Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 958

Forumkategorier

Användare Inlägg  
P Trouble - Ej medlem längre2009-06-26 11:25
Antal inlägg: 41

"En av dem största", "bättre musik är svår att hitta", "fantastisk"...herregud, inte undra på att världen är i det tillstånd den är om det är vad folk tycker. Symptomatiskt för vansinnet och den låga nivån på vettet här i världen.

Miss_jk2009-06-26 11:29
Antal inlägg: 8941

Och en ännu lägre nivå på vettet om man vill att alla ska tycka likadant. Vansinnigt om något. Inte konstigt att världen ser ut som den gör om man blir upprörd över att någon har en annan åsikt än man själv.

tilduskan - Ej medlem längre2009-06-26 11:30
Antal inlägg: 1208

ok så han blev somhan blev men bad och thriller är bra än....

P Trouble - Ej medlem längre2009-06-26 11:32

Hahaha, det handlar inte om att bli upprörd över att någon har en annan åsikt, det handlar om att folk köper vilket jävla skit som helst.

Tog du åt dig eller varför blir du så till dig i trasorna?

tattarfinkel2009-06-26 11:37
Antal inlägg: 1611

På ett sätt är han inte död, han kommer att bli ihågkommen låångt fram över och finnas i våra hjärtan.

En legend har lämnat oss :(

R.I.P

lady_lisa2009-06-26 11:42
Antal inlägg: 1

En hjärtattack. Så ung, men han var nog rätt sjuk och jag tror inte han hade särskilt bra hälsa, så det är inte så förvånande på ett sätt. Mycket påfrestningar i hans liv. Fatta.. artist sen barnsben med all den press det innebär. Sen alla turer kring rättegångar och hans ekonomiska skulder m.m.

Huruvida han själv blev utnyttjad som barn eller utnyttjade barn när han blev vuxen, det kan man ju tro coh tänka vad man vill om, jag har ingen aning. Men ett musikaliskt geni var han ändå. Känns skitkonstigt att han är borta..

monk - Administratör2009-06-26 11:42
Antal inlägg: 2379

King of pop - RIP

hussar2009-06-26 11:47
Antal inlägg: 328

King of pop ? King of flopp :P snarare hihi

vulcan2009-06-26 11:54
Antal inlägg: 7666

En liten pojke med stor, stor talang som tvingades bli vuxen alldeles för tidigt och kanske pga det aldrig blev vuxen i ordets rätta bemärkelse. Jag såg en intervju med honom för ett antal år sen och kände väldigt intensivt "detta är ett barn i en vuxens kropp", särskilt när han talade om sin barndom och om sin pappa.

Hans musik är inte riktigt min tekopp, men hans storhet som artist och låtskrivare kan inte ifrågasättas.

P Trouble - Ej medlem längre2009-06-26 11:55

Eh, jo, den kan definitivt ifrågasättas.

Miss_jk2009-06-26 12:03

Vad är det vi köper när vi "köper vad som helst"? Som sagt, vi har alla olika smak, det är väl verkligen inte konstigt? Du gillar honom uppenbarligen inte, jag gillar hans musik och någon annan gillar honom. Ser inte alls problemet. Till mig i trasorna är jag inte, jag tyckte bara att det var konstigt skrivet.

Miss_jk2009-06-26 12:05

Kan den ifrågasättas? Har du levt i en grotta senaste 30 åren och missat hur stor han har vart? Även om man inte gillar honom så råder det absolut inga tvivel om att han var stor.

P Trouble - Ej medlem längre2009-06-26 12:23

Det är att köpa vilket kommersialierat skit som helst, med vilka imbecilla texter som helst, och inte ifrågasätta det. Problemet är att det fördummar och leder till blind konsumtion.

Dessutom, stor innebär inte kvalité. I såna fall hade McDonalds, Coca-Cola, H&M och Spice Girls varit representanter för höjden av kvalité. Och om du nu skall tjattra om att andra kan ha en annan smak, får du väl vara konsekvent och inse att andra ifrågasätter hans s.k. storhet.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-06-26 12:23
Antal inlägg: 2521

Hm..vore intressant att få veta vilka "dom stora" är enligt P Trouble. Men då spårar väl tråden ur iofs...

P Trouble - Ej medlem längre2009-06-26 12:25

Ja, det är väl inte relevant i denna tråden iofs, men Scott Walker, Tom Waits, Patti Smith och John Martyn är då mer kvalité än lelle Jackson.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-06-26 12:27

Tack för svaret, P T.

Miss_jk2009-06-26 12:36

Jag är konsekvent. Tycker inte alls att det är konstigt att du inte gillar honom, inte heller att du gillar t.ex. Tom Waits. Det jag ifrågasätter är att DU ifrågasätter hans storhet. Storhet alltså som i en av tidernas mest hyllade, mest kända och mest omtyckta artist. Att tycka att någon är stor är inte samma sak som att tycka att denne är bra. Hitler var stor på sin tid, men frågan är hur många som tycker att det han gjorde var bra. Med andra ord, hans storhet går inte att förneka, däremot kan man tycka att var usel som artist, det är något helt annat.

Det där med att en artist skulle fördumma vette fan. Okej, om man blir hysterisk och lever sitt liv efter någon, i detta fall MJ, men att jag skulle bli dummare än jag redan är av att lyssna på Beat It och Thriller tvivlar jag starkt på.

Nunnelunan2009-06-26 12:43
Antal inlägg: 1172

Det är bra Miss_jk, men konstatera att det finns människor som inte har någon som helst insyn i sin egen problematik och sina egna uttalanden (omnipotens bland annat).
Inledningsvis startade denna tråd på grund av att Michael Jackson avled igår. Är det inte möjligt att starta en ny tråd om gillar/gillar inte vad det gäller musik?
Självklart är all musik kvalitet, men det är en annan sak vilken smak vi har. Vi kan ju annars säga att det är fel att tycka bättre om blått än om gult, eftersom även det är en individuell känslomässig tolkning som är upp till var och en?
R.I.P. Michael och läs inte denna tråd!

Mouche - Administratör2009-06-26 12:49
Antal inlägg: 24193

Inte den musikstil jag föredrar men jag beklagar ändå att en stor profil inom musikgenren är borta och detta i alltför ung ålder.

R.I.P

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-06-26 12:52

Nunne: "R.I.P. Michael och läs inte denna tråd!"

Hahha! Vad vore livet utan humor - och utan den tragikomiska inte minst. :))

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?