Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 489 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pillemarisk | 2009-04-25 11:09 | |
![]() | Hetsjakten på feltolkade uttalanden av Skipper klanen alltså... | |
| Zickzacker | 2009-04-25 11:12 | |
![]() | Pillemarisk, du har så rätt. Allt sas väl inte enligt den svenska jantelagboken, fanns många politiskt inkorrekta uttalande, men sådan gör även de bästa... Inte jag dock :/ | |
| Pillemarisk | 2009-04-25 11:15 | |
![]() | Zickzacker--japp. //Ha en bra dag i solen.. | |
| Bitte - Administratör | 2009-04-25 11:30 | |
![]() | Om man nu ser programet så hör man oxå att deta med fet eller smal INTE påverkar syreupptager i hjärnan , det är bara en idiotisk teori av skipper´s , ungefär som den gamla läran om att vi åderlåter den som är sjuk så försvinner krämpan,, Bitte | |
| Quelle | 2009-04-25 11:34 | |
![]() | Nå att "rätt" kost är viktigt för hjärnan finns det iaf forskning på :) www.nyfikenvital.org...?q =node/91 | |
| Ässät | 2009-04-25 11:44 | |
![]() | Anna Skipper har ju fått ris av dietister, att hennes kost hon rekommenderar till de medverkar kan vara rent av livsfarlig | |
| Incognito | 2009-04-25 12:17 | |
![]() | Jag såg programmet men det var nog sista gången jag såg ett debatt-program (åtminstone som Janne Josefsson leder) där fokus är på själva debatten och inte på att försöka komma fram till något. Många klumpiga uttalanden (av fördomsfull karaktär) främst av O Skipper som jag inte förstår syftet med, men kanske det sades i "all reklam är bra reklam" - anda. Sen till själva kärnfrågan: att det vi stoppar i oss påverkar hur vi mår råder väl knappast nåt tvivel om. Vår kost och livsföring påverkar hela vår kropp, såväl inre organ som hjärnan, men det är upp till var och en att ta ansvar för hur vi lever anser jag. Media skulle kunna bidra med mer saklig information, politikerna skulle kunna lyfta frågan mer, skolorna borde får mer pengar så att nyttigare mat kunde serveras, det finns oändligt mycket som kan göras för att vi alla ska kunna leva och må bättre, men i slutänden hänger det nog mest på den enskilde individens ansvar över sig själv. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2009-04-25 12:22 | |
![]() | Skipper verkar va en sån där självutnämnd expert. Finns många såna, tyvärr. Håller med de övriga som tyckte att hon såg ner på överviktiga. Är det någon som har vettiga budskap så är det Annika Dahlqvist som går emot Socialstyrelsens rekommendationer. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2009-04-25 12:26 | |
![]() | Jag kan säga också att en läkare som jobbar med diabetiker får bevis för sina teorier. | |
| Bitte - Administratör | 2009-04-25 12:33 | |
![]() | KolbxboZZÄr det någon som har vettiga budskap så är det Annika Dahlqvist som går emot Socialstyrelsens rekommendationer.. där är väl nästa person Hmm läkare som har helt otroliga teorier,, enligt henns så botar henns kost allt som man kan drabbas av tom skoskav,, Jag ahr på ett annat forum för många debatter med henne och hennes gelikar ,, säger bara .... Bitte | |
| oo1100 - Ej medlem längre | 2009-04-25 12:42 | |
![]() | men ok folk kan väl få tycka olika olika saker funkar på olika personer ungefär som: tro kan försätta berg jag gillar skipper | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2009-04-25 13:27 | |
![]() | Rätt ska vara rätt. Hon går inte emot socialstyrelsen... längre. "Nu får hon rätt av Socialstyrelsen som går emot sina egna rekommendationer." www.dn.se/nyheter/ve...r- 1.735203 | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-04-25 13:38 | |
![]() | Den där maken var en läskig typ, fy fan. | |
| Snoosy | 2009-04-25 13:52 | |
![]() | Det största skälet var egentligen inte att jag startade tråden pga deras tankar kring hur man går ner i vikt. Reagerar starkt på hur de ser på den överviktiga individen. Arbetar man med att hjälpa människor så bör man ha empati. Det saknar både Anna och hennes man. Deras syfte är enbart att tjäna pengar. Sen att tråden lockar till sig de som ser ner på överviktiga. Det får stå för dom. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-04-25 13:59 | |
![]() | Det övergår mitt förstånd hur man kan "se ner på överviktiga", hur resonerar man då? Vi har alla olika förutsättningar (medfödda och/eller förvärvade), både vad gäller benägenhet att gå upp i vikt och vad gäller empatisk förmåga - den saken är klar. | |
| apbur | 2009-04-25 14:52 | |
![]() | Jag är inte säker på teorin om att syretillförseln försämras vid övervikt. Hur som helst är långsamhet båda kroppsligt och intellektuellt ett symtom på låg ämnesomsättning, man blir trögtänkt helt enkelt. Låg ämnesomsättning och övervikt hör ju ibland ihop. Hur som helst är det inte bra för metabolismen att överbelasta med kalorier. Att man blir slö med allt vad det innebär behöver man ju inte förneka när man bär på för mycket övervikt. Ett beroende i sig gör ju att man inte kan tänka rationellt varför många överviktiga behöver hjälp då det hör till att man försvarar och förnekar sitt beroende. Man bör alltså inte av empatiska skäl klappa på axeln och på så vis bidra till det självdestruktiva beteendet. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-04-25 14:59 | |
![]() | Har någon här påstått att en klapp på axeln är vad överviktiga behöver? Respekt är en förutsättning för att människor skall låta sig bli hjälpta. En affärsidé byggd på förakt för målgruppen känns...nja, sådär. | |
| oo1100 - Ej medlem längre | 2009-04-25 15:01 | |
![]() | håller med apan | |
| Minta | 2009-04-25 15:01 | |
![]() | Skipper blev ju väldigt upphetsad i programmet, betydligt mer än den överviktiga måltavlan. Då blir man inte så klartänkt. Syretillförseln måste påverkas av det. Det kanske var därför han gav ett så dumt intryck. Om den som vill framföra ett budskap som han tror är rätt och samtidigt blir så arg, blir jag misstänksam. | |
| oo1100 - Ej medlem längre | 2009-04-25 15:02 | |
![]() | ja, sylvia, det kan jag hålla med om. Har inte sett programmet och har svårt att tänka mig att de öppet förakta feta personer utan snarare, lättja. | |