Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 19 740 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-07-13 15:58 | |
![]() | Jag är inte ens 27, men har inte heller någon elvisp. Har en mjölkskummare sponsrad av Zoegas som jag brukar vispa grädde med till frukost. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-07-13 16:04 | |
![]() | Jag är 27 och har elvisp, matberedare, blender etc...går hur bra sm helst. Även en spikmatta i garderoben och tji åldersnoja. | |
| Kristina_176 | 2009-07-13 16:11 | |
![]() | Hm. Jag måste nog förklara mig ytterligare beträffande elvispen, även om Larvbrud faktiskt sammanfattade min inställning till den ganska bra.:) Bakningen på hemkunskapen var ett nödvändigt tvång. Den där sockerkakan jag nämnde i ett tidigare inlägg lär nog dra ut på tiden.;) Jag tror inte heller att personerna som gav mig den presenten förväntar sig nån sockerkaka (möjligen en tårta nästa födelsedag då). Enda anledningen till att behovet av en elvisp kom på tal, var för att jag vid ett svagt ögonblick uttryckte en önskan om en sådan, för att göra potatismos som alternativ till min nudelrika studentkost. I mitt bostadsområde finns det säkert en elvisp i varje hushåll. Rebelliskt brukar jag titta ut genom fönstret och tänka: "Visserligen blir jag äldre, men jag bestämmer själv vilken väg jag ska gå och när!" Tillsammans med kaffebryggaren (jag dricker för övrigt inte kaffe) utgör elvispen ett monument över det jag ännu inte önskar uppnå i livet: Bullbaknings- och kaffekokarstadiet - moderligheten om man så vill. Jag finner det egentligen ganska roande att jag emellanåt nojar mig över något som jag egentligen inte eftersträvar just nu. Fram tills dess äter jag mitt potatismos och är glad.:) | |
| BenDavis | 2009-07-13 19:20 | |
![]() | "Bullbaknings- och kaffekokarstadiet - moderligheten om man så vill." Det är väl ingen som säger att bli äldre leder till det stadiet. Du väljer ju själv hur du vill åldras. Jag är nästan lika gammal som du och jag tycker det är soft att bli äldre. Man lär sig mer hela tiden och när jag ser tillbaka på mig själv 1, 5 eller 10 år blir jag bara ännu mer glad över att jag blir äldre :) | |
| Sangria | 2009-07-13 19:38 | |
![]() | Alternativet till samtliga åldernojor är ju döden så jag antar att så länge man inte har den flåsande i nacken så är det väl bara att knalla på. För den som får veta att han eller hon har en allvarlig och kanske dödlig sjukdom eller för dom som lever hela livet med nån sjukdom som gör tillvaron till en kamp så är det nog rätt obegripligt hur friska människor kan få ångest över att dom faktiskt blir välsignade med ytterligare tid. | |
| Sweeetiepie - Ej medlem längre | 2009-07-13 19:54 | |
![]() | "Bullbaknings- och kaffekokarstadiet - moderligheten om man så vill." Trams! Det finns folk som lever på att baka, varför skulle du göra det bara för att du blir äldre och/eller mamma?? | |
| Kristina_176 | 2009-07-13 19:57 | |
![]() | BenDavies och Sangria: Ni har så rätt. Därför tänker jag inte virra in mig i nåt konstigt resonemang som jag inte själv förstår. Det är som sagt bara att gilla läget... vilket i och för sig kan vara lättare sagt än gjort ibland. | |
| Kristina_176 | 2009-07-13 20:03 | |
![]() | Sweeetiepie: Det var en kommentar till ett tidigare inlägg. Helt sant att man inte behöver börja baka bara för att man blir äldre. Däremot så kan det vara så att omgivningen förväntar sig att man ska börja göra det bara för att man blir äldre, vilket ju som du säger är trams! Fast jag har svårt att tro att någon i min omgivning förväntar sig mer än nån kladdkaka då och då! | |
| Sweeetiepie - Ej medlem längre | 2009-07-13 20:04 | |
![]() | Ja vem behöver mer än kladdkaka?? | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-07-13 20:06 | |
![]() | Tror jag ska köpa mig en dildo. 50 plus. | |
| Wordlezz - Ej medlem längre | 2009-07-13 20:07 | |
![]() | >_< | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-07-13 21:08 | |
![]() | Vita; jag fick en schysst dildo i trettioårspresent :) Men det är 20 år sen, den stackarn är utsliten och ersatt med en hippare modell sedan länge.. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-07-13 21:35 | |
![]() | De är roligare än elvispar... | |
| ANDERStG | 2009-07-13 21:42 | |
![]() | Rent materiellt utsliten av användning? Eller är det typisk gumsjuka att byta till en yngre? | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-07-13 21:46 | |
![]() | Det blev ett glapp i den som inte gick att fixa....men det ska inte förnekas att det var bättre drag i den yngre modellen, haha. Med män har jag motsatt erfarenhet, de äldre är klart bättre, så där byter jag inte ned mig :)) | |
| ANDERStG | 2009-07-13 21:51 | |
![]() | Bättre och bättre livet ut? :) | |
| UlfTjur | 2009-07-13 21:52 | |
![]() | Safflor man bockar å bugar | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-07-13 21:57 | |
![]() | ANDERStG, vem vet vad livet har i beredskap? Den som lever så länge får se :) | |
| ensam soldat - Ej medlem längre | 2009-07-13 22:03 | |
![]() | jag fyllde 30 för en månad sen och har haft åldersnoja i minst 10år nu. man kan ju bara hoppas att den försvinner nångång så man kan slappna av och bara njuta av livet. men i mitt fall så tror jag inte att det kommer att hända. får nog leva med alla dessa tankar tills jag byter sida. | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-07-13 22:18 | |
![]() | det är bara att inse att man inte är ung nån längre tid, det händer ju alla att de blir äldre, ju tidigare man inser det så slipper man väl kriserna? | |