Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 494 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pentrollet | 2009-04-21 22:49 | |
![]() | haha...ja djurägare har en förmåga att förmänskliga sina djur.... | |
| Hillegnu | 2009-04-21 22:49 | |
![]() | De som vet bäst har lustigt nog inga egna barn... | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-04-21 22:49 | |
![]() | skulle nog kunna lämna rest om det var nödvändigt för att markera för barnen! men jag reagerar på den i sam ganska spridda inställningen som lyser igenom här... ouppfostrade ungjävlar etc. borderbeata m sina ungvuxna... många ggr är det lika ouppfostrat att bara ha sin tillrättalagda bild av hur d ska se ut på krogen uppmålad efter sig själv, andra är idioter och kan ingenting. bäste förälder-inte än förälder:) | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-04-21 22:53 | |
![]() | pentrollet 22.48..låter ok.. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-21 22:54 | |
![]() | Jag går ut med mitt barn om det blir "störande": Jag tycker föräldrar som ryter åt sina barn är lika störande som barnet, och jag tycker inte att andra skall behöva ta del av mitt "uppforstringssamtal" med mitt barn. Så en liten promenad, tydliggöra att vi går hem om det inte fungerar och sen ett nytt försök. Pentrollet, jag tror du stötte på en familj med lite halvdålig social kompetens, förhoppningsvis inte representativa barn eller föräldrar där. Håller därför med lusdrama om att en av dem som skriver här uttrycker precis samma dåliga uppfostran som de påstår att de klagar på. | |
| _Vildvittra_ | 2009-04-21 22:55 | |
![]() | Dudeniro: för min del gör jag ingen skillnad på vilket ursprung folk har i den här frågan. Har suttit på restauranger i frankrike och italien där det funnits barn som, när de börjat bli för högljudda har fått en tillsägning och sen sansat sig. Samma sak i sverige med ett antal olika nationaliteter. Men jag tror att målet för de allra flesta som är engagerade i sina barn är att de ska kunna fungera i grupp ute i samhället, oavsett om det är på en bio eller restaurang. | |
| pentrollet | 2009-04-21 22:55 | |
![]() | de handlar ju om tycker jag att utvckla din barn så dom ökar sin referensram och där med klara av att besöka allt o inget. Barn föds inte m de, de e upp till föräldrarna att skapa upplevelser och referensramar till dem. På så sätt utvecklas dom. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-04-21 22:55 | |
![]() | Ibland känns det som att man talar om barn som de vore en annart art. De är väl människor de med och bör väl kunna uppföra sig enligt de regler som gäller i den miljö de vistas, åtminstone någorlunda i enlighet med dem. Annars får man väl ta dem därifrån. Precis som man ber andra människor avlägsna sig i den situationen. Inte särbehandla dem och låta dem röja fritt på andras bekostnad. Det lär knappast skaffa dem bra förutsättningar för framtiden. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-21 22:56 | |
![]() | Ett tips till föräldrar som vill ta med sej sina barn på krogen är att ha med sej någonting som aktiverar barnen. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-04-21 22:57 | |
![]() | eh ja just det pt! så respektera dem när de är ute å lär sig:) | |
| _Vildvittra_ | 2009-04-21 22:57 | |
![]() | zorrro: har såvitt jag vet inte skrivit att barn inte får höras. Det är när det börjar gå överstyr, när det gapas och skriks eller kastas saker eller när barn springer omkring som det har gått för långt för min del. Alla förtjänar respekt och empati, men i mina ögon minskar respekten och empatin när jag ser föräldrar som inte försöker hejda en situation där deras barn beter sig illa och stör andra. Att synas och höras är en sak. En annan att göra det så andra omkring inte kan föra ett samtal. | |
| _astrud_ - Ej medlem längre | 2009-04-21 22:58 | |
![]() | Otroligt fånigt att kalla någon som inte vill ha ouppfostrade barn springande skrikandes omkring sig på en restaurang för respektlös mot barn. Jag har varit med om situationer när mobiltelefoner varit förbjudna, för att det ska vara lugnt, där barn ylat så det skär i öronen utan att föräldrarna gör minsta ansträngning. Sen har jag ju träffat på en massa normalt uppfostrade barn som busat och sprungit runt. När det blir för mycket så säger föräldrarna till och de lugnar sig. Det är en jävla skillnad. Sen uppskattar jag barnfria kvällar på simhallen och sånt. Jag tycker faktiskt inte att det är så konstigt att en vuxen människa vill ha lite lugnt och tyst omkring sig ibland. Även i offentlig miljö. Vilket löjligt romantiserande av sydeuropa förresten, oh härligt, en Italiensk mamma som lagar spaghetti och hela familjen sitter och bråkar så där hjärtligt med varandra. Ha ha. | |
| pentrollet | 2009-04-21 23:00 | |
![]() | finns lämlpigare ställen och lära barn sociala tillställningar än en rest. kl 19.30 en tisdagkväll.... | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-04-21 23:01 | |
![]() | Restauranger är till för alla. Snobbar, barn, dreglande åldringar och permobilburna med spastiska händer. Jag hatar intolerans. Själv föredrar jag ju att ha barn som går att hantera i möblerade rum men alla har visst inte det. Tycker det är bra också att barnfamiljer får äta vällagad mat med kvalitet och inte hänvisas till Happy Meal på snabbmatskedjorna. Usch för folk som tycker att världen bara ska bestå av effektiva personer mellan 20 och 40 år. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-04-21 23:01 | |
![]() | mja de var väl snarare en jämförelse men visst andra gillar knytna nävar i fickan och gnisslande tänder om natten. haha | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-04-21 23:01 | |
![]() | jag pratade generellt ,handlade inte om någon specifikt. | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-04-21 23:03 | |
![]() | hejjja mommes ;) | |
| pentrollet | 2009-04-21 23:04 | |
![]() | så länge man kan sköta sig i sk möblerade rum så bryr jag mig inte om vem som e var.... | |
| _Vildvittra_ | 2009-04-21 23:04 | |
![]() | zorrro: ok, jag tog det för att vara ganska specifikt iaf. | |
| _astrud_ - Ej medlem längre | 2009-04-21 23:06 | |
![]() | Men det är väl ingen dålig idé tycker jag att ha något rum på en restaurang som är barnfritt. Då kan jag dessutom svära och prata om vad jag vill utan att små barnaöron ska besudlas. Jag skulle gärna åka barnfri vagn på tåget också, så jag kan sova utan att störas av springande och busande barn. Är det respektlöst mot barn att vilja få slippa dem ibland? | |