Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 593 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-06 09:05 | |
![]() | "Var kommer alla dessa präktiga russinföräldrar ifrån?" Är det ett problem för dig, grundsnygg? - Det verkar nämligen så. Om det kan anses präktigt att tänka själv, inte köpa vilken propaganda ( sockerindustrins* ) som helst utan egna reflektioner och välja bort sådant som är ohälsosamt, tja, då kan jag gladeligen leva med epitetet präktig. Så tack grundsnygg, det epitetet ska jag arkivera bland alla mina guldstjärnor. :P *Jag har för mig att sockerindustrin säljer sockret med reklamen "ren naturprodukt". Snacka om att vilja idiotförklara folk. Men visst, det är som med så mycket annat också, vad som helst för pengarna... | |
| ANDERStG | 2009-09-06 09:05 | |
![]() | "Men att bara komma och slänga ur dig som du gjort utan att kunna utveckla det något mer är bara för billigt, Anders." Jag är billig. Paid for every dance, selling each romance... Vad ni försökte er på var väl något slags resonemang om att vi är omgivna av raffinerat socker idag och får i oss allt för mycket. Vad ni sa var "socker är ett gift" - ungefär lika nyanserat och konstruktivt som "män är djur". Glukos är lite som män, svårt att leva med men man kan inte leva utan. | |
| Snoosy | 2009-09-06 09:19 | |
![]() | Tråkigt att se att flera ironiserar de som lyckats hålla sina barn ifrån socker. Bara för att man väljer att inte ge sitt barn socker, så innebär det ju inte att föräldern inte äter godis. Man behöver ju inte äta mitt framför barnet. De vill ju gärna äta det vi äter. Någon skrev att socker är ett gift. Jag håller med helt och hållet! Och nog verkar det som att flera inlusive mig här i tråden inte kan hålla tassarna borta från godis. Det är inget vi behöver. Vi får i oss det socker vi behöver, i frukt och annan föda (pasta, potatis, etc.) | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-06 09:27 | |
![]() | Anders, inte VI ( <---- vilka då i såfall? ). Det var väl bara jag med det påståendet, eller hur? Anders skrev: "Vad ni försökte er på var väl något slags resonemang om att vi är omgivna av raffinerat socker idag och får i oss allt för mycket. Vad ni sa var "socker är ett gift" - ungefär lika nyanserat och konstruktivt som "män är djur"." Det är inte bara ett försök till resonemang, utan ett faktum, Anders. Vi ÄR omgivna av raffinerat socker idag och den uppfattningen delas av hur många som helst, bland annat av WHO. Mänskan får i sig alldeles för mycket socker - varje dag. Och det går alldeles utmärkt att konstatera att socker är ett gift. Det är nämligen den korta och koncista versionen. Vill man ha den längre varianten, så går det att söka på nätet. Du kommer att hitta hur mycket info som helst, och det veeet ju du, Anders, så gör dig inte till nu. Och du kan ju förslagsvis börja med att kika på det jag har länkat till.... Och duu, om ni är glukos, så är vi både sirap och honung, och NI skulle aaaldrig klara er utan OSS. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-06 09:33 | |
![]() | Och duu Anders, billig och billig, nog tror jag att jag skulle kunna få ganska många kameler för dig ( Junkis ville ha långhårigt så där går du nog bort, men jag ska fråga Scarpis, så hav tröst! ) - trots dina skavanker i tankebanorna. :P | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-09-06 09:39 | |
![]() | snoosy: var det inte d som var en tjockis? isf gratulerar jag till kostomläggningen | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-09-06 11:07 | |
![]() | vänta til 2 oj....jag fick inget socker överhuvudtaget som barn förrens jag var 5 år. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-09-06 11:08 | |
![]() | finns mycket god frukt som är sött:) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-09-06 11:11 | |
![]() | Kan du inte leva utan män, Anders? Inte jag heller (i lagom dos) men socker har jag faktiskt vant mig av med. Jag är glukosnunna. (Nej, inte absolutist, sommarens glass är svår att avvara). Tydligen är sötsaker ett brännande ämne, där båda läger blir elaka mot varandra (man kallar inte folk tjockis mm). En sak med godis, glass, läsk, halv- och helfabrikat är att man får i sig väldigt mycket tillsatser och E-nummer som man inte till fullo vet hur de påverkar kroppen i motståndskraft mot sjukdomar, utvecklande av allergier och cancer. Läs innehållsförteckningen och fundera på det en stund. Vi är inte så snälla mot våra barn som vi tror, när vi är slappa och tillåtande med det mesta. | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-09-06 11:18 | |
![]() | haha moms jag har oxå lagt ner en hel del med socker, varpå man känner mycket tydligt påverkan när man väl äter tex en godisbit | |
| ANDERStG | 2009-09-06 14:32 | |
![]() | My: Om ni tillåter och insisterar så börjar jag väl dua er då. Scarpis, vem har jag nu blivit matchad med? Om du beskriver något som ett gift, bokstavligen eller metaforiskt, så betyder det väl att det är skadligt i varje form och bör skys som pesten. Emedan socker i viss form och mängd är nödvändigt i våra kroppar så haltar liknelsen gravt. Någon annan får avgöra huruvida "skavanker i tankebanorna" föreligger, och hos vem. | |
| Tess 08 | 2009-09-06 14:51 | |
![]() | För att gå tillbaka till TS och frågan om när det är rätt att börja ge socer i form av kex, glass saft osv.. Jag tror att två är en bra gräns. Är det första barnet så går det att vänta ännu längre (om nu inte barnet är tokintresserad). Just kex (bortsett de få Marie-kex jag givit mina kids) saft och glass är inte svårt att vänta med. Pressa en apelsin eller äpple eller nåt om barnet ska få något gott att dricka :) | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-06 14:54 | |
![]() | Anders, det finns socker och sen finns det socker. Läs på. Av det du skriver drar jag slutsatsen att du fortfarande inte läst artikeln jag länkade till - finnar är inte bara puritaner, de är halstarriga också. Vissa ( de flesta ) av sorterna ska man - precis som du skriver - sky som pesten. Och vi kan låta skavankerna bero, de finns ändå hos alla, men förstås på olika, individuella vis. Och jag ska kamelförhandla lite till innan jag återkommer till dig om dendär med matchningen. :P Håll ut. hehhe ps. scrollade lite förresten, och kanhända ditt VI ändå var rätt. ds. *glömsk jag* | |
| Tess 08 | 2009-09-06 14:54 | |
![]() | Kan också tillägga att det finns ju inget som säger att ungen kan få en chokladbit på julafton för att sedan inte få nästa bit förrän till midsommar. Jag har ett foto på mig själv (1,5 år kanske) insmetad med choklad på julafton. Det betyder inte att jag tokåt godis resten av livet utan det var en isolerad händelse och jag var över 3 innan jag började få lördagsgodis (har en storasyster som bjöd mig när hon började få...) | |
| ANDERStG | 2009-09-06 15:37 | |
![]() | Min poäng ända från början var att socker inte bara är det som finns i bäryogurten eller den blåa gelegodisen. Men jag orkar inte dunka huvudet i väggen längre, vi säger väl att socker är gift, att män är djur och att generaliseringar är av ondo. :P | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-09-06 15:43 | |
![]() | Anderstg jag tror det är ett uttryck som härstammar från hälsorörelsen. Något i stil med att vitt socker och vitt mjöl är samhällets största fiende. Det ska nog inte tolkas bokstavligt. Om jag säger att du är ett djur menar jag såklart bara att du har en vild charm. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-06 15:44 | |
![]() | Bah! Det säger vi inte alls. - Fast, visst ser du allt lite rävaktig ut, när jag tänker efter. :P | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-06 15:45 | |
![]() | - ska väl tillägga att jag tycker rävar är söta. :P | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-06 15:53 | |
![]() | Alltså, jag vet inte hur det är med er andra, men jag sitter och skrattar så jag fått ont i maggen. :)) Alltså, Anders, vi kan försöka ta det från den allvarliga sidan nångång om du vill, men nu måste jag logga ur ett tag. Jag trodde nämligen att du mest skojade med dina inlägg, men menar du allvar så vill jag gärna veta hur du resonerar, så skriv gärna, så läser jag dem sen. *kram,kram* | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-06 15:55 | |
![]() | kolla dina PM | |