Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 494 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-22 14:56 | |
![]() | Sämstpåbeta skruv lös kanske?? | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-04-22 14:57 | |
![]() | Ett så kallat troll. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-22 15:02 | |
![]() | Jag tror sämstpåbeta var lite ironisk. Synd, att det skall kallas skruv lös så fort någon skriver ngt folket inte vill höra. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-22 15:07 | |
![]() | Helt ok om man är ironisk om man vill men det är trist att man inte markerar det med en smiley då så alla förstår. Även vi som inte alltid använder oss av ironi. | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-04-22 15:19 | |
![]() | Inte för att vidare insatt i frågan, men nog var det så att det var den socialdemokratiska regeringen som inledde arbetet med att dra åt tumskruvarna på de sjukskrivna. Så allt kan nog inte skyllas på adeln, borgarna, de frireligiösa och bönderna som häckar i Rosenbad nuförtiden. | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-04-22 15:20 | |
![]() | Inte för att jag är vidare insatt i frågan, men nog var det så att det var den socialdemokratiska regeringen som inledde arbetet med att dra åt tumskruvarna på de sjukskrivna. Så allt kan nog inte skyllas på adeln, borgarna, de frireligiösa och bönderna som häckar i Rosenbad nuförtiden. | |
| ppi | 2009-04-22 15:22 | |
![]() | ekar det här? ;P ..och jo, det är ngt som bör arbetas fram långsamt. "HEY, VI HAR FYRA ÅR PÅ OSS, LETS HETS." | |
| ppi | 2009-04-22 15:24 | |
![]() | Är det inte dags för omval snart.. btw? | |
| SämstpåBeta | 2009-04-22 15:31 | |
![]() | ut och jobba, sitta och klaga här blir man inte frisk av! Hej och hå, rösta på det blå! | |
| ppi | 2009-04-22 15:32 | |
![]() | Det är inte roligt längre.. socialdemokraterna.. sitter säkert.. .. Reinfelt.. hänger löst. | |
| SämstpåBeta | 2009-04-22 15:33 | |
![]() | Reinfeldt, vilken go kille alltså! | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-22 15:39 | |
![]() | En sån som du sämstpåbeta borde få känna på hur det är att bli sjuk så du blir lite ödmjukare inför andra människor. | |
| krutmarie | 2009-04-22 15:45 | |
![]() | ppi, vad händer när dina dgr hos FK gått ut? Min sjukpenning upphör 091231 eftersom jag inte tillhör gruppen som är dödssjuka och därmed inte kommer att få "förlängning". Nu vill FK ge mig sjukbidrag (=förtidspension) 50 % och säger att jag inte kan påverka det. Det blir alltså 60 % ca istf 75 % som nu. Är dessutom uppsagd till 091201 pga arbetsbrist så jag hoppas iaf på 50 % A-kassa tillsammans med sjukbidrag då. Inte lever man "fett" iaf. Tror faktiskt inte att det skulle hjälpa om det blir sossarna som vinner nästa gång. Landets ekonomi är i botten och dom börjar väl inte med att ändra sjukförsäkringsreglerna antar jag. Egentligen tycker jag synd om dom som jobbar på FK för det kan inte vara lätt som människa att behöva följa alla lagar och regler som dom säkert själva ibland tycker är helt åt skogen. Dessutom har ju de som jobbar där anhöriga som också drabbas av de nya lagar som kom 080701. | |
| krutmarie | 2009-04-22 15:46 | |
![]() | Kissed, håller helt med dig. Det är lätt att vara överlägsen när man själv inte är drabbad. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-22 15:49 | |
![]() | De flesta människor har förmågan att känna empati trots att man inte själv är drabbad men alla har tydligen inte den förmågan. | |
| ppi | 2009-04-22 16:05 | |
![]() | krutmarie, jag kommer söka förlängning när jag kommit upp i ett år.. sen söker man väl lite i taget? Jag kommer förmodligen inte ha några problem att få förlängt då jag redan konsulterat min handläggare. Sen har jag arbetat som undersköterska, och jag gissar att de höjer lite beroende på hur lönen borde ökat under den tiden jag inte jobbat. FK har varit ihärdiga vad gäller arbetsträning, men i nuläget är det inte aktuellt. Jag har lyckligtvis en suverän läkare som gör vad hon kan för att meddela läget till FK. Hur som helst står jag med 75% av min inkomst, för att inte tala om de lån jag drog på mig när jag levde med min sambo. Tji fick jag. Ska man vara sjuk ska man bannemig känna av det, den känslan får jag. VEM i de högre politiska positionerna har levt på en inkomst lägre än existensminimum, och kan förstå hur begränsad man blir som människa? | |