Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 462

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mirandann2009-05-01 19:29
Antal inlägg: 155

upa: vad ska jag förklara på annat vis?
jag menar kanske ja som verktyg
de flesta kommer märka efter en sorg eller motgång att de tappar tron på livet och den naturliga glädjen försvinner (eller kanske inte de fleste vad vet jag)
då kan man ju fördjupa sina insikter om vad som skapar lyckan (du själv) och utgå ifrån att yttre ting inte EGENTLIGEN gör dig lycklig
och därifrån kan man medvetet skapa det liv man önskar
jag är inne på the secret nu
och jag lever själv i detta pussel
min grej nu är att eliminera de negativa tankarna och bara där har man ju vunnit stort

apbur2009-05-01 20:18
Antal inlägg: 9699

mirandann, jag tror man bör tänka på vad man använder för verktyg. Vad de verktygen kan leda till i förlängningen. Jag förstår att du bara ser det positiva i de verktyg som du anser dig ha hittat, det är ju bra. Antagligen leder det till något gott för just dig men jag ser det ändå som ett hot när en ny "religion" får fäste där syftet är att rikta ännu mer fokus till egot. Är det det vi behöver som människor? Jag kan tyvärr inte säga något som helst gott om fenomen som The Secret. Jag ser det som ren, ren ondska. Ska alla slutligen stå där och vara sina egna mästare, uppnått det maximala självförverkligandet? Jag tror inte vi behöver smeka våra egon mer, jag tycker det är alldeles tillräckligt som det är.

Jag beklagar djupt att människor söker sig till den här sortens företeelser där de känner att de kan få en direkt vinning. Men jag gissar att det bara är ett av alla symtom på det fruktade fördärvet.

mirandann2009-05-01 20:19

upa: jag anser att du inte har förstått på djupet isf
men herregud alla har en egen väg att gå så up to you

mirandann2009-05-01 20:20

religion är jag ingen förespråkare av

mirandann2009-05-01 20:20

gillar buddhismen bäst isf men jag plockar lite av varje

mirandann2009-05-01 20:21

upa: det handlar inte om direkt vinning utan om att inse att man skapar med sina tankar och känslor

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?