Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 489

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bitte - Administratör2009-04-23 15:37
Antal inlägg: 24223

Men alltså är ni allvarliga menar ni att man inte får äta ute med barn , på vilken restaurang man vill,, Får någon som jobbar på ett gruppboende för utvecklingstörda äte ute med dom då eller stör dom er lika mycket, eller som någon skrev i en annan tråd får man ta med sig sin gamla mamma som sölar då hon äter det kanske oxå stör,,

Bitte

Myspruppen - Ej medlem längre2009-04-23 15:48
Antal inlägg: 5000

men man kan inte jämnföra med tex förståndshandikappade elr de med andra handikapp å hjärnskador!eftersom det är inget man rår för elr för ngn annan att kunna rätta till med en tillsägelse?!där finns de ju en helt annan förståelse
men att bete sig som att barn inte förstår & att de inte ska behöva lära sig ngt är ansvarslöst å de är även att dumförklara barn
gap å skrik?nej tack,absolut inte då man äter,varken på resturang elr mcdonalds!
att de pratar högre å att det blir gällt ibl,helt ok,för att de just är BARN!
men man sitter på rumpan å äter,man springer inte omrking å de går att äta utan vråla,grina elr leka vid matdags

Bitte - Administratör2009-04-23 15:58

Men barn kan faktiskt bli tjuriga under tiden och INTE skulle jag ha lämnat min mat och gått hem, i det läget,, knappast ,, nä alla har rätt att finnas och äta ute om man vill,,

Tror att vi behöver ta efter sydligare länder där barn är nått naturligt att ha med sig och barn får både synas och höras oavsett var man är

*suck* Bitte

TurnerXP - Ej medlem längre2009-04-23 15:59
Antal inlägg: 23

Som jag ser det finns det inget att diskutera, det är klart att dom ska oxå ha tillgång till det lika väl som vi. barn är barn, vi har själv varit barn, och hur ska dom lära sig av det sociala livet om dom inte får vara med i livet. Har själv 5 barn och dom är det bästa man har, och dom har alltid fått varit med, och vad andra säger skiter jag i. Barn är barn. för övrigt är barnen stora nu.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-04-23 16:06

bitte:har fortfarande inte skrivit ngt om att man inte får ta med sig sina barn,tvärtom om du läser längre upp!å jag motiverande även där,varför jag tycker så
MEN som du säger,barn kan bli tjurig under tiden,å då får man säga till,men de skulle ja inte göra femtioelva ggr,för då märker ungarna att det är bara tomma hot å att det kommer bli fler resturangbesök oavsett hur jag beter mig
så jo,jag skulle betala,å gå därifrån så får de se å lära sig konsekvenserna,att man visar de inte bara är tomma hot,utan fakta
Och man vill väl även som familj själv vilja gå ut utan detta tjafs elr gap när man ska ut å äta?de ska väl vara mysigt?

Ådra - Ej medlem längre2009-04-23 16:09
Antal inlägg: 24

Barnen skall med

Bitte - Administratör2009-04-23 16:10

Ja alla gör vi våra val och mitt hade varit att sitta kvar och äta fast barnen tjoar och bråkar,, det är min fulla rätt om jag betalat för maten.

Som TurnerXP säger barn är barn

Bitte

Myspruppen - Ej medlem längre2009-04-23 16:11

man uppfostrar väl ändå barnen då de är små?elr börjar man då de är myndig?
barn är barn men visar man dom inte redan då dom är barn så kommer dom aldrig bli vuxna,däremot stora barn........
dom ska leka å dom ska få vara barn jag säger inget annat,men att förbereda dom på vuxenlivet å hur man är ute bland människor kan aldrig vara fel

Myspruppen - Ej medlem längre2009-04-23 16:12

bitte:att man har rätt till maten man betalat kan ja inte se vart det kommer in i detta sammanhang

Bitte - Administratör2009-04-23 16:14

Min åsikt , jag sitter kvar och äter det jag betalat för, blir någon störd får väl de gå därifrån eller hur,, ännu har väl ingen barnfamilj blivit utkastad , på samma vis som man gör med berusade personer,, och bevare mig för om det skulle ske

Bitte

Myspruppen - Ej medlem längre2009-04-23 16:25

bitte:tycker inte man ska kasta ut dom,jag bara önskar att man själv inser att nu går det inte längre å de går inte å sitta bland folk,precis som jag önskar att fulla otrevliga människor kunde tänka
som vi sa,barn är ju barn å de kan få sina utbrott,de får man räkna med som förälder,å då oxå att jag måste betala för mat jag halvt ätit upp
jag skulle själv inte stå ut med mina barn som inte lyssnar på vad jag säger å inte slutar skrika vid matbordet?jag skulle lämna resturangen ändå oavsett om ngn annan störde sig elr inte,skulle aldrig acceptera det.Det handlar ju oxå om familjen att kunna göra saker tillsammans utan tjaffs å grin för barn kan oxå anv sig av det för å testa å egentligen är dom inte SÅ ledsna elr arga

vulcan2009-04-23 16:25
Antal inlägg: 7666

Jag tror att marknaden kan styra det här ganska bra så att de flesta blir nöjda. Tänk på hur det funkar i charterbranschen: De hotell som är inriktade på barnfamiljer har generösa extrabäddsrabatter, gratis mat för ungar under 9 år i restaurangen, bamseklubbar och såna grejer. Hotell som satsar på kärlekspar som vill ha en "lugn" semester har ingenting sånt. Det finns något för alla. På samma vis bör de flesta restauranger med hjälp av barnmenyer/inte barnmenyer, lekhörnor/inte lekhörnor etc kunna få den typ av kunder man vill ha.

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-23 16:52
Antal inlägg: 6214

Precis Vulcan. Restauranger som är barnvälnliga (och nu menar jag inte barninriktade), med lite jysta böcker, kritor och en kul barnmeny gör mirakel. Jag har varit ute och ätit mycket med mitt barn, och en bra restaurang hjälper till en helhetsupplevelse för alla, oavsett om de har barn eller inte.

En del skriver mycket om "stökiga" barn och uppfostran. Jag vet inte om vi diskuterar helt utflippade barn, eller om det är så att vissa tolkar ett trött barn eller ett barn som tappat lusten som ouppfostrat. Det blir lite töntigt hetsande i "ja visst, man måste visa barn gränserna!". MItt barn vet vad som gäller och tycker det är kul att gå på restaurang, men blir hon trött så blir hon eller suger maten fett så gör den. Barn är spontana och reagerar på sina intyck, och den bästa restaurangupplevelse kan bli ganska intensiv om det "inte vill sig". Som förälder försöker man väl ordna till det (här hjälper bra restaurangpersonal faktiskt mycket!), och går det inte så får man helt enkelt gå.

Restauranger som inte har barnmeny, inte har lite kritor osv är inte särskilt familjevänliga, och borde naturligt filtrera bort barnfamiljer. ABER, min erfarenhet är att de flesta (men inte alla) restauranger i sverige har ganska dålig "barnfamiljberedskap" så det känns i allmänhet ganska ovälkommet. Och då har man om man vill gå ut inte så mycket val än att konfrontera er neggossar som ser er matupplevelse gå åt fanders så fort man kliver innanför dörren!

barbi2009-04-23 17:59
Antal inlägg: 1924

Nån skrev att man inte kan jämföra handikappade och barn. Men om man har ett barn med tex ADHD ska man inte gå ut och äta då? Jag vet inte så mycket om ADHD förutom att barnet kan bli väldigt upprörd och man inte vet när. Och det är inget man väljer och få

lillakia2009-04-24 20:38
Antal inlägg: 849

Om man nu INTE skulle få lov att ta med barn på restaurang, hur kan då folk begära att barnen någonsin skall lära sig hur man uppför sig på en restaurang?? Det handlar väl om "övning ger färdighet" för barnet också? Om en 5-åring ALDRIG fått tillfälle att följa med på en restaurang kan han/hon väl inte som 6-åring veta precis hur man gör? Visst, man får ju klart förklara att man får vara lite tyst och sitta stilla mm men ändå??
Om jag nu vill gå på restaurang med min 17-månaders dotter-tror ni att man skall kunna förklara nåt för henne? Skulle jag som mamma tänka att "det är bäst vi fixar barnvakt för kärringen vid bordet bredvid kanske inte gillar barn"? ALDRIG I LIVET!!!

henrik_l2009-04-24 21:50
Antal inlägg: 918

Jag tycket det vore på sin plats med barnfria ställen så att alla kan välja. Jag löser det dock på mitt eget sätt. Jag tar med mig maten hem istället så slipper jag barn.

MaadMaxx2009-04-24 21:59
Antal inlägg: 349

Instämmer med henrik_l- Det borde finnas möjlighet att välja en barnfri restaurang. :)

Kolbxbo - Ej medlem längre2009-04-24 22:04
Antal inlägg: 1161

Mommes- "Jag har inte haft någon stendöv unge med bokstavskombination, så jag kan inte svära för alla barnfamiljer men gå ut och äta tycker jag de ska kunna, liksom gå på muséer och sitta med på en gudstjänst, utan att kantorn får tinnitus."

Tycker det låter lite illa i mina öron det du skriver. Är själv STENDÖV på ett öra dock UTAN bokstavskombo. Bara för det behöver inte barn skrika.
Jag tar illa vid det du skrev. Även om det är ironi så var det väldigt lågt.

barbi2009-04-24 22:14

Pinsamt!

barbi2009-04-24 22:22

jag skrev inte tikk dig kolbxbo så du vet! det jag tycker är pinsamt att folk vill har barnfria restauranger men men.....

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?