Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 18 738 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vulcan | 2009-08-24 14:32 | |
![]() | Självklart Ronny. Det finns inga rätt och fel på det viset i en relation. Det viktiga är att försöka lyssna på varandra och de behov, önskningar och åsikter man har runt olika saker som har med förhållandet att göra. Sen kan det bli jobbigt om man har olika uppfattningar i vad som åtminstone en uppfattar som centrala frågor runt förhållandet. | |
| Ronny | 2009-08-24 14:37 | |
![]() | vill man titta så gör man. så länge man är överens i förhållandet och inte gör saker bakom ryggen på varandra. | |
| 1stclassriot | 2009-08-24 14:40 | |
![]() | wildman - det där forskare säger att män tänder på det visuella medan kvinnor tänder på t.ex noveller - det är skitsnack! jag tror män lika gärna kan tända på noveller som kvinnor på porr! jag tycker inte noveller ger mig lika mycket som att se min kille klä av sig naken och pilla på sig själv :-P | |
| vulcan | 2009-08-24 14:40 | |
![]() | Angående porr mer allmänt så kan jag känna ungefär som inför köttätande: Jag har svårt att acceptera folk som utifrån sina egna preferenser uttalar kategoriska, moraliska domar över folk som konsumerar det ena eller andra. Å andra sidan går det inte att komma ifrån att det finns ett antal problematiska aspekter. Slaktdjur lider i sina burar och långt ifrån alla porrskådisar är nog "självständiga affärskvinnor". Att ha ägnat 3-4 år att spela in porrfilmer är kanske heller inget man vill sätta i sitt CV eller tala om på cocktailpartyt med nya grannarna längre fram i livet. Men där handlar det ju också om en moraliserande, fördömande attityd från samhället i allmänhet som kanske vore bättre att bekämpa istället. Samtidigt går det ju inte att komma ifrån att ytterst få av oss skulle vilja att våra barn skulle göra "karriär" i den här branschen. Men "porr" i olika former är i stort sett lika gammalt som människans förmåga till visuell gestaltning och den kommer att fortsätta existera oavsett vad dess motståndare önskar och tycker. | |
| 1stclassriot | 2009-08-24 14:43 | |
![]() | man skulle kunna jämföra porrbranschen med tobaksbranschen - det kommer bestå. | |
| Ronny | 2009-08-24 14:54 | |
![]() | "det är sånt hysch hysch i de svenska stugorna så fort ämnet tas upp. jag tror att många som säger "usch jag skulle aldrig kolla på det, det är kvinnoförnedrande" jag tycker snarare det är tvärtom. att alla ska vara så accepterande, att det är fel o vara emot, att många säger att det är okej att titta fast dom egentligen inte alls tycker det. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-08-24 15:03 | |
![]() | Håller med Ronny. Allmänt sett så verkar många saker så gränslösa idag. Och så även när det kommer till sex, och jag känner mig ibland rätt fundersam över utvecklingen och ställer mig minst sagt frågande inför många influenser... Mest tänker jag på barnen och ungdomarna...Vad är det för värderingar vi serverar dem egentligen? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-08-24 15:06 | |
![]() | ja det kan jag hålla me dom miss Yr allt ska va så jävla normalt,å har man problem i förhållandet,ta in en till va gärna fem,typ!asså behäver jag ta in ngn i mitt sexliv med min pojkvän,så sitter det i ngt annat å skulle direkt ifrågasätta oss två...för MIN del alltså men just,va ger de för signaler då de står om allt å att allt snart,är så normalt?å allt allt allt är sexigt,hörde på radion"åååh snart är hösten här,det är lite sexigt med höst!"va fan????!!! | |
| SirMattBusby | 2009-08-24 15:08 | |
![]() | Att kolla på porr är lika trist som att kolla på när andra äter, man blir sugen men får inte smaka. I en relation kan ju porr dock fungera som krydda men att kolla ensam känns lite tragiskt, nästan som att sitta och zippa vin i ensamhet. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-08-24 15:10 | |
![]() | miss Yr :)) ?? Hur yr i bollen tycker du att jag är Mysgruppen? hahha :)) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-08-24 15:11 | |
![]() | nämen gud!hahaha,förlåt!hahahah a | |
| Ronny | 2009-08-24 15:12 | |
![]() | precis. att göra saker i sin ensamhet som partner anser fel och inte vet om är väldigt tragiskt. | |
| Ronny | 2009-08-24 15:13 | |
![]() | partnern* | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-08-24 15:13 | |
![]() | Vaddå förlåt, det var ju jätteroligt!! :)) Det bjussar jag gärna på. :)) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-08-24 15:14 | |
![]() | haha,ja jag menade ju inte du är yr*S*ja de kan bli kul ibl då de blir fel.. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-08-24 15:18 | |
![]() | Ääh, nu blir det en följetong av det hela.... Klart jag fattade att inte du menade att jag är "yr i bollen", men din felskrivning var så rolig så jag kunde int låta bli att vrida det ett snäpp till...till "yr i bollen". Så, nog om det. :)) | |
| KenKarlsson | 2009-08-24 15:23 | |
![]() | Som många av er säkert redan vet så har jag själv varit med och producerat ett antal "rullar". Min uppfattning är att gränserna mellan "ditt" och "mitt" börjar suddas ut, och snarare börjat jobba jämsides jämfört med för 20-30 år sedan. mvh Kenny | |
| tyresöö | 2009-08-24 15:38 | |
![]() | Men baar för killen tittar på porr och tänder på det betyder inte de att han inte tänder på sin tjej, alla har olika saker att tända på och så länge ingen far illa vid det så är det ju ingen fara | |
| Rhotheta | 2009-08-24 15:47 | |
![]() | Ronny, skickade ett snabbt mess bara. | |
| apbur | 2009-08-24 16:02 | |
![]() | Jag tror inte riktigt det är accepterat att bli svartsjuk när ens partner konsumerar porr, därför vågar många knappt erkänna det för sig själva. Precis som le-lou säger vill många människor vara den enda som partner tänder på. Och tacka fan för det, det är så vi oftast känner men det är sällan så det funkar i verkligheten. Två skilda saker. Tänk er att jag har en relation med en man men gillar att kolla på porr. Speciellt där mannen är sådär lagom självsäker, tar för sig på ett mycket attraktivt sätt och har en säkerhet som får mig att tända direkt. Jag tänder som allra mest på det här och min kille kan faktiskt inte riktigt trycka på just de där knapparna som får mig bensvag. Bör han känna sig otillräcklig? Javisst är det motiverat att han känner så, han kan ju uppenbarligen inte tillfredsställa mig på maximala vis vilket han bör känna att han ska om han ska ha en möjlighet att behålla mig livet ut utan att jag tycker den här biten är såpass viktig att jag blir olycklig. Nu kanske inte jag känner att han faktiskt är otillräcklig, jag har ju hittat ett annat sätt att få det här på. Men självfallet hade jag önskat att jag även kunde få det i min relation. Det jag egentligen vill säga att vi faktiskt ofta ÄR otillräckliga till viss del. När det gäller kärlek och sex brukar det vara oerhört känsligt och jag tror man ljuger för sig själv när man säger att man inte är det minsta bekymrad över att ens partner tänder på något man uppenbarligen inte kan ge. I vissa fall är det inte så, men i många är det så. Jag är dock tacksam över att folk förnekar att de skulle vara otillräckliga på något sätt. Det minimerar jobbiga konflikter. Verkligheten är grym många gånger, just därför flyr vi den gärna. | |