Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 309 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| upa - Ej medlem längre | 2009-04-06 16:56 | |
![]() | BorderBeta, vem eller vad är det som bestämmer karmalagen? Är det någon form av naturlag där naturen eftersträvar jämvikt? Mycket luddigt, skulle den lagen även gälla oss individer på micronivå? Du får nog förklara hur du menar innan du dumförklarar andra. Säg mig, vad bestämmer att god karma ger utdelning? | |
| BorderBeta | 2009-04-06 17:34 | |
![]() | upa Jag tror inte på karmalagen. Men jag tror inte heller på fördomar som blomstrar ur ickekunskap och uppmuntrar alltid till sökande av kunskap innan man slänger sig med åsikter kring något. | |
| BorderBeta | 2009-04-06 17:35 | |
![]() | upa Utdelning är inte materiell framgång, om du nu vill ha ett svar. Däremot är en bättre, mer lättsam och ickeproblematisk materiell förutsättning en bättre grund för andlig utveckling. | |
| Amiable | 2009-04-06 23:55 | |
![]() | Fortfarande intrassanta inlägg om tron på 'karma' lr ej. För egna delen tror jag att det hänger ihop med hur jag/du ser på den andliga världen. Jag tror te x. på ett liv efter döden, och att kroppen enbart är ett redskap för själen att reikarnera i medvetandenivåer. Ändå är jag inte religiös lr tillber nån specifik gud. | |