Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 0 |
Mobilspel
| Pågående | 19 997 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tyllestar | 2009-05-23 10:11 | |
![]() | Gismokvack09: Varför skiter du fullständigt i politik? och om du nu skiter i politiken, visa det med att rösta blankt! | |
| y not | 2009-05-23 10:22 | |
![]() | Varför anser du att man skall göra som du säger Tyllestar? Skulle du vilja att det verkligen var röstplikt och tvång på att gå till vallokalen och sortera pappersbitar? | |
| ingson | 2009-05-23 10:27 | |
![]() | Jag har förvisso inte letat så noga men jag är väldigt förvirrad över var och hur makten fördelas inom EUs olika delar. Såvitt jag förstår är det val till EU-parlamentet som har ett mycket begränsat inflytande, eller? Finns det någon vänlig själ som kan förklara eller hänvisa till max två A4 sidor? | |
| Iula - Ej medlem längre | 2009-05-25 08:29 | |
![]() | mp.se/templates/mct_...vd nr=13720 Jag funderar på om den här mannen kan vara något för mig. Visserligen har han ju uppenbarligen ingen känsla för stil och ett stort intresse för att läsa scifi men han verkar vettig och en nerd går ju oftast att lita på. | |
| Iula - Ej medlem längre | 2009-05-25 08:41 | |
![]() | Men det är klart, han ser ju lite anemisk ut. Man vill ju inte satsa sina pengar på en döende häst. maxandersson.blogspo...rs son.html Är det någon som vet om de här scififörfattarna är något att ha. Någon insatt i genren? | |
| Iula - Ej medlem längre | 2009-05-25 16:40 | |
![]() | Efter att ha lagt till Max på twitter har han nu även börjat följa mig. Ska jag twittra något som antyder att han bör tänka över val av frisyr och slips? Jag ser fram emot att rösta på den här mannen. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2009-05-25 18:36 | |
![]() | Här är en annan smått nördig individ (?), som drev en BBS på Amiga (NiKom-baserad) mellan 1992 och 2000. Jag ringde ofta dit (Telia närsamtal) innan Internet slog igenom. www.piratpartiet.se/...ar d_olsson | |
| anod - Ej medlem längre | 2009-05-25 18:38 | |
![]() | Jag gick aldrig med i EU,därför röstar jag inte | |
| micro113 | 2009-05-25 18:40 | |
![]() | Jag har aldrig röstat förut i EU valen, men kommer att göra det denna gång. Min röst kommer att hamna på Carl Schlyter som verkar vara den enda med vettig agenda, hög närvaro och stort engagemang. Maken kommer också rösta för första gången. Tidigare har vi som EU motståndare inte ansett att vi vill engagera oss i EU. Men efter mycket tänkande fram och tillbaka har vi kommit fram till att vi lika gärna kan göra våra röster hörda eftersom vi ändå är med och påverkas av de beslut som fattas. | |
| Tedacious | 2009-05-25 18:41 | |
![]() | angående röstningen på förstasidan, är jag besviken att sossarna paras ihop med vänstern och mp. Jag skulle aldrig i mitt liv rösta på sossarna, de hör inte hemma tillsammans med v egentligen. Men angående valet ska jag rösta på vänsterpartiet. Jag anser att Sverige bör lämna EU omgående, och framförallt om EU lyckas tvinga på Irlands befolkning att rösta ja till Lissabonfördraget. Rösa rött! rösta emot EU! rösta emot Lissabonfördraget! | |
| Mimikryp | 2009-05-25 20:37 | |
![]() | Jag bryr mig inte och är inte nämnvärt insatt, men ska i alla fall gå och rösta den 7:e om jag inte har fullt upp med annat hela dagen. | |
| Iula - Ej medlem längre | 2009-05-26 17:00 | |
![]() | tänkte bara uppdatera alla angående vad max nördtwittrar om: "MaxAndersson samåker med v och kd tillbaka till Göteborg; och undrar varför den liberala gruppen i EP alltid får ha två representanter på debatterna?" "Max", mitt val till EUparlamentet | |
| oumie | 2009-05-26 17:18 | |
![]() | men ni som blankröstar, VARFÖR? ingen bryr sig om eran blankröst ( det var nån som skrev ett så fint elakt inlägg om det men det försvann mystiskt ganska snabbt..) är det verkligen så himla svårt att skaffa er lite information och sen välja det minst dåliga alternativet? sverige har iaf, till skillnad från vissa andra länder, en hel del alternativ att välja mellan. är det så att ni verkligen tycker att alla partier är värdelösa så begrunda detta: (1) man kan inte få sin vilja igenom på alla plan. det existerar inget perfekt parti som tycker exakt som du i alla frågor (2) varför inte starta ett eget parti om du nu är för representativ demokrati men emot ALLA partier som finns? (3) eller skit i och rösta och sluta va så jävla mesig? | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-26 17:27 | |
![]() | oumie: Blankrösten visar statistiskt misstycke, kan man säga. Eller folks okunskap om politik. Jag srespekterar att man blankröstar och tycker det är bättre än att rösta på något man inte vet nåt om. Själv skulle jag inte blankrösta dock. Jag ser det som en plikt att rösta i folkomröstningar. Demokrati är ingen självklarhet och jag känner mig väldigt privilegierad av att ha chansen att lägga en avgörande röst. Politikens värld är en krånglig sådan men det lönar sig att hålla koll på partiers gemensamma åsikter och även medlemmars åsikter. Att vara upplyst och informerad är guld värt. Därmed inte sagt att jag själv har full koll ^^ | |
| ppi | 2009-05-26 17:28 | |
![]() | Jag ska rösta på piratpartiet, kan bli spännande. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-05-26 17:32 | |
![]() | Håller med oumie. Inte fan samlar man ihop blankrösterna i en urna och tänker: Nä, grabbar, nu får vi allt ändra vår politik för här har vi personer som är så missnöjda att inget parti duger. En blankröst ger ingen fingervisning om vad man är missnöjd med, vilket en röst på ett befintligt parti gör. Att blankrösta känns mest pubertalt. | |
| Göllefjön | 2009-05-26 17:38 | |
![]() | Håller HELT med, ska man visa sitt missnöje ska man skita i att rösta. Ingen kommenterar blankrösterna i efterhand, dock valdeltagandet. Det känns som att detta val har fått större uppmärksamhet än det 2004, kanske just på grund av det låga valdeltagandet då. Men annars är ju ett bra sätt att slippa sitt missnöje att faktiskt gå och rösta. Så svårt är det inte att ta reda på lite fakta om de olika alternativen, kan rekommendera eu-upplysningens hemsida bland annat. | |
| NarNarGoon | 2009-05-26 18:14 | |
![]() | Klart man skall utnyttja privilegiet att få rösta i ett land där valresultatet respekteras och det förekommer jämförelsevis lite valfusk. Att låta bli att rösta som protest eller för att man är emot EU är ju bara dumt - Sverige kommer att skicka 18 representanter till EU oavsett hur många som röstar. Man behöver inte vara mer insatt än att välja mellan höger eller vänster, så få partier som det finns att välja på. | |
| ALFASUD | 2009-05-26 18:35 | |
![]() | Välja mellan höger och vänster? Så nära som Moderaterna och Socialdemokraterna står idag så kan man väl knappast tala om höger och vänster längre? Att rösta blankt tycker jag är helt ok, ett bra sätt att visa sitt missnöje (att låta bli att rösta signalerar snarare att du inte tycker att val är så viktiga, vilket även det är helt ok) Att rösta på ett parti av gammal vana utan att veta var de står för tycker jag dock att man skall undvika, då är det bättre att låta bli att rösta överhuvudtaget. | |
| Tedacious | 2009-05-26 23:54 | |
![]() | det enda som talar för att jag ska välja piratpartiet istället för vänsterpartiet är för att det skulle vara "roligt". roligt att se omvärldens reaktioner om en representant från PP skulle sitta i EU parlamentet. | |