Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 810 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| köttflöjt - Ej medlem längre | 2009-06-05 01:47 | |
![]() | Egotrippar är i alla fall lagliga än så länge, tack och lov. :) | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-06-05 01:49 | |
![]() | ja visst är det så köttflöjt, även om de kan såra andra människor... | |
| Maskulinist | 2009-06-05 01:51 | |
![]() | Att otrohet är lagligt är i och för sig lite märkligt. Rent principiellt är det ju som vilket kontraktsbrott som helst. | |
| köttflöjt - Ej medlem längre | 2009-06-05 01:52 | |
![]() | Om man glädjer 10 män och sårar 1 så blir det ändå bra i slutändan ska du se, så länge man lyckas intala sig att man är utilitarist. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-06-05 01:54 | |
![]() | hoppas du skämtar lite köttis...den som blir sårad är ju den som hon lever ihop med, som ju ska betyda något för henne. Det känns inte som kärlek, då kan hon ju lika gärna göra slut och ligga runt utan att någon blir ledsen. | |
| Maskulinist | 2009-06-05 01:56 | |
![]() | Kött: Virus och bakterier har inte förmågan att reflektera över sina handlingar och deras konsekvenser, vilket är en grundförutsättning för att man ska kunna tala om godhet och ondska. Förstår inte alls varför Neo-tankeexperimentet skulle vara trivialt. Tycker det är ett bra sätt att testa om man drar åt utilitarism, eller om man faktiskt tillskriver sanningen ett egenvärde. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-06-05 01:57 | |
![]() | alla förhållanden(enligt min mening)vare sig det är mellan polare, barn/förälder, arbetskompisar eller romantiskt förhållande(mono eller polygamt) ska väl ändå bygga på någon slags respekt för varandras känslor? att man vet var gränser går osv.. | |
| Maskulinist | 2009-06-05 01:59 | |
![]() | Du vet tydligen inte vad utilitarism är. Det är den sammanlagda mängden lidande kontra lycka som räknas. Bara det. Hur många man glädjer är helt ointressant, om det sammantagna lidandet fortfarande blir större. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-06-05 02:01 | |
![]() | haha, vete fan om de 10 är sååå jävla himlastormande lyckliga bara för att de fått knulla en gång... | |
| kickazzes | 2009-06-05 02:03 | |
![]() | ond kanin - är helt rätt ute - bekräftelse/att vara attraktiv - det är värt mer än när den man är ihop med/gift med säger det .... eller nåt | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-06-05 02:03 | |
![]() | Glider osökt över på lite Fråga Olle-karaktärsfrågor här, men: Vad tror ni om det här med sexualitet då? Har en man lättare att njuta av fantasier / porrsurfande och onani, behöver inte alltid en annan människa för att "försvinna" från ett förhållandes stundtals jobbiga press? Eller är det så att kvinnor inte kan "tänka bort" det jobbiga på samma sätt utan behöver det fysiska uppskattandet för att nå samma känsla av tillfällig befrielse? Det har sagts någonstans att kvinnor under sitt liv ofta har fler sexpartners än män. Jag säger inte att något av detta är sant, jag bara spekulerar vilt. | |
| apbur | 2009-06-05 02:09 | |
![]() | Jag får en känsla av att TS själv vill lätta sitt samvete genom att desperat försöka hitta argument för sin väninnas beteende. Förstår att det kan vara svårt i lägen där någon säger något i förtroende och man anser sig ha givit ett löfte att ingenting säga trots att man oftast inte har det. En "hemlighet" är oftast en belastning och vet man med sig själv att man har gjort fel, vilket de flesta människor ändå gör, gör man fel när man delar hemligheten med någon och samtidigt begär ett löfte. En vän lättar aldrig på sin egen börda på bekostnad av den som känner lojalitet gentemot en, man gör helt enkelt inte så. Jag ser det som att TS faktiskt har ett ansvar trots att dilemmat inte är självförvållat. Personligen hade jag pressat min vän så mycket att hon förmodligen hade känt sig tvingad att tala med sin man. | |
| groenmeyer | 2009-06-05 02:10 | |
![]() | undrar lite hur många hycklare som skrivit i denna tråden. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-06-05 02:12 | |
![]() | It takes one to know one.. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-06-05 02:22 | |
![]() | Hycklare? Så att... alla skulle vara otrogna om de fick chansen? | |
| Gottis | 2009-06-05 04:08 | |
![]() | Varför hänger man ut folk här | |
| Gottis | 2009-06-05 04:18 | |
![]() | det är skribenten själv som är ute och nosar | |
| Miss_jk | 2009-06-05 07:02 | |
![]() | Varför tjafsar alla om att det är TS själv som är otrogen? Varför är det större risk att hon är det istället för hennes kompis? | |
| polisbil | 2009-06-05 07:13 | |
![]() | Gillar din lilla slip i grundinlagget ;)) | |
| Miss_jk | 2009-06-05 08:47 | |
![]() | Vilken slip..? | |