Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 800 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sotfinger | 2009-05-19 16:22 | |
![]() | hannahaha: Jag brukar göra precis tvärtom, eftersom de flesta som är otrevliga 1. skäms 2. blir trevliga om man svarar dem på ett vänligt sätt. Och på så sätt har man i bästa fall stoppat upp en ond spiral av negativa attityder. Det kan jag bjuda på, jag har inget behov av att "ge igen" för minsta lilla. Fortsätter personen att vara dryg så kanske jag säger ifrån, att nu räcker det. | |
| bok-stav | 2009-05-19 16:58 | |
![]() | I julas när jag var och handla och stod i kassan brevid hände det en scen som jag brukar berätta numera när vi kommer till tals. Det var en kund som hade låtit kassören slå in varor för tusentals kronor och berget var högt...när kassören kom till en burk ananas så fanns det inget pris på den i kassan och mannen menade att den kostade så mycket och gav inte med sig. Kassören ringde till flera och en av dom skulle springa och titta. Kunden som kände sig förnärmad sa - jag ska inget ha - stoppade ner plånboken i bakfickan och började gå. Du kan väl inte lämna allt detta här?? sa kassören och reste sig stressat. Kan inte jag sa den f.d kunden och gick. Har kunden alltid rätt?? Nja kanske det | |
| klackspark | 2009-05-19 17:20 | |
![]() | Jag har inte läst igenom alla 6 sidorna med inlägg så ngn kanske redan berört ämnet, men låt säga att vi vänder på det. Det är väl ännu värre när butiksbiträdena är nonchalanta, pratar med ngn kollega, i telefon etc. när de håller på att expediera en. "Ni" har ju ändå blivit införstådda med hur man ska behandla en kund och ge service. Jag har själv arbetat inom service och har mött alla konstiga slags beteenden, men när folk inom servicebranschen beter sig illa anser jag det vara mycket mycket värre. De är ju faktiskt där för att serva oss. | |
| Kjempegrejt | 2009-05-19 18:00 | |
![]() | bok_stav: Kan förstå att kunden blev bestört över detta! Kan inte förstå att man är så knäpp att man inte bara hittar på ett lågt pris i det fallet och sen pratar med kollegor om att prisuppgifft saknas. Klackspark: instämmer med dig och tog också upp det tidigt i tråden. | |
| Kjempegrejt | 2009-05-19 18:04 | |
![]() | tjuvtittat.se/catego...li vsmedel/ Lite komiska men ack så vanliga misstag :D | |
| Minta | 2009-05-19 18:30 | |
![]() | Jag kan också förstå kunden som lämnade sit varuberg. Det var småsnålt när han handlat för tusentals kronor. Det betalar sig att vara generös. | |
| gnill | 2009-05-19 18:44 | |
![]() | bok-stav... det kanske var jag? Jag har iaf gjort liknande saker, om jag handlar för 2000 spänn så räknar jag med att kassören är smidig om affären har missat att prismärka så ska ska jag inte i det läget behöva vänta på att han (kassören) ska diskutera priset med kollegor. Då tar jag mina tusenlappar till en annan affär! | |
| kermis | 2009-05-19 18:45 | |
![]() | Att kunden alltid har rätt är en lögn, vilket alla som jobbat i affär borde veta vid det här laget. För mig är största störningsmomentet när en kund är ute på villovägar men inte lyssnar på mig. Hos oss gäller det framförallt nosselar. Folk kommer in och vill ha såna för att deras hund drar och de pratar om den som att den automatiskt ska få hunden att sluta. Det funkar inte, vilket jag förklarar. De är bara träningshjälpmedel och tränar man inte så kommer de aldrig att funka. Jag förklarar också att när selen är på får man ABSOLUT INTE RYCKA i kopplet. Kunden köper den ändå. Senare ser jag kunden rycka i kopplet när nosselen är på. En vecka senare återvänder kunden och säger att nosselen inte funkade, har jag nåt annat? Hur vore det med lite TRÄNING? Kan rekommendera sidan notalwaysright.com för alla som fortfarande tror på idiotmyten "Kunden har alltid rätt" :) | |
| nystan1 | 2009-05-19 18:47 | |
![]() | Hade det inte varit enklare att bara lämna ananasburken då, annars blev han ju tvungen att plocka ihop alla varorna en gång till, fast i en ny affär. Det känns som att det blev minst lika jobbigt för honom själv, som för affären. | |
| Minta | 2009-05-19 18:51 | |
![]() | Jo, men det kändes säkert inte bar att lägga pengarna i den butiken. | |
| Minta | 2009-05-19 18:51 | |
![]() | inte bra | |
| Kjempegrejt | 2009-05-19 18:52 | |
![]() | kermis: FAN så bra sagt!! Jobbigt med hundträning hela mitt liv, stöter fortfarande på problem. Har använt nossele till två hundar genom tiderna, då givet en kortare period och i samband med träning. Nosselen löser inga problem, den underlättar mest för mina axlar och hunden själv om man använder den rätt. Fast i matbutik kan man låta kunden ha rätt :) | |
| Kjempegrejt | 2009-05-19 18:52 | |
![]() | jobbat med hundträning, inte jobbigt med hundträning *skrev fel* hihihi | |
| nystan1 | 2009-05-19 18:55 | |
![]() | Ja, orkar man krångla till det så får man väl göra det då =) | |
| Kjempegrejt | 2009-05-19 18:57 | |
![]() | en missnöjd kund är minst tio missnöjda kunder, finns inget som sprider sig lika fort som en dålig upplevelse för en kund. Denne säger det gärna till alla. "usch så illa behandlad jag blev där" eller dylikt. En nöjd kund är EN nöjd kund, vi är inte lika noga med att sprida när vi är nöjda med något. | |