Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 644 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-07-09 21:55 | |
![]() | "Blonde" - Marilyn Monroe | |
| Sotfinger | 2009-07-09 22:10 | |
![]() | Vill man slippa frosseri i övergrepp men ändå läsa en gripande bok så är "Mig äger ingen" av Åsa Linderborg. Nåt att rekommendera. Kärleksfull, rörande, sorglig men ändå så positiv. En riktig pärla. Åsa berättar om sin uppväxt och om sin pappa som trots alla sina tillkortakommanden förmedlar en stor kraft. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2009-07-09 22:41 | |
![]() | "Glöm att ni har en dotter" En kvinna som åker fast för drogsmuggling och döms till 25 års fängelse i Thailand. | |
| ercama | 2009-07-09 22:44 | |
![]() | Har precis läst klart en bok om Sydafrikanskan Alison som blev kidnappad, våldtagen och nästan mördad av Frans du Toit och Theuns Kruger. Att hon överlevde var ett mirakel, halsen var av och tarmarna hängde ut. I rättegången "skyllde" t.ex. Frans på att han vid tillfället varit besatt av en demon. Theuns kallades för "satans son = Damon" och båda två var insatta och involverade i satanismen. Det verkar vara ren o skär ondska som drivit dessa två dårar. De åt till och med frukost med hjälp av den blodiga kniven som de trodde att de hade dödat Alison med. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-07-09 22:45 | |
![]() | "Laterna Magica"-Ingmar Bergman En man som åker dit för skattefusk. Domen minns jag inte. | |
| Sotfinger | 2009-07-09 22:45 | |
![]() | Låter ju jättekul. | |
| remvanrijn | 2009-07-09 22:46 | |
![]() | om mannnen var politiker eller höjdare i näringslivet blir nog fallet nerlagd , då uppsått inte gick att bevisa.. | |
| ercama | 2009-07-09 22:50 | |
![]() | Beskrivning: Jag läste New York Times en morgon och kom till dödsrunorna. Ett foto visade en man i en rättssal. Han hette Ron Williamson och han var, självfallet, avliden. Fotot hade tagits när han frigavs ur fängelset. Det var mer en berättelse än en dödsruna - och jag fascinerades av den. Williamson och jag var ungefär lika gamla. Jag drömde om att spela professionell baseball, kom aldrig nära, men han hade "draftats" i andra omgången. Några år senare återvände han till sin hemstad med en skadad arm. Han kunde inte hantera vardagen och drack mer och mer. Polisen misstänkte honom för ett olöst mord och efter fem år arresterades han. Deras bevisföring var mycket vag, men juryn gillade honom inte och han dömdes till döden. Efter 12 års väntan oskyldigförklarades han med hjälp av DNA-bevis. Jag läste texten två gånger, sedan ringde jag mitt förlag för att berätta att jag hittat min nästa historia. | |
| ercama | 2009-07-09 22:51 | |
![]() | I tillägg till ovanstående Den oskyldige mannen : mord och orättvisa i en småstad Författare: John Grisham | |
| skrabban | 2009-07-09 23:40 | |
![]() | Inte utan min dotter skriven av Betty Mahmody. Det är en sann berättelse som har hänt Betty själv. Mycket gripande. | |
| videli | 2009-07-11 20:13 | |
![]() | "Hej då allihopa" av Conny Palmkvist Om när hans mamma gick bort i cancer. Mycket gripande bok. Man sträckläser den. Och gråter floder. | |
| Nickupptaget - Ej medlem längre | 2009-07-11 20:24 | |
![]() | Såg att någon nämnt "Glöm att ni har en dotter". Om ni läser den så läs också "Diplomatdottern" och jämför de båda kvinnornas syn på varandra och sina respektive brott. Jag föredrog den förstnämnda. | |
| Ässät | 2009-07-11 21:09 | |
![]() | Jag håller på och läser en verklighetsbaserad bok nu som heter Skadad av Cathy Glass.. enormt bra.. här är länken till en recension www.bokia.se/skadad-...15 0500424/ | |
| videli | 2009-07-11 21:15 | |
![]() | Om boken "Hej då, allihopa" av Conny Palmkvist: www.connypalmkvist.s...om -boken1/ | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-07-11 22:19 | |
![]() | Mein Kampf tror jag handlra om verkligheten | |
| Tyllestar | 2010-04-23 15:40 | |
![]() | 101 tips för framgångsrika studier [Hjärna Utbildning] skriven av Anna Tebelius Bodin ... inte om nåt som har hänt, men saker som kommer att hända om du följer alla tipsen i hennes bok! Det var perfekt för mig! läs den och ändra dina vanor! | |