökte hojta till mig ägaren men han hörde inget av mitt cry för hjälp. Jag blev dominerad hutlöst. Jag är vek, kanske därför jag skaffade mig en annan hundras :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-02 00:17 | |
![]() | Jämfört med fotbollsskador, döda i trafiken, ridsport mm.. (Är övertygade att utav 400 rapporterade tillbud så kunde gott ungen ha det i hälften) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-02 00:20 | |
![]() | trahone: Hur ofta attackeras barn av bitande fotbollsspelare? | |
| le-lou | 2009-04-02 00:21 | |
![]() | hahaha | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-02 00:21 | |
![]() | De får skador och måste uppsöka vård. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-02 00:22 | |
![]() | Nej, fotbollsspelaren får skador. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-02 00:22 | |
![]() | Undra om någon kommer tala om saken 2 veckor senare... troligen inte | |