Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 663 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LisaE0 - Ej medlem längre | 2009-06-05 19:45 | |
![]() | Angående TS:s ursprungsfråga...visst är det ett svekfullt beteende och även någon slags otrohet. MÅSTE ni karlar vara på detdär viset? - Inte alla såklart, men tydligen alldeles för många (jaja, gååå nu int upp i limningen, visst veeet jag att det finns tjejer som "beter sig" också) Snacka om att man kan tappa tron på mänskligheten när man läser trådar som denna *snyft* | |
| -BLÅVITT- | 2009-06-05 19:46 | |
![]() | FLuBBeR: Vi har faktiskt inte pratat om det specifikt. Hon vet att jag gjort det (rensar aldrig webhistorik på Internet Explorer), men jag tror inte hon tycker det är jättehemskt. Tror inte att hon surfar porr, men det vet jag inte till 100%. Nånstans tycker jag det är okej att man inte vet fullständigt vad den andra håller på med. Om hon småflörtar lite på krogen, så fine - så länge det inte blir mer än så (även om jag naturligtvis blivit förbannad om jag sett det hela själv). | |
| piff-puff - Ej medlem längre | 2009-06-05 19:54 | |
![]() | Vad är otrohet? hur ska man definera det? Är det olika från person till person, var ribban ligger? Är det en tanke en dröm eller är det handligen dvs sexet? Är man otrogen om man lever i ett bra förhållade? Eller är det brister i det som gör att man söker annat? | |
| ankijoh | 2009-06-05 19:54 | |
![]() | Har läst igenom tråden och håller med om allt "bitley" säger. =) (så fick jag det sagt). | |
| -BLÅVITT- | 2009-06-05 19:55 | |
![]() | Och till alla killar (och tjejer) härinne: Hur många har kollat på porr på nätet? Hand upp! Anser ni er otrogna (om ni haft en relation vid tillfället)? | |
| piff-puff - Ej medlem längre | 2009-06-05 19:56 | |
![]() | Hur många har flirat då? Hand upp! Anser ni er otrogna (om ni haft en relation vid tillfället)? | |
| Mouche - Administratör | 2009-06-05 19:57 | |
![]() | Jag har avlägsnat ett par inlägg varav ett var ett, vad jag brukar benämna, "utvärdering av en för skribenten totalt okänd person och som mer påvisar den egna präktigheten än den andres ev. fel och brister"! Alla, och då menar jag alltså alla, har en rätt att uttrycka sina egna åsikter här i Forumet, detta så länge som de regler som är uppsatta för sajten följs vill säga! Det finns definitivt ingen anledning att mitt under pågående diskussion, helt plötsligt välja ut EN av skribenterna och ösa sin galla över honom/henne för att hon/han "minsann tycker annorlunda än oss andra jämt"! Världen vore förbenat trist om alla bara sa Ja, Tack och Amen till allt alla andra sa. Inga fler såna dumheter tack. Mouche | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-06-05 19:58 | |
![]() | Ärligt så lyssna inte så mycket på dolkstötar tal beroende på hur mycket du gillar karln. Det finns större svek en ett knull. Ärligt. Vad Otrohetensgräns går är en fråga om sedvänja, finns nog inga vattentäta skott. Men att din karl var sugen är nog givet. Hur pass kul har ni övrigt, vad har ni för gemensama intressen, hur mycket delar ni medvarandra. Jag skulle tippa att de flesta blir sugna i ett förhållande på något nytt efter något år även om inte alla fullbordar det. De som hävdar något annat är nog en lögnare eller en ängel. | |
| zicci | 2009-06-05 20:09 | |
![]() | För mig är det en stor skillnad att titta på bilder av främmande människor eller fantisera om saker och att ta kontakt med människor som man flirtar med, mailar med och byter bilder med utan sin partners godkännande. Jag skulle känt mig oerhört sviken. Vet inte om jag tycker att det spelar någon roll att en barn inblandat, mår man själv inte bra så bör man kanske avsluta förhållandet och hoppas på att kunna skapa en bra vänskapsrelation istället? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-06-05 20:09 | |
![]() | BLÅVITT: Har inte läst hela tråden, men undrar bara om någon här har påstått att porrsurfande är jämförbart med att ha kontakt med verkliga människor och sexchatta/-maila? Porrsurfande kan ur min synvinkel inte vara otrohet eftersom sådan kräver en mänsklig motpart. Porr blir ett problem bara om någon sysslar med det i sådan utsträckning att samlivet blir lidande - och då är personen är att klassa som missbrukare. | |
| -BLÅVITT- | 2009-06-05 20:24 | |
![]() | Sylvia: Detsamma - har inte läst hela tråden heller. Men, när man läser trådens titel blir man (=jag) lite nyfiken. Har själv funderat lite över detta nämligen. Det är ju inte så att jag ringer eller ropar att "Nu, älskling, tänkte jag surfa lite porr" Det är okej med dig, va?!" Därför kan det vara lite kul vad ni andra tycker om detta. (Och med "porr" menar jag inte massproducerad amerikansk dollarporr, utan amatörbilder/-filmer på "vanligt folk"). | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-05 20:38 | |
![]() | Blåvitt, ska ärligt säga att jag aldrig porrsurfat. Men när jag var tonåring och just börjat bli sexuellt medveten brukade jag smyga med mig en och annan porrtidning från pappas gömsle. Sen har det förstås hänt att jag kollat nån porrfilm, dock bara av nyfikenhet och det var ingen hit. Kanske för att filmer oftast är gjorda utifrån ett manligt sexfantasiperspektiv. Vet inte. Det passade inte mig. Men precis som Sylvia skriver, och som TS är inne på, är det en himla skillnad på att surfa porr och att ha sexuell kontakt med en annan människa (oavsett om det är över internet eller irl). Det Bitley redan varit inne på vill jag upprepa: Gör endast det du tycker vore okej om din partner gjorde. Det betyder alltså INTE att min karl måste fråga mig först innan han porrsurfar (om han nu gör det). Jag är rätt övertygad om att han inte skulle bry sig ett vitten om ifall jag gjorde det också nån gång. Däremot skulle han väl knappast tycka att det vore okej om jag sexchattade med någon karl, oavsett om jag aldrig skulle träffa denne eller inte. För min del är gränserna väldigt tydliga, kontrakt eller inte. Min sambo och jag har då aldrig diskuterat vad som är otrohet, kanske för att det aldrig funnits anledning. Finns vanlig respekt så finns trohet, det är min övertygelse. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2009-06-05 20:38 | |
![]() | Ruttet tycker jag..läste bara de första inläggen. Hade jag en tjej som höll på så så skulle jag dumpa direkt... | |
| -Nephelia- | 2009-06-05 20:47 | |
![]() | håller med föregående talare | |
| le-lou | 2009-06-05 21:20 | |
![]() | samma här, ruttet gjort. Att surfa porr går ju knappast att jämföra med att aktivt ta kontakt med riktiga tjejer och snacka sex med dem. Herregud vilken looser. | |
| Småplock | 2009-06-05 21:30 | |
![]() | Ja, det är otrohet. Ingen tvekan. | |
| Snoosy | 2009-06-05 21:32 | |
![]() | När det är så systematiskt så är det helt klart otrohet. | |
| pion ekrot | 2009-06-06 09:55 | |
![]() | Usch, fruktansvärt. Skitsamma om det kan kallas otrohet eller inte - det är ett upplevt svek oavsett, och som i praktiken försvårar er relation som ju ska vara fungerande för att det ska vara någon vits. Tycker det är bra det som katalias säger: "Finns vanlig respekt så finns trohet, det är min övertygelse". | |
| SoparBanan - Ej medlem längre | 2009-06-06 10:46 | |
![]() | Spelar det någon roll vad vi andra tycker? Det är din upplevelse av det hela som är det viktiga. Om du känner dig sviken av någon anledning, så är det så. Om inte, så är det precis lika ok. Det här är ingen domstol. | |
| älgvägen | 2009-06-06 11:03 | |
![]() | ett stort svek men de är upp till dig att avgöra hur fortsättningen blir | |