Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 833 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordyacht - Ej medlem längre | 2009-06-02 14:00 | |
![]() | Miss_jk Å andra sidan : "Antalet dödade i vägtrafiken i hela världen uppskattas till ca 1,2 miljoner per år eller ca 100 000 per månad" Har svårt att tänka mig att siffran för flyfkraschdöd ens kommer i närheten... | |
| Miss_jk | 2009-06-02 14:06 | |
![]() | Jo, men om man kollar procenten då. Av antalet trafikolyckor, hur många omkommer? Och hur många procent omkommer resp. överlever i flygolyckor? Känns väl som att det blir en mer "rättvis" bild om vi ska prata sådant. | |
| Minta | 2009-06-02 14:13 | |
![]() | Men när man sitter i ett plan som störtar så bryr man sig nog inte om att det är statistiskt liten risk. | |
| joulie | 2009-06-02 14:21 | |
![]() | Flygradar.nu visar flygtrafik över Sverige i realtid. Man kan även få information om flygplanstyp, flygbolag och rutter för stora delar av den kommersiella flygtrafiken som flyger över Sverige. www.flygradar.nu/ Enligt mig en kul sida. Nyss flög ett plan med kineser över mitt huvud. De skulle till NY. :) /Yrkesskadad | |
| vulcan | 2009-06-02 14:21 | |
![]() | Det relevanta jämförelsemåttet är antal döda per resenär och längdenhet. Har för mig att man använder uttrycket "passagerarkilometer" (hinner inte googla nu). Dvs: Om 1 miljon människor åker sammanlagt 10 miljoner mil i bil och 1 miljon människor avverkar samma sträcka i flygplan, hur många dödas/skadas då? Såvitt jag minns vinner flygplanet den jämförelsen ordentligt. | |
| ANDERStG | 2009-06-02 14:28 | |
![]() | Tja, turister skulle i många fall välja en kortare resa om de tvingades sitta i bil/buss/tåg så man kan argumentera emot kilometrarnas relevans. Men flyget vinner troligen ändå. | |
| Lisaa | 2009-06-03 14:19 | |
![]() | Om man återigen tänker på det franska planet så kan man läsa hur smart man tänker när man är sexton bast: www.tjuvlyssnat.se/g...t- fejkplan | |