Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 031 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2009-05-27 11:08 | |
![]() | Okej okej, men jag tolkade det som att TS menade "trots att det är tråkigt". Som jag skrev så håller jag med om att alla inte är lämpade för vissa arbeten, men jag anser att man ska ta vilket jobb som helst oavsett om det är tråkigt eller ett s.k. skitjobb. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-27 11:08 | |
![]() | varför tog du upp det då? klart man undrar vad du menar.. | |
| Måns_E | 2009-05-27 11:19 | |
![]() | OK, då har vi nästa fråga jk, tror du inte att man själv är kompetent nog att avgöra om man inte klarar av ett arbete, dvs så väl vad som krävs av dig och hurpass kul du tycker att det är? Jag tror att de flesta människor faktiskt vill arbeta, men inte med vad som helst. Tack och lov så vill vi dock arbeta med olika saker (med vill så menar jag kan tänka oss att) | |
| apbur | 2009-05-27 11:21 | |
![]() | Jag sa att det finns andra sätt att tjäna pengar på som inte innebär att förvärvsarbeta. Klart många sätt kräver någon form av prestation. Ring till skattekontoret och fråga vilka inkomstbringande sysselsättningar de gärna vill belägga skatt på så har du nog fått några bra tips. | |
| Miss_jk | 2009-05-27 11:26 | |
![]() | Jag anser fortfarande att arbetet inte alltid måste vara kul. Är man arbetslös och behöver pengar så tar man ett lämpligt jobb. (Där lämpligt alltså inte alltid innebär roligt.) Jo, det är klart att man själv oftast vet om man klarar av ett arbete eller inte, men klara av är väl inte samma sak som att ha roligt? | |
| Måns_E | 2009-05-27 11:31 | |
![]() | Har någon överhuvudtaget påstått att det innebär att ha roligt? Nu läser du in argument som i a f inte jag har läst i den här tråden. Nu beror det i o f s hur man definierar ha roligt, jag skulle inte kunna tänka mig att arbeta på ett ställe där jag vantrivs med allt, oavsett hur min ekonomiska situation ser ut. Samtidigt så är jag naturligtvis redo att kompromissa en hel del med mina krav. Men oavsett vilket så anser jag att det är JAG som måste ta MITT beslut i frågan. | |
| Miss_jk | 2009-05-27 11:35 | |
![]() | "tror du inte att man själv är kompetent nog att avgöra om man inte klarar av ett arbete, dvs så väl vad som krävs av dig och -->hurpass kul du tycker att det är?<--" Det tolkade jag som att man skulle tycka att det var kul. Det var ju dumt av mig... Ja, jag hade då inte tänkt att ta beslut å dina vägnar, jag säger bara vad jag tycker. | |
| kärleksmumms | 2009-05-27 11:59 | |
![]() | Jag tar inte vilket jobb som helst. rörlig lön in my ass!!! Var på en arbetsintervju och där var det fast+rörlig lön. DÅ frågade jag vad den fasta lönen låg på,,, Då svarade braten : Lönen ligger mellan 14-41tusen! Var är den fasta lönen frågade jag åter igen. Ja 14-41 tusen är den fasta lönen. + hans intervju var på säkert 2 min... Suck!!! Jag tar hellre ett jobb som ger en bra pengar än en sån tråkmåns! ;) | |
| emmylish | 2009-05-27 13:40 | |
![]() | Jag har tidigare i sagt i tråden att jag inte tar vilket jobb som helst, och det håller jag fast vid, men vill tillägga en sak nu. Jag skulle inte tycka det var så jäkla kul att jobba på McDonalds, eller städa osv osv, men det skulle vara ett jobb och jag skulle ta det, även om det inte är mitt drömyrke. Säljare tar jag inte för att jag inte vill jobba med det, utan för att jag är olämplig (trust me, jag har en ganska bra distans till mig själv - till skillnad från vissa sökanden i idol som exempel) | |
| Bitte - Administratör | 2009-05-27 13:52 | |
![]() | om man nu har eget boende och omkostnader så måste man jobba,, så enkelt är det, sedan kanske inte alla jobb är "kul", men de ger en lön och det behöver man för att leva,, Bitte | |
| janjohan | 2009-05-27 14:13 | |
![]() | Men sen så är det väl ändå stor skillnad på vad man tycker är ett roligt jobb, ett jobb man kan stå ut med och ett som man verkligen skulle vantrivas med. Skulle göra allting för att undvika vissa jobb trots att de nu skulle betala min hyra. Det är inte värt ångesten av att varje dag behöva gå till ett jobb man vantrivs med. Så nej, jag skulle inte ta vad som helst. | |
| Minta | 2009-05-27 14:26 | |
![]() | Inte jag heller. Jag har gjort som upa, arbetat halvtid och levt enkelt tills jag hittat det som jag kan lägga "min själ i" eller näst intill. Alla är värda att jobba med något de inte vantrivs med. Jag tycker också att det är en sak att inte tycka att jobbet är kul och att direkt vantrivas med det eller med arbetskamraterna (mobbning t ex). Det finns tråkiga jobb som måste göras, men behövs verkligen MacDonalds? Alla skulle må bättre av att sluta äta där. | |
| Måns_E | 2009-05-27 14:35 | |
![]() | Om folk vägrade att ta underbetalda dåliga arbeten i större utsträckning så skulle arbetsgivarna tvingas att höja standarden och kvaliteten på de tjänsterna. Problemet är dock att så länge folk går med på att arbeta med vad som helst så händer inte heller något positivt med just de jobben som alla vantrivs med. | |
| Minta | 2009-05-27 14:52 | |
![]() | Det är det som inte ska vara möjligt längre. Piskan. | |
| Bitte - Administratör | 2009-05-27 14:54 | |
![]() | Alla jobb behövs,, så är det, man kan tycka att vissa är skit jobb ,, men även de ska göras,, lön , kan man alltid diskutera,, vad är en bra lön ,, ni vet mycket vill ha mer,, ,, alla löner är ju bättre än A-kassa eller nått bidrag för att överleva,, Bitte | |
| pennyjenny | 2009-05-27 15:00 | |
![]() | Det finns ju faktiskt de som vill ha "skitjobben". Jag känner många som säger att de aldrig skulle sätta sin fot i omsorgen, varken äldre- eller handikappomsorgen. Själv vill jag inget hellre än att jobba ned utvecklingsstörda/funktio nshindrade, för jag vet attdet kommer att ge mig så mycket mer än att sitta på ett kontor. | |
| kärleksmumms | 2009-05-27 15:07 | |
![]() | Jag tar inte ett jobb som kan ge en bra lön och vad man förtjänar. EN kompis till mig jobbade som telefonförsäljare och hon sålde mkt mer än alla andra på det jobbet. HON fick mindre lön än folk som inte hade gjort ett skit.. hon fick inte så mkt som de hade sagt!!! Det är fan sååååå jävla dåligt! jag har sökt 300 jobb sedan studenten (2008) och ingen har hört av sig! Jag har gått en utbildning hur man exakt ska skriva sitt cv o personligt brev. | |
| pennyjenny | 2009-05-27 15:19 | |
![]() | Nä, provisionslön tror jag bara på som extrajobb. | |
| - Shine - - Ej medlem längre | 2009-05-27 15:25 | |
![]() | Självklart kan man ta vad som helst så får man ju lite money...så länge ju..klart man inte ska jobba inom tex sjukvård m.m. men menade mest tex städning,försäljning, o.s.v. så länge får man ju lite pengar och sen får man ju söka bättre jobb under tiden.. Så slipper folk leva med olika bidrag.. | |
| pennyjenny | 2009-05-27 15:28 | |
![]() | Folk som redan har jobb verkar tro att det är så himla lätt att få jobb. För oss som sitter mitt i arbetslösheten är det inte alltid så enkelt. Fick en lista med 182 jobb när jag var på AF sist. 3/4 var sommarjobb, resten var jag knappt behörig att söka. Man ska ha jobbat med det, ha erfarenhet av det, men ska ha läst den extrakursen... | |