Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 489 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| marrelitos - Ej medlem längre | 2009-04-22 18:47 | |
![]() | Är ens demokrati, demokrati? | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-22 18:50 | |
![]() | Jag begriper överhuvudtaget inte varför dom, som i alla andra sammanhang irriterar sig på kristendomen, religion i allmännhet eller att folk har en gudstro. Att dessa nu närapå kryper ur skinnet i sin iver att framhärda allt positivt med islam. Menar ni att det inte finns en Gud men däremot att Allah finns??? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-22 19:06 | |
![]() | Truto - ditt inlägg andas ignorans ala kolonialism menar du att vi som "ligger flera hundra år framåt i tiden" just därför har mer rätt än andra? Innebär det t.ex. att vi är bättre än Finland, vilket för mig känns som att resa bakåt ca 23 år i tiden!? Turkiet och Mali i västafrika brukar anses vara demokratier, och det är länder med en majoritet muslimer i befolkningen. (Islamism och sharia må vara oförenligt med demokrati) | |
| Truto - Ej medlem längre | 2009-04-22 19:36 | |
![]() | Så naiva! Islam vinner ständigt ny mark i Europa. Krav på sharia kommer allt tätare... Det tillämpas redan i Storbrittanien... Krav om särlagstiftning för muslimer, etc etc. Det är inte jag som andas kolonialism... det är islamismen som just nu kolonialiserar väst. Sverige tar emot i särklass flest muslimer per capita och har så gjort i många år. 2008 beviljades mer än 100.000 permanenta uppehållstillstånd. Det motsvarar en stor svensk stad! Årligen! Med tanke på hur det ser ut på arbetsmarknaden och hur stor andel av dessa som verkligen kommer i arbete som genererar skatteintäkter så begår vi här ett ekonomiskt självmord. Det finns inte en chans att detta kan hålla i längden. Trots världens högsta skatter går vår ekonomi på knäna... Och än värre blir det framöver om inget radikalt görs. Det går inte längre att sitta och himla med ögonen och säga att Sverige är ett rikt land för det är vi inte längre... Såvida du inte vill börja jämföra oss med U-länder. Folk börjar nu bli mer och mer medvetna om konsekvenserna av den exempellösa massinvandring vi haft och som ett resultat ser vi ju hur Sverigedemokraterna röner störa framgångar i opinionsundersökningarna. Och varför är det så att folk från en helt annan världsdel tar sig förbi ett otal andra länder för att ta sig hit? Det borde ju rimligen finnas många andra länder där de kan få skydd. | |
| ALFASUD | 2009-04-22 19:50 | |
![]() | Nu får vi väl ändå ta och lugna ner oss ett par hekto, först och främst så var den största andelen invandrare, drygt 17 000, svenska medborgare (och även du måste väl tycka att det är ok att man flyttar tillbaks till det land där man är medborgare?) För övrigt så är det ganska spridda skurar där förvisso en rätt stor del har kommit från Irak, annars så är det från olika länder i Europa, Asien och Afrika. Samma år så utvandrade drygt 45 000. | |
| ALFASUD | 2009-04-22 20:04 | |
![]() | Så att det beviljades 100 000 permanenta uppehållstillstånd i Sverige uppfattar jag som rent nonsens, det skulle jag vilja ha en seriös källa på. | |
| jh86 | 2009-04-22 20:07 | |
![]() | Invandringspolitiken i Sverige är ett skämt. Vi tar emot fler folk än vad vi klarar av. Stäng gränsen, ta hand om dem som finns här så att dem kommer in på arbetsmarknaden. Det finns så mycket folk på flykt runt om i Världen, så invandrare som begår grova kriminella handlingar tycker jag ska belönas med en enkelbiljett hem för hela dennes familj, så att någon annan kan få chansen. | |
| marrelitos - Ej medlem längre | 2009-04-22 20:09 | |
![]() | gud så tråkigt stereotypsik inställning. | |
| ALFASUD | 2009-04-22 20:16 | |
![]() | Ni vet uppenbarligen inte vad ni pratar om, ungefär hälften av invandrarna kommer hit p g a arbete, studier eller för att de är europiska medborgare och därmed besitter fri rörlighet i Europa. Anhörig invandringen är ungefär 30% varav en tredje del är knutna till asylsökande. Lite drygt 10% av invandringen består av asylsökande (11 000). Du kan väl inte tro att studentutbyte skulle stoppa kriminalitet? | |
| ALFASUD | 2009-04-22 20:18 | |
![]() | Förhindrande av studentbyte skall det stå i sista raden | |
| Polly Juice | 2009-04-22 21:21 | |
![]() | Tja, kommer det en massa intelligenta utländska studenter hit och höjer medlet för hela klassen, så måste ju jag som svensk sluta lata mig och börja plugga för att inte komma efter, gud, vad jobbigt! | |
| Dunkers - Ej medlem längre | 2009-04-22 22:15 | |
![]() | Att islam är botemedlet utifrån en muslims perspektiv är kanske inte sprängstoff. Bakgrunden för Omars omvändelse är ju hans besök i Gaza och med tanke på det så tycker jag det är lite roligt vad som står i sura 5:20-21. Enligt Bernströms översättning (som är godkänd av muslimska lärde utomlands) står det: "OCH MOSES sade till folket: 'Minns Guds välgärningar mot er, mitt folk, hur Han lät profeter uppstå bland er och gjorde er till herrar i eget hus och skänkte er det som Han inte har skänkt något [annat] folk i världen! Gå in i det heliga landet, som Gud har bestämt för er, mitt folk! Och vänd inte tillbaka - då har ni förlorat allt!'" Allah har gett judarna det heliga landet - kanske är det därför som det går så dåligt för Hamas och Hizbollah? | |
| Truto - Ej medlem längre | 2009-04-22 23:58 | |
![]() | Alfasud: Källa: www.scb.se År 2008 invandrade 101.171 personer. Det finns hundratusentals svenska medborgare som är födda utomlands så att det står "svensk" betyder inget numera. Tänk på "guantanamosvensken" och liknande. Inte mycket svenskt i den mannen t ex. Enbart personer som folkbokförs räknas in i dessa siffror så du kan således glömma utbytesstudenter och säsongsarbetare. Sedan kan man ju göra som vissa, böja ryggen tredubbel i sina försök att hitta positiva effekter med den exempellösa invandring vi haft... Visst vi har fått kebab och falafel... Men vi har också fått pizza och hamburgare utan att ta in en miljon italienare eller amerikaner. Faktum kvarstår... Den invandring vi haft under ett par decennier har varit mycket skadlig för Sverige. | |
| Polly Juice | 2009-04-23 00:31 | |
![]() | Faktum kvarstår... utan invandring blir vi en hoper inavlade, kortsynta människor som inte kan tänka längre än till kebab och falafel. Med invandring får vi nya ideer, ny musik, filosofi, kultur, litteratur, för att inte tala om alla människor med helt annan erfarenhet av livet än Kalle Svensson; något som han kan ta till sig och lära sig av om han har vett att öppna ögonen och sluta gnälla om att andra hanhundar pinkar på hans revir! | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-04-23 03:34 | |
![]() | När jag var liten, brukade folk kring mig prata om krig och anhöriga som dött i krig. Jag lyssnade och filosoferade över de hemska historierna man inte undvek höra. Så en dag uttalade jag en välformad mening: "Kan man inte ha ett enda land som heter världen." Det önskar jag fortfarande. | |
| Truto - Ej medlem längre | 2009-04-23 09:41 | |
![]() | Lilla Polly... Suck... vad säger man. Sverige blev en världsnation vad gäller vetenskap, ekonomi, kultur redan innan den stora massinvandringen av muslimer. Det vi nu istället ser är ett kulturellt, moraliskt och ekonomiskt förfall. Visst skall vi ta till oss influenser utifrån... Men vi behöver väl inte ta hit hela befolkningar för det? Du kanske borde börja ställa dig lite frågor? Vill du att en skäggig karl skall bestämma att du måste bära slöja? Det är faktiskt vad som just nu pågår i Mamlös Rosengård där religiösa vakter tvingar tjejer att bära slöja. Vill du räknas som mindre värd än en man? Det finns många fler frågor som kommer att bli aktuella ju fler muslimer som kommer hit. Du kan inte sitta och prata om vikten att få hit människor som skall lära dig lite exotiska danser etc när priset blir vår allas frihet. | |
| MiniLudd | 2009-04-23 10:40 | |
![]() | Så bra skrivet, Truto, instämmer i allt.. För bara några dagar sedan så var det åter en bekants barn plus kompis som blev rånade och nedslagna av ett gäng. Man blir så jävla förbannad och undrar vad dem eg. lär sig hemma eftersom det oxå alltid är svenskar de ger sig på.. Jag tycker att invandringen fört med sig betydligt mer negativa konsekvenser än positiva. Har själv gått i en invandrartät skola och verkligen fått känna på deras rasism och den taskiga kvinnosynen. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-04-23 10:47 | |
![]() | Truto, instämmer inte alls utan du kör bara rasistiska raljeringar vilket är oförskämt! | |
| Truto - Ej medlem längre | 2009-04-23 11:08 | |
![]() | Risotto: Vad i det jag skrev är rasistiskt? Är det kanske så att du i brist på hållbara argument tar fram det osvikliga rasistvapnet? Skrik "rasist" så högt du kan och du vinner argumentationen! Nej, jag beskriver bara fakta som de ligger framför oss dagligen. Sverige VAR en stormakt. Dynamiten, Kylskåpet, Propellern, Kullager, Skiftnyckeln, etc, etc var alla svenska uppfinningar. Vad kan du hitta i arabien som ens kommer i närheten? Det förefaller vara på modet att racka ner på allt som är svenskt... om inte annat för att visa hur utomordentligt icke-rasistisk man är. Men när man benar ut var de nya kulturerna - och nu talar jag om de två senaste decenniernas invandring - har givit oss så är det inte mycket av värde. Företeelser som är helt nya för Sverige har gjort sitt intåg. Hedersmord, gruppvåldtäkter en masse, gängkriminalitet av en magnitud som aldrig setts tidigare, rån, misshandel, mm, mm. En sak som verkligen förvånar mig är att vänstern inte reagerat på islams kvinnofientlighet. Under 60- och 70-talen var det väldigt poppis i vänsterkretsar att slå ner på den förhatliga kristendomen... men nu när vi får hit kulturer med utpräglat kvinnofientliga drag är det mol tyst från vänsterflanken. Varför? | |
| YlBjörn | 2009-04-23 11:15 | |
![]() | Bevare oss för alla frälsningsläror, vare sig de är religiösa, politiska eller från andra planeter. | |