Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 83 |
Mobilspel
| Pågående | 19 807 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-06-05 16:52 | |
![]() | apbur right back to you | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-06-05 16:53 | |
![]() | En djurvän jo hej du. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-06-05 16:54 | |
![]() | du verkar kunna mycket om att klubba djur?? Egen erfarenhet? | |
| apbur | 2009-06-05 17:09 | |
![]() | Bino, jag tycker att människor som släpper ut sina sommarkatter och bidrar till vildkattsbeståndet gör fel. Det är dessa människor som har gjort fel från början. Nu ser man ett problem med att det är för många vildkatter. Jag vet egentligen inte om jag själv anser att det är ett särskilt stort problem då vi i Sverige har förhållandevis väldigt få förvildade katter. Däremot har vi en karg vinter som gör att de katter som inte har någon ägare med all sannolikhet kommer gå en ganska jobbig död till mötes. Att man faktiskt vill försöka ta ansvar för dessa djur genom att skjuta av en del ser jag bara som ett tecken på empati. Ett fel har redan begåtts, folk har varit ansvarslösa och släppt ut katten de inte önskar behålla längre. Skjuter vi av några katter så minskar också kattbeståndet då färre ungar kommer födas. Jag ber dig också sluta dra massa konstiga förhastade slutsatser och sedan anklaga folk för massa saker de inte har sagt. Nästa gång anmäler jag dig för jag är olidligt trött på ditt sätt att diskutera. | |
| weathergirl | 2009-06-05 17:42 | |
![]() | Jag tycker att kommunerna kan göra någon deal med landets veterinärer så att de kan avliva vildkatterna till ett rabatterat pris och sedan kremera askan. Att skjuta dem visst, men det kostar också pengar och det är inte humant, jag tror till och med att det är straffbart för en privatperson att skjuta katter pga lidandet, rätta mig om jag har fel. Har själv tagit hand om en vildkatt, han är världens sötaste, men tyvärr finns det för många vildkatter för att alla ska kunna få ett hem och vissa är för förvildade för att bli huskatter. Dessutom blir problemet bara större ju längre man väntar med att avliva dem. Hittade en vildkatt utanför vårat hus som någon antagligen förgiftat den skakade och spydde, inte kul att se alls, tog den till polisen för avlivning och de tog den till veterinären, det är det ända humana enligt mig. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-05 17:43 | |
![]() | Nej, det är inte straffbart. | |
| weathergirl | 2009-06-05 17:45 | |
![]() | De som har "sommarkatter" och sedan släpper ut dem borde få dryga böter, då skulle man kunna finansiera avlivningarna, överhuvudtaget borde det vara dryga böter för all form av djurplågeri och pengarna borde gå tillbaka till att värna om djuren i samhället. Shit nu börjar jag låta som värsta aktivisten haha. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-06-05 17:55 | |
![]() | apbur vad har jag skrivit som ingen sagt? Tacksam om du talar om det för mig.Anmäla mig för vad? Jag är kanske trött på ditt sätt att diskutera. | |
| weathergirl | 2009-06-05 18:02 | |
![]() | www.riksdagen.se/Web...00 7%3A1150 Är det inom tätbebyggt område krväs det tillstånd av polismyndigheten för att få skjuta en vildkatt, och man får heller inget generellt tillstånd, typ att skjuta 7 katter utan man får tillstånd per katt. Struntar man i att skaffa tillstånd blir det böter. | |
| apbur | 2009-06-05 18:03 | |
![]() | weathergirl, jag tror faktiskt det är mer humant att skjuta en förvildad katt än att fånga in den, stressa den, för att sedan ge den en dos avlivningsmedel. Sen är det ju inte vanliga privatpersoner som ska gå ut och skjuta katterna. Gissar väl att kommunen hyr in någon och att det sker under väldigt kontrollerade former. | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-06-05 18:13 | |
![]() | Skjut eskil erlandsson istället då..) | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-06-05 18:14 | |
![]() | Ge varandra ett skjut istället *inte jag som sa* | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-06-05 18:15 | |
![]() | Nä nä vita sant men du tänkte ..) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-05 18:15 | |
![]() | Min granne brukar få såna uppdrag, avliva skabbrävar och trafikskadat vilt. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-05 18:17 | |
![]() | ------------> visar ut dem som mordhotar människor och tramsar till det överallt. | |
| mrperfect | 2009-06-05 18:18 | |
![]() | *filtrerar vitas oanständiga förslag* *båtta* | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-06-05 18:19 | |
![]() | varför mord hotar jag någon mommes eller ..) | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-06-05 18:20 | |
![]() | Låt djuren får leva ..) | |
| ---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-05 18:20 | |
![]() | Retar mig på människor som förnedrar sig själva. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-05 18:21 | |
![]() | Sorry, jag glömde av att alla bor i tätbebyggt område, även alla vildkatter. | |