Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 20 100 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
sasjov | 2014-10-21 19:05 | |
![]() | Dra ner på onyttigheter såsom chips,läsk, godis. | |
Förföljd - Ej medlem längre | 2014-10-21 19:25 | |
![]() | Först dasspapper, sist Coca-Cola.. | |
anneriiiiiii | 2014-10-21 19:37 | |
![]() | Vinet, de dyra krämerna, utlandsresorna... | |
Sisilisko | 2014-10-21 20:44 | |
![]() | smink, resor, netflix | |
Daggdroppe | 2014-10-21 21:21 | |
![]() | Ja tänk att ens egen åsikt alltid är fel :) Helt tokigt. | |
vassatassar | 2014-10-28 06:03 | |
![]() | Det var ett roligt tankeexperiment. Eftersom jag inte äter mycket kött, äter inte godis och kakor, läsk blir det ytterst sällan, äger inte bil, går istf att åka lokalbuss, köper inte dyra kläder, lånar böcker på biblioteket, går inte på bio, går inte på puben, åker sällan på resor (utom vandring/camping som är billigt), vet vilka affärer som har billig mat och handlar där, har inte en ny dator, har inte snabbaste internetet, har bara enkel mobil med kontantkort som jag bara laddar ibland, klipper mig själv, gör min egen alkohol (lagligt), byter bara glasögon vart tionde år, röker inte... Grejen är att jag tycker inte jag lever spartanskt. Är med i föreningar som har tillgång till saker jag inte har råd med själv. Har typ aldrig tråkigt. Lingon blev inte plockade i år, hittade inga. Plockade dock blåbär. Enda skulle nog vara att jag äter en del massproducerad mat, vet inte om det skulle bli billigare att köra mer råvaror, äter kanske 30 % halv-/helfabrikat. Men gjorde jag mer från grunden skulle konsumptionen iallafall gå ner på någe sätt eftersom ett led i matproduktionen skulle försvinna. | |