Spelrum
Giraffen11
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade15
Mobilspel
Pågående19 486

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Missionking - Ej medlem längre2009-04-27 19:20
Antal inlägg: 121

daily: nä men i den form människor skadar andra med sina "giftpilar" (accusations och elaka ord) kan man kalla det för svart magi, likaså man kan kalla kärlekshandlingar för vit magi

dailynews - Ej medlem längre2009-04-27 19:22
Antal inlägg: 281

ur ett hedonistiskt perspektiv kan vi väll kalla det lite magi då, rationellt kanske vi kan kategorisera det som dehumanism och humanism kanske?

vulcan2009-04-27 19:28
Antal inlägg: 7666

Men käre dailyNiN det finns väl ingen forumist här som ägnat sig åt så mycket mudsticking som du. Jag vet inte hur många inlägg jag läst från dig som på ett eller annat har innebörden att andra har olika psykiska och/eller personliga problem som de projicerar ut när de på ett eller annat vis angriper eller ifrågasätter dina inlägg eller - mer specifikt - filosoferat om min psykiska hälsa som orsak till varför jag ibland modererar och tar bort dina inlägg när de blir för obegripliga, off topic eller inte följer forumreglerna på annat vis.

Att personer som mår dåligt och har personliga problem projicerar ut dem på omvärlden ibland är inte direkt någon rocket science-iakttagelse som jag nått fram till. Den upptäcks nog snarare snabbt av alla och envar som arbetat med människor i utsatta situationer - i mitt fall är det ett antal år inom socialtjänst och kronofogde + beteendvetenskapliga studier i botten som utgör referenspunkt.

Missionking - Ej medlem längre2009-04-27 19:30

vulcan: nu tycker jag du är orättvis, jag tycker daily är jätterar och verkar ha koll på läget. Bra länkar också
men det kanske bara är jag som tycker?

daily: hur gammal är du?

dailynews - Ej medlem längre2009-04-27 19:31

status quo återstår, och du med all din erfarenhet bleknar i en realitet formad av din trångsynthet, åh du gode man som föraktar mer än du älskar. :)

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-04-27 19:32
Antal inlägg: 31064

Vulcan är tamejfan Gandalf, ge honom en rast.

Missionking - Ej medlem längre2009-04-27 19:33

daily: bråka inte med vulkanen, han kan explodera

och liknelsen humanism/dehumanism känns så 1800tal och biologisk darwin blabla
inget för mig och känns inte relevant, men alla har olika definitioner
men om ni kan vara sams iaf
snälla

Missionking - Ej medlem längre2009-04-27 19:34

är gandalf bra eller dålig? har inte sett filmen

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-04-27 19:35
Antal inlägg: 31064

Han är visdomen personifierad.

dailynews - Ej medlem längre2009-04-27 19:36

eftersom vi är motpoler, så är jag då dumheten opersonifierad.

stol2009-04-27 19:39
Antal inlägg: 1015

Till Anoma.
Män gör inte alls för lite. Om du jämnför med vad en man gör för sysslor i hemmet idag kontra för 20 år sedan är det stor skillnad. Du kan tacka dina medsystrar för 20 år sedan som tvingade ut kvinnan i arbetslivet för att de nedvärderade arbetet i hemmet

dailynews - Ej medlem längre2009-04-27 19:40

Ad hominem argument is most commonly used to refer specifically to the ad hominem abusive, or argumentum ad personam, which consists of criticizing or attacking the person who proposed the argument (personal attack) in an attempt to discredit the argument.

Missionking - Ej medlem längre2009-04-27 19:43

daily: beware, när du pekar med ett finger på en annan, pekar du tre tillbaks på dig själv

gammalt djungelordspråk

amoma2009-04-27 20:03
Antal inlägg: 163

Stol, ingen vits med att jämför med det som varit, mer intressant att jämföra med det som borde vara och det är deprimerande långt kvar till hälften var för många.

dailynews - Ej medlem längre2009-04-27 20:44

Vulcan, "Mudsticking" görs på personnivå vid så kallad "Character Assasination" ..

Majoriteten av mina inlägg är riktade gentemot systematiska problem som du tar på dig på ett personlig plan. Det är inte nödvändigt. Jag tror problemet ligger i att du har integrerat din egen Identitet med Svensk Nationalism. Det är rätt vanligt att folk identifierar sig genom sin nationella tillhörighet. Men som sagt, inte nödvändigt.

vulcan2009-04-27 20:59
Antal inlägg: 7666

dailynews/NiN/Jörgen: Jag ska vara extrem tydlig. Om du på något sätt undgått det så är du här på nåder efter tidigare avstängningar av konton pga brott mot ett antal olika forumregler. Jag har raderat två inlägg där du ägnar dig åt rena personliga påhopp på mig under förevändningen att jag på något vis skulle ha attackerat dig personligen. . Inlägget ovan får stå kvar endast som en tydliggörande illustration av dumheter som inte är okej.

Jag har inte gjort något annat än att påpeka för dig att ditt initiala påhopp på mig rörde något som du själv ägnat dig frekvent åt i dina egna inlägg. Sätter du igång med ditt tramsande mot mig igen så överlämnar jag saken åt någon av mina kollegor och jag gissar att de kommer att agera exakt som förra gången. Och som du då märkte så har vi både möjligheter och energi att ganska effektivt hindra dig från att skriva här om vi vill det. Men - och här kommer poängen - tro det eller ej så har jag inget speciellt intresse av att göra det. Jag ser tvärtom ett värde i att så långt det är möjligt låta folk vara här och uttrycka sina uppfattningar om saker - även uppfattningar som är udda, kontroversiella eller bara allmänt obegripliga. Jag är FÖR yttrandefrihet, inte emot. Och något som du inte själv men som jag vet att en och annan annan skribent begripit är att vi har INTE behandlat dig hårdare än andra här, utan tvärtom visat ett större tålamod. Av skäl som har att göra med din personliga problematik. Jag skriver detta här eftersom du varit öppen med den i ett antal trådar och eftersom du verkar vilja ha detta tjafs inför öppen ridå. Men detta tålamod innebär INTE att du får sladda iväg hur du vill i trådar, skriva om droger eller påstå att jag eller andra är lagbrytare eller "landsförrädare" (för att nu nämna några autentiska exempel). Då får du se dig om efter en annan plattform igen att torgföra din världsbild på.

Over and out och märk väl: Inga fler tillsägelser i detta ämne.

dailynews - Ej medlem längre2009-04-27 21:03

Distortion är en skyddsmekanism det med.

Mouche - Administratör2009-04-27 21:57
Antal inlägg: 24193

Tråden återgår nu till ämnet.
Om –inte-, så stänger jag den, alternativt raderar den utan prut!

Inga fler personangrepp får förekomma.

Totalt meningslösa små kommentarer om allt annat än ämnet som sådant, undanbedes också.

Mouche

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?