Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 0 |
Mobilspel
| Pågående | 19 997 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ässät | 2009-06-18 19:53 | |
![]() | Där jag jobbade förut fick man inte ha fleecetröja på sig.. | |
| Billy Rubin | 2009-06-18 20:16 | |
![]() | Risotto: Angående arbetsglädje. Min farsa är mjölkbonde och har arbetat sedan 15 års åldern. Han har inte varit ledig en enda dag de sista 60 åren. Även bröllopsdagen började och slutade med mjölkning. Nu börjar han dock krokna pga utslitna höftleder men deltar fortfarande dagligen i arbetet på gården som nu drivs av min lillebror. Hanhar alltså klivit upp kl 0600 dagligen under årets alla dagar. Fritiden har bestått av jakt och fiske. Jag har trivts med sin livsstil och arbete och jag har aldrig hört honom klaga på arbetet. Dagens ungdom kan förstås inte förstå denna livsstil och lutheranska inställning till arbete som de flesta hadde i vårt gamla bondesamhälle. | |
| Billy Rubin | 2009-06-18 20:17 | |
![]() | Rättelse: "Han har trivts med..." | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-06-18 20:28 | |
![]() | Upp klockan 0600? Låter som sovmorgon för en bonde det... | |
| sjöbris - Ej medlem längre | 2009-06-18 20:29 | |
![]() | Tänk att den dagen kom fortare än kvickt då jag insåg att även i lilla mig finns en liten mobbarvrå...Skulle nämligen ha god lust att börja micro-mobba personer med förhöjda bilirubinvärden. *l* *men står ändå orubbligt emot frestelsen* | |
| Billy Rubin | 2009-06-18 20:30 | |
![]() | Det beror på hur kossorna är inställda. Det går bra att mjölka kl 0630 om man justerar tiden på kvällen. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-06-18 20:32 | |
![]() | Hm, alla bönder jag träffat, unga som gamla är uppe vid 4-5 i alla fall. Sen är det jobbigare för kroppen att ha fel dygnsrytm. Det är lättare att kliva upp 5 på morgonen än 5 på eftermiddagen. Din farsa tog den enkla vägen. Dagens ungdomar mår garanterat sämre :) | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-06-18 20:33 | |
![]() | Jobba som mjölkbonde själv då billy, om det är så jävla kul och givande. | |
| Billy Rubin | 2009-06-18 20:33 | |
![]() | Sjöbris: Mina ögonvitor är vita som snö! Hur är det med dina? | |
| Billy Rubin | 2009-06-18 20:36 | |
![]() | Tyvärr kan gården inte livnära mer än de som redan jobbar där. Jag fick söka min försörjning på annat håll. Annars skulle jag inte ha haft ngt emot att vara bonde. Kanske någon vecka med avbytare i så fal. | |
| sjöbris - Ej medlem längre | 2009-06-18 20:38 | |
![]() | Min själ är vit som snö. Hur är det med din? | |
| Billy Rubin | 2009-06-18 20:40 | |
![]() | Svart som sot? | |
| Nemi | 2009-06-18 20:53 | |
![]() | Denna tråd har tappat sitt ursprungliga ämne rätt så rejält. Var snälla och skriv om tips på arbeten att söka eller hur man kan gå tillväga för att hitta jobb och inget annat. (Politik och arbetsmoral och liknande kan med fördel diskuteras i andra,egna trådar. Trådskaparen ville ha hjälp i sitt jobbsökande, inte diskutera fleecetröjor.) /Forumvärd Nemi | |